Esquerra Republicana de Catalunya - Montmeló

Ens adherim al compromís Ajuntaments per la Independència proposat per l’Assemblea

• L'equip d'ERC Montmeló durant la presentació
  • El moment de la signatura del compromís amb l'ANC Montmeló
  • Marc Sanglas introduïnt l'acte

Uns cinquanta montmelonins van ser presents en l’acte de signatura formal d’ERC Montmeló amb l’Assemblea Nacional Catalana. El coordinador de l’ANC Montmeló, Cisco de Sande, va explicar el compromís que prenien els regidors signants i el candidat a l’alcaldia per Esquerra, Albert Monserrat, va afegir dos compromisos addicionals: la materialització de la sobirania fiscal per part del Consistori i la lleialtat a les institucions Catalanes durant el proper mandat. El moment de la signatura va ser emotiu i va arrencar un intens aplaudiment a la sala.

Tot seguit, Marc Sanglas, diputat al Parlament de Catalunya i Secretari de Política Municipal d’Esquerra va presentar l’equip d’ERC Montmeló. En el seu discurs va destacar la pluralitat, la joventut i l’aire fresc que els membres de la llista aporten. Segons l’advocat vallesà, aquest és un fenomen que es dóna extensament a Esquerra Republicana: la revolució democràtica que estem vivint a motivat a molts ciutadans independents a unir-se a un equip que veuen com un referent en ètica i valors i, indubtablement, la millor eina per fer anar endavant el procés cap a la independència.

Seguidament, en Màrius Montón, número de tres de la llista i doctor en informàtica per la UAB, va presentar les propostes del programa que tenen per objectiu aconseguir un Montmeló més democràtic: reunions de barri, dades obertes i participació ciutadana són punts claus del projecte. En Màrius ens va parlar també de la seva àrea d’expertesa, els pobles intel·ligents i de com iniciatives com el projecte radars poden ajudar a millorar el dia a dia d’un municipi.

La Joana Verdera, número dos de la llista va voler destacar la necessitat d’avançar units amb les entitats, agrupacions i col·lectius socials, cap a un Montmeló més dinàmic. Va destacar la importància de l’arrelament de les famílies al poble per tal de donar la volta a situacions com l’incivisme o l’alentiment de l’activitat comercial local respecte a les grans superfícies.

Finalment, va ser el torn de l’Albert Monserrat, que ens va parlar de les propostes que ens portaran a un Montmeló més just, on la igualtat d’oportunitats i la cohesió social han d’estar garantides. Entre els projectes hi ha el de la mediació hipotecària per part d’advocats col·legiats per donar suport en les negociacions a les famílies en risc de desnonament així com un complet pla d’acompanyament a l’aturat que doni suport i alhora exigi compromís a aquelles persones que desitgin un cop de mà en la recerca de feina.

Tots els membres de la llista van pujar finalment a l’escenari, on van dirigir algunes paraules al públic que els acollia entusiasta. Durant la trobada es respirava un ambient alegre, ple de positivitat i il·lusió per aquest projecte de renovació de Montmeló que arrenca amb força i ambició per a un poble més just, més dinàmic i més democràtic.

Els membres de d’Esquerra Montmeló van acabar l’acte amb el crit unànime: “Ho farem!”.