Montgat

Parlament de l'alcaldessa, Rosa Funtané Vilà, en representació del grup municipal d'ERC-AM amb motiu de la Diada Nacional de Catalunya

• Parlament grup ERC. Diada 2018
  • Parlament diada
  • Ofrena Secció Local Esquerra Montgat
  • Secció Local en l'ofrena floral
Avui és 11 de setembre de 2018 i podem dir que en aquests moments encara estem immersos en un garbuix d’emocions i sentiments que ens han fet bullir la sang. La darrera diada era un crit a l’esperança, un crit a la lluita pacífica, una llum al final d’un camí que arrosseguem des de fa més de 300 anys. Però des de l’1 d’octubre el nostre cor i la nostra raó, cada vegada més forts, ens criden LLIBERTAT!!  I podem dir que avui és un altre any en què reivindiquem i reclamem tot el que és nostre. Però ja no és com abans. Ara encara som més forts i amb més determinació que mai.

Però continuem. Continuem amb la fermesa i la constància que ens caracteritza com a catalans i catalanes. Perquè res ens aturarà, Res ens farà donar cap pas enrere. Aquest darrer any ha estat ple d’ aconteixements, que lluny de poder imaginar fins on podia anar a parar la covardia de l’opressor, ha estat un malson per al nostre país. Un any on han intentat coartar-nos, silenciar la nostra veu, els nostres moviments,…amb amenaces, insults, amb violència,…

I no tan sols han engarjolat a Oriol Junqueras, Raül Romeva,Dolors Bassa, Carme Forcadell, Josep Rull, Jordi Turull, Joaquim Forn. han intentat empresonar la veu d’un poble. Un poble pacífic. Un poble acollidor amb totes les cultures que des de fa molts anys han anat arribant al nostre país. Persones arribades de molts indrets i que amb la seva cultura pròpia convivim conjuntament, amb voluntat comuna, a la quotidianitat del nostre territori català. I tots ells i elles formen part de la nostra societat. Una societat diversa, una societat plural, enriquidora, sumant energia, sumant talent, sumant complicitats…

Són molts anys que convivim i compartim un espai on tothom ha pogut viure i gaudir de la gent. On noves generacions han creat vincles emocionals amb la nostra terra, que és la terra de tots els que hi convivim.
 A totes aquestes persones vull adreçar-me.

Tots nosaltres formem part de la mateixa societat, on pares i avis van venir a Catalunya per donar-nos l’esperança d’un futur millor per ells i els seus. Tots nosaltres que hem treballat colze a colze amb els que ja hi vivien aquí. Tots nosaltres som també la llavor de Catalunya. I com a tal cal a sumar-nos en la voluntat d’aconseguir un país més just, més solidari i més inclusiu. Tots junts formem l’esperit català.

Portem més de 300 anys amb una lluita intensa, pacífica i imparable. El 1714 ens ho varen treure tot. Avui i ara hem de continuar amb aquesta constància, perquè no ens aturaran. Hem viscut amb incredulitat aquest últim any, on les accions del gobierno per aturar i silenciar la nostra veu han estat aberrants, indignes i vergonyoses.

La presó preventiva dels Jordi’s, i dels Consellers,No es sustenta per cap lloc. És un tracte inhumà cap a persones innocents que tan sols han complert el que el poble els hi va reclamar: posar les urnes. L’exili obligat de Carles Puigdemont, Meritxell Serret, Toni Comín, Lluís Puig, Clara Ponsatí, Marta Rovira, Anna Gabriel,  ens ha fet adonar de les dificultats que tenim per fer-nos sentir més enllà de les nostres fronteres. Però ho anem aconseguint, mica en mica, pas a pas… I ho aconseguirem.

Tant l'autonomisme com el federalisme s'han mostrat inservibles i caducs per a gestionar la relació amb un Estat que intenta dia a dia no reconèixer en cap cas la nostra identitat pròpia ni el dret a decidir. Ara es tracta de democràcia, drets fonamentals, llibertat i autodeterminació.

Diversos mitjans de comunicació volen vendre una imatge de Catalunya totalment radicalitzada, intolerant, irrespectuosa. Els catalans i catalanes, tant nascuts aquí com no, sabem que això no és cert i que per això, ara és quan hem de mostrar més que mai una imatge de rigor i seriositat. L'independentisme no pot ser notícia per les continues picabaralles entre sigles i per l'aparició i desaparició constant de nous projectes efímers, sinó que ha de ser una opció política dotada de contingut, capaç de donar resposta a les preocupacions dels ciutadans i ciutadanes més enllà dels eslògans i les proclames. Només així aquest pot esdevenir clarament majoritari.

Estem cansats de veure minvats els nostres drets i les nostres llibertats tot i que ens hem de manifestar amb forces per a continuar lluitant.

Ara és el moment en que ens sobren els motius per a reclamar la independència de la nostra nació, per tal de poder construir un futur que sigui viable i sostenible per a tots els catalans i catalanes, per garantir els nostres drets i per trencar les cadenes que ens empresonen en sentències nocives per als  interessos de tots els que vivim a Catalunya.

Per què volem la Independència?
Volem un govern socialment just, solidari. Un govern on nosaltres, els catalans prenguem les nostres decisions. Un govern on les nostres accions siguin adreçades a tots els que vivim a Catalunya, amb llibertat personal i independència nacional.

Volem un govern per a les persones, perquè tots vosaltres sou el motiu del nostre esforç, de la nostra constància, de la nostra lluita.
Volem un govern ètic amb els valors republicans de la integritat, la decència, la responsabilitat i l’exemplaritat com a autèntic camí a l’alçada d’una gran responsabilitat que tenim entre mans.

Els ideals republicans segueixen essent, avui com ahir, valor de futur per garantir la justícia social, el repartiment equitatiu de la riquesa i la igualtat d’oportunitats”. Com també la importància de promoure la igualtat efectiva de drets entre homes i dones en totes les polítiques públiques .
I aquest és el nostre objectiu: aconseguir un país republicà, lliure, solidari i socialment just. I per això treballem i treballarem. Sense descans, amb il·lusió, amb fermesa i amb determinació.

Perquè la nostra LLIBERTAT no està en venda, però si està en joc, qüestionada, coartada, amenaçada,... I això no ho podem permetre. Tots junts, sense defallir, aconseguirem la nostra plena independència del govern centralista del país veí!

Per acabar ho faré amb un escrit de Ramon Gasch i Pou

NO TINC POR
No seré jo, qui tingui por
quan els bastards, molt ben armats
vinguin cridant i amenaçant
braços amunt, joliu perfum
de llibertat, tots cantarem
resistirem i no ens mourem
i no ens mouran...

Visca Montgat i Visca Catalunya !!!!