Montgat

Aprovades les mocions en defensa al dret a l'habitatge i la defensa del consumidor vulnerable d'energia elèctrica

Amb els representants de la Plataforma d'Afectats per la Hipoteca
Les mocions debatudes en aquest Ple de maig s'han centrat en la defensa del dret a l'habitatge i dels consumidors vulnerables d'energia elèctrica. Ambdues mocions han estat promogudes pels grups municipals integrants de l'equip de govern: ERC, ICV, PRE i MES.

La moció en defensa al dret a l'habitatge va ser lliurada per representants de la PAH amb la petició que els partits representats al Ple de Montgat la debatéssin i expressin el seu posicionament respecte la dació en pagament retroactiva, el lloguer accessible, els desnonaments, la vivenda social i els subministraments garantits. Aquesta moció va ser aprovada amb els vots a favor d'ERC, ICV, PRE, MES i PSC i l'abstenció de CIU i Ciutadans.

El projecte de reial decret de regulació del consumidor vulnerable d'energia elèctrica, i el bo social, actualment en fase de tramitació en el Congrés dels Diputats, no dóna cap resposta efectiva a la majoria de persones que es troben en situació de pobresa energètica, els criteris de renda inclosos són molt baixos i deixen a moltes famílies sense protecció, vulnera l'autonomia local, acaba amb el principi de precaució i exclou totes les llars on visqui una persona sola, entre d'altres aspectes del tot inacceptables. Per això, la moció aprovada insta al Govern de l'Estat espanyol a modificar aquest decret en el següent sentit:
- La protecció del consumidor vulnerable només ha de tenir com a criteri els nivells de renda i no la relació comercial de la persona afectada amb qualsevol empresa. En aquest sentit es proposa que s’estableixi la definició contemplada a l’article 5.10. de la LIei 24/2015, del 29 de juliol, de mesures urgents per a afrontar l'emergència en l'àmbit de l'habitatge i la pobresa energètica sobre situació de risc d’exclusió residencial.
- El principi de precaució i la protecció davant els talls de subministrament. Ha de ser l'empresa, i no la persona afectada, la que contacti amb els serveis socials, i sense que es puguin generar noves deutes impagables per a les famílies afectades.
- Tarificació en el disseny del bo social a partir de la renda, amb descomptes que puguin arribar al cent per cent en cas d'unitats familiars sense ingressos,
- Contemplar la zona climàtica segons la ubicació geogràfica

Per visualitzar el ple clicar en aquest enllaç