Montornès del Vallès

Montornès commemora l'1 d'octubre.

Acte commemoratiu de l'1 d'octubre a Montornès
El diumenge 30 de setembre, vigília de l'1 d'octubre, Montornès va commemorar el referèndum d'autodeterminació celebrat l'1 d'octubre de 2017 en un acte organitzat per partits polítics i entitats.

L'1 d'octubre de 2017 Catalunya va viure un dia històric, el poble i les institucions van lluitar braç a braç per la celebració del referèndum amb tot un Estat en contra, un Estat espanyol que va utilitzar la força per aturar la democràcia. Durant les setmanes anteriors a la celebració del referèndum d'autodeterminació, l'Estat ja va començar la seva repressió segrestant la conselleria d'economia i buscant informació sobre el referèndum. També van detenir a Josep Maria Jové, secretari general de la Vicepresidència i d'Economia i Hisenda, entre d'altres.
Tot i això, l'Estat no va poder aturar la voluntat del poble i el diumenge 1 d'octubre els col·legis electorals van obrir amb urnes, paperetes i el cens, tot això acompanyat de llargues cues que envoltaven els col·legis.

No podem oblidar mai la repressió i la violència extrema que aquell dia van executar les forces policials espanyoles sobre els ciutadans que vàrem defensar les urnes amb els nostres propis cossos i amb el pacifisme com a única arma.

A Montornès la jornada es va viure molt emotivament. La solidaritat veïnal amb els voluntaris que treballaven sense descans en aquella jornada electoral va ser immensa i una gran part de la població va defensar l'Institut Vinyes Velles i les urnes fins al final de la jornada.

Aquell dia vàrem demostrar que ho podem tot, que la democràcia sempre guanya, aquell dia no s'esborrarà de la nostra memòria, aquell dia durarà anys.

Des d'Esquerra Republicana de Montornès del Vallès volem agrair a tots i totes les montornesenques que vàreu ser-hi tots i cadascun dels dies que us necessitàvem, sou el motor de la història recent d'aquest país.

També volem recordar i demanar la llibertat dels presos i preses, exiliats i exiliades i encausats polítics.

Fins a la victòria sempre!