ERC-Móra d'Ebre

Totes les notícies

La bandera de l'Arc de Sant Martí oneja al balcó de l'Ajuntament

El dia 28 de juny és el Dia Internacional per l'Alliberament LGTBI. ERC-Móra d'Ebre va signar els compromisos amb LGTEbre i, des de llavors, la bandera de l'Arc de Sant Martí ha onejat a la nostra població cada 17 de maig i cada 28 de juny, si bé fins ara no ho havia fet al balcó de l'Ajuntament. Els grups de l'oposició municipal, ERC i PSC de Móra d'Ebre, vam fer una sol·licitud demanant que es pengés la bandera de l'arc de sant Martí al balcó de l'Ajuntament, que representa els col·lectius LGTBI, el dia 28 de juny, coincidint amb el Dia Internacional de l'Orgull LGTBI. En el ple de la setmana passasda, 21 de juny, Cinta Agné va preguntar sobre si s'acceptava la ubicació proposada perquè encara no s'havia obtingut resposta, cosa que va derivar en unes manifestacions de l'alcalde que podeu llegir aquí. Finalment, la Junta de Govern Local de Móra d'Ebre (CiU i PP) va aprovar aquest dilluns, 26 de juny, la nostra petició de penjar la bandera al balcó de l'Ajuntament. Avui la bandera de l'Arc de Sant Martí oneja a l'Ajuntament des de primera hora del matí. Aquí podeu llegir el manifest d'ERC on s'explica el perquè d'aquest dia i els avenços que s'han aconseguit, però encara falta molta sensibilització social. Sense visibilització no hi ha normalització.  Per una República Catalana de persones diverses i lliures, que faci de la igualtat i la lluita contra tot tipus de discriminacions un dels seus trets bàsics. Estima com vulguis!

Comunicat d’Esquerra Móra d’Ebre arran del cas Activa Mútua

Arran de les notícies que han transcendit a diversos mitjans sobre la investigació a què està sotmès l’alcalde de Móra d’Ebre, Joan Piñol Mora, a propòsit del cobrament d’un sou a Activa Mútua quan té dedicació exclusiva a la Diputació de Tarragona, volem manifestar que és el jutge qui ha de dirimir la legalitat de tal actuació i esperem que ho faci amb la màxima celeritat possible. Esquerra de Móra d’Ebre ens mantindrem atents a totes les explicacions que faci Joan Piñol sobre aquest doble cobrament de sou, i farem les valoracions legals i ètiques pertinents del cas quan tinguem tota la informació sobre els fets.

Esquerra Republicana i les JERC retiren plaques franquistes de diversos edificis de Móra d’Ebre

El passat dissabte 10 de juny, les Joventuts d’Esquerra Republicana de les Terres, acompanyats del Grup Municipal d’Esquerra Republicana de Móra d’Ebre, van enretirar diverses plaques del Ministerio de la Vivienda de l’època franquista que encara hi havia a les façanes d’alguns edificis.   La portaveu del grup municipal republicà, Cinta Agné, va recordar que, a l’inici de la legislatura, Esquerra va presentar una moció al Ple de l’Ajuntament demanant que s’enretiressin les plaques, però l’equip de govern de CiU i PP la va rebutjar. Recentment, el grup republicà va registrar una instància i una nova moció en què en tornava a demanar l’enretirada, arran de la normativa aprovada pel Parlament de Catalunya, Llei 5/2017, del 28 de març i la Llei 18/20, on es fa referència a l’enretirada de les plaques dels habitatges que han deixat de tenir la qualificació d'habitatges protegits.   Davant del fet que l’equip de govern de CiU PP no va admetre portar a debat al darrer Ple la nova moció sobre les plaques franquistes presentada per Esquerra, els republicans i les JERC van decidir fer un gest simbòlic i treure les plaques. Abans de l’acció, havien informat els veïns dels habitatges de la nova normativa i se’ls havia demanat el seu parer sobre la retirada.   Cinta Agné va afirmar que ‘després de la transició, l’eliminació de la simbologia el nomenclàtor feixista ha estat molt lenta per la falta de voluntat i valentia política dels dirigents que ens han precedit. Una democràcia com la nostra no es pot permetre que s’honorin els símbols feixistes en l’espai públic i per això, després de consultar els veïns i davant la inacció del govern CiU PP a les nostres demandes, hem decidit enretirar aquestes plaques’.   Aleix Borràs, portaveu de les JERC de les Terres de l’Ebre, va destacar que ‘hem de conscienciar el jovent de la importància de la memòria històrica, l’educació és la millor eina per combatre el feixisme i evitar que la història es repeteixi.

Esquerra de Móra d’Ebre celebra la retirada de l’actuació prevista a la plaça de braus i lamenta la improvisació del govern CiU PP

La portaveu del grup municipal d’Esquerra Republicana de Móra d’Ebre, Cinta Agné, ha celebrat que decaigués el punt del Ple extraordinari del passat 15 de març, on es feia esment a l’actuació sobre la plaça de braus, pressupostada en 542.860 €. Agné ha recordat que el passat 27 de febrer el seu grup va votar en contra de la modificació integral del casc antic perquè dins d’aquesta estava inclòs el projecte de la plaça de braus. Al Ple va manifestar que: ‘malgrat que estem a favor de millorar uns talussos que sovint provoquen esllavissades en aquella zona, hi votarem en contra perquè el projecte de la plaça de braus té un nivell de risc important  pel que fa a inundacions, evacuacions i esllavissaments’. A més va reclamar que: ‘amb aquests diners de la llei de barris el que s’ha de fer és prioritzar actuacions d’arranjament del casc antic’. Agné ha lamentat ‘la improvisació demostrada pel govern CiU PP en aquest projecte’  il·lustrant-ho amb el fet que al Ple extraordinari del 15 de març es va modificar el contingut de la documentació de la proposta fins a dues vegades, la darrera, minuts abans de celebrar-se el Ple. Així, en la documentació facilitada als regidors el divendres 10 de març, valorava el cost de l’adequació de la plaça de braus en 350.000€, i en canvi, a la documentació facilitada el dilluns 13 de març la valoració era de 542.000€. Des del grup d’Esquerra Republicana s’ha recordat que l’alcalde va anunciar al Ple que hi havia un informe favorable d’un geòleg i que el projecte total estava aprovat per a l’execució, però que l’augment final del preu de l’obra el feien inviable, de moment. D’altra banda, el grup republicà ha tingut accés a un informe tècnic sobre la plaça de braus que determina la capacitat de l’aforament de la plaça d’entre 800 i 1000 espectadors, fet que contrasta amb les 2.000 persones de capacitat anunciada a diferents mitjans de comunicació per part del govern municipal.

17 de maig Dia contra la l'Homofòbia i la Transfòbia

El 17 de maig és el Dia Internacional contra la LGTBIfòbia. ERC-Móra d'Ebre va signar els compromisos amb LGTEbre, entre els quals, penjar la bandera de l'Arc de Sant Martí (representativa del col·lectiu LGTBI) al balcó de l'Ajuntament de la població. En la moció presentada, per tal que fos aprovada, es va posar "un lloc adient a consensuar" i se'ns va concedir penjar-la a la glorieta del passeig del pont. Enguany, estant el passeig del pont en obres, el nou lloc concedit és a la mateixa plaça en el fanal més alt. Membres del PSC i d'ERC de Móra d'Ebre hem penjat la bandera i hem llegit la Ressolució en commemoració del 17 de maig. Per una #RepúblicaCatalana de persones diverses i lliures, que faci de la igualtat i la lluita contra tot tipus de discriminacions un dels seus trets bàsics.  Estima com vulguis! #LGTBI #28J #OrgullLGTBI #Seguim

Esquerra de Móra d’Ebre denuncia l’actitud ‘caciquil’ del govern municipal de CiU i PP

El govern ha demanat a ERC pagar 110 € per utilitzar un espai municipal on la diputada Anna Simó havia de realitzar una xerrada sobre educació. La portaveu del grup municipal d’Esquerra Republicana de Móra d’Ebre, Cinta Agné, ha informat que per primera vegada  en la història de la secció local el govern municipal, format per CiU i PP, els han demanat de pagar 110 € (60 € d’ús i 50 € de fiança)  per celebrar en un espai municipal una xerrada sobre educació, a càrrec de la diputada al Parlament de Catalunya, Anna Simó.   La portaveu d’Esquerra ha lamentat ‘l’actitud caciquil i prepotent de l’equip de govern de CiU i PP, pròpia de la vella política més rància’. Agné s’ha mostrat sorpresa perquè ‘mai abans en cap presentació de llibre o acte públic organitzat en espais municipals se’ns havia demanat de pagar’.   El grup municipal d’Esquerra entén que un acte sobre l’educació de la futura república catalana s’ajusta als criteris d’exempció de cobrament per ús d’espais municipals que fixa l’ordenança fiscal número 20 de l’Ajuntament, i ‘que el govern municipal ha fet una interpretació interessada de l’ordenança municipal’. Literalment l’ordenança afirma que ‘restaran exempts del pagament d’aquesta taxa, totes les entitats socials, socio-culturals, culturals i esportives de la Vila, sempre que es justifiqui i sempre i quan la Junta de Govern Local trobi convenient l’ús de la utilització, en base a l’interès general (entitats sense ànim de lucre)’.     La portaveu republicana ha afirmat que ‘és molt greu que el govern de CiU PP no consideri d’interès general una xerrada sobre l’educació en la futura república catalana que volem construir’. Agné ha advertit que ‘els continus entrebancs del govern municipal per dificultar l’organització d’actes com aquest no van només en detriment dels organitzadors sinó del conjunt de la població’.   L’acte sobre l’educació de la nova república, amb la diputada Anna Simó, es realitzarà a la Sala d’Actes de l’Ajuntament de Móra la Nova aquest dissabte 14 de gener a les 19.

Surt L'Ideal de l'Ebre núm. 2, tercera època

Hem començat l'any publicant L'Ideal de l'Ebre en paper. El primer Ideal d'aquesta tercera època havia sortit al maig i feiem un repàs dels temés més destacats dels nou mesos anteriors que havien estat publicats al nostre web. En aquest nou Ideal aportem algunes notícies que no han estat publicades en format digital. Entre altres temes, parlem de la situació del deute municipal, de les mocions presentades que ens han aprovat i les que ens han rebutjat, i hem fet, també, un seguiment de les nostres propostes als pressupostos, entre d'altres. Podeu consultar i descarregar-vos L'Ideal de l'Ebre en l'enllaç següent: http://locals.esquerra.cat/moraebre/revista

ERC-Móra d'Ebre renova l'executiva local. Mònica Amorós escollida nova presidenta

Dissabte passat va tenir lloc una assemblea local amb renovació dels càrrecs de l'executiva. Antoni Cutrona, president de la Secció Local els darrers vuit anys, va destacar la feina feta pel seu equip i la necessitat de canvi i renovació amb noves cares a l'executiva per encarar una nova etapa plena de feina i ambició. Així, el president sortint va destacar que «en clau interna s’ha fet bona feina amb noves incorporacions que cal tenir en compte d'ara endavant i que permetrà a la formació seguir treballant pels ciutadans i assolir nous reptes». La nova executiva està encapçalada per Mònica Amorós a la presidència; Manel Launes, secretari d'organització; Mariano Martín, finances, Cinta Agné, secretaria de política municipal i portaveu; Àlex de la Guia, secretaria d'imatge i comunicació, Carme Celma, secretaria de la Dona, Antoni Cutrona, secretaria de relacions institucionals i Roser Rué com a representant de les JERC. Amorós va destacar que «a pesar de la renovació és una candidatura de continuïtat que permetrà recollir els fruits del treball dels darrers anys i seguir amb empenta amb els reptes plantejats.  Una executiva que vol continuar treballant amb constància i dedicació». Cal destacar que en aquesta nova executiva hi ha un equilibri entre homes i dones, cosa que no s'havia donat fins ara, l'augment de la militància ho ha fet possible. L'executiva Local és l'òrgan responsable de la direcció i administració de la secció local i es renova ordinàriament cada dos anys.

Els regidors d’ERC-AM a Móra d’Ebre treballen el 6 de desembre

S’adhereixen al manifest de l’Associació de Municipis per la Independència. Els nostres regidors d’ERC-AM han dut a terme una reunió de treball aquest matí. No han pogut fer-ho a l'Ajuntament, com era el seu desig, atès que l'alcalde no ha donat el permís a la Policia Local per a què poder-hi accedir. Móra d'Ebre és un municipi adherit a l'AMI (Associació de Municipis per la Independència), encara que no hi ha cap cartell visible a l'entrada del poble, tal i com va demanar el Grup Municipal d'ERC-AM en una moció que va ser rebutjada per l'equip de govern (CIU+PP). Cinta Agné, portaveu del Grup Municipal ha manifestat: "lamentem no haver pogut accedir avui al despatx compartit amb els grups municipals, evidentment hem pogut treballar en una altra banda, però com a representants municipals tenim el dret d'estar a l'ajuntament i fer normal el que fem cada dia, avui també, treballar per Móra d'Ebre". L'AMI  ha promogut el manifest que podeu llegir més avall i demanava fer visible la protesta a través d'accions diverses per a fer evident que aquesta Constitució ni ens serveix, ni ens protegeix, ni ens representa com a poble. En aquest marc, gens excepcional, treballem avui també, dia 6 de desembre, per Catalunya. #RiberadEbreTreballemxCat #TreballemxCat El Manifest 6D diu el següent: Com a país democràtic creiem que els dies festius han de ser representatius d’una sensibilitat majoritària i pròpia, mai imposada. Treballem avui com qualsevol altre dia des del respecte més absolut per la diversitat política i social de Catalunya. No ens trobem còmodes commemorant una Constitució Espanyola que havia de garantir els drets elementals de la ciutadania i que ha acabat essent utilitzada per aquells que els volen limitar.  Un text constitucional que s’utilitza políticament en contra de Catalunya, una i altra vegada. En l’actualitat, la interpretació de la Constitució espanyola està clarament polititzada per un tribunal il·legítim com el Tribunal Constitucional.