ERC-Móra d'Ebre

Totes les notícies

Carta oberta al Sr. Joan Piñol (CIU-PDeCAT) i al Sr. Francesc Launes (PP)

En referència a la nota de premsa que vam fer des d’ERC Móra d’Ebre, volem expressar, primer que tot, que aquesta no ha estat redactada per atacar a ningú a nivell personal, ni a l’alcalde Sr. Joan Piñol (CIU-PDeCAT), ni a l’equip de govern, ni molt menys al regidor Sr. Francesc Launes (PP).   Dit això, volem deixar clar el nostre sentiment vers els fets ocorreguts els darrers dies, en relació al Referèndum de l’1 d’octubre, i creiem que aquests fets mereixen una reflexió política també a nivell local. Així mateix, no entenem que el Sr. Piñol usi els mitjans de comunicació de l’Ajuntament (que paguem entre tots), per fer una nota del seu partit polític CIU-PDecat i per atacar a regidors d’ERC de l’Ajuntament de Móra d’Ebre.   Recordem que a l’últim ple municipal del mes de setembre, el Grup Municipal de CIU-PDeCAT va presentar una Declaració Institucional en Defensa de les Llibertats Civils i les Institucions d’Autogovern de Catalunya, la qual es va aprovar amb els vots a favor d’ERC i CIU-PDeCAT, el PP hi va votar en CONTRA. D’altra banda, el nostre Grup Municipal d’ERC també vam presentar una moció de suport al nostre alcalde Sr. Joan Piñol, per la signatura del Decret d’alcaldia de suport al Referèndum, que es va aprovar amb els vots a favor d’ERC i CIU-PDeCAT, i en la qual PP i PSC van votar-hi en CONTRA.   Altrament, també volem dir que no hem vist cap posicionament públic (insistim en públic), del regidor del PP de rebuig a la violència emprada per part de l’estat espanyol contra el poble de Catalunya: ni va ser present en la lectura del manifest del 2 d’octubre a l’ajuntament de Móra d’Ebre, ni tampoc en cap de les dues manifestacions multitudinàries que van tenir lloc el dia 3 d’octubre (ni a la comarcal entre Móra la Nova i Móra d’Ebre al matí, ni a Móra d’Ebre a la tarda).   És per això que demanem, que hi hagi un replantejament a l’actual equip de govern, en el que es prescindeixi del Partit Popular com a tal, per governar Móra d’Ebre, atès que la majoria absoluta de CIU-PDeCAT no necessita cap altre suport, per això pensem que hem de continuar fent d’oposició responsable, però sempre amb la mà estesa per dialogar i treballar per Móra.

Esquerra de Móra d’Ebre demana a Piñol que trenqui el pacte de govern amb el PP

La portaveu del grup municipal d’Esquerra Republicana de Móra d’Ebre, Cinta Agné, ha manifestat que  ‘davant el silenci del regidor del PP de Móra d’Ebre sobre les agressions que les forces de seguretat espanyoles van fer contra la gent que estava pacíficament als col·legis electorals de les nostres comarques, ens veiem obligats a demanar a l’alcalde de Móra d’Ebre, Joan Piñol, que trenqui el pacte de govern que té amb el PP. Un pacte que a hores d’ara manté malgrat tenir majoria absoluta’.     La regidora republicana ha recordat que les forces de seguretat espanyoles amb la seva actuació autoritària i desproporcionada van fer molts ferits a La Ràpita, Roquetes i Móra la Nova.  Uns fets que segons Agné van ‘estremir els nostres pobles’.   ‘Demanem a Joan Piñol que per dignitat i coherència deixi de governar amb el partit que encapçala la repressió contra Catalunya’. Ha afirmat la regidora.

La bandera de l'Arc de Sant Martí oneja al balcó de l'Ajuntament

El dia 28 de juny és el Dia Internacional per l'Alliberament LGTBI. ERC-Móra d'Ebre va signar els compromisos amb LGTEbre i, des de llavors, la bandera de l'Arc de Sant Martí ha onejat a la nostra població cada 17 de maig i cada 28 de juny, si bé fins ara no ho havia fet al balcó de l'Ajuntament. Els grups de l'oposició municipal, ERC i PSC de Móra d'Ebre, vam fer una sol·licitud demanant que es pengés la bandera de l'arc de sant Martí al balcó de l'Ajuntament, que representa els col·lectius LGTBI, el dia 28 de juny, coincidint amb el Dia Internacional de l'Orgull LGTBI. En el ple de la setmana passasda, 21 de juny, Cinta Agné va preguntar sobre si s'acceptava la ubicació proposada perquè encara no s'havia obtingut resposta, cosa que va derivar en unes manifestacions de l'alcalde que podeu llegir aquí. Finalment, la Junta de Govern Local de Móra d'Ebre (CiU i PP) va aprovar aquest dilluns, 26 de juny, la nostra petició de penjar la bandera al balcó de l'Ajuntament. Avui la bandera de l'Arc de Sant Martí oneja a l'Ajuntament des de primera hora del matí. Aquí podeu llegir el manifest d'ERC on s'explica el perquè d'aquest dia i els avenços que s'han aconseguit, però encara falta molta sensibilització social. Sense visibilització no hi ha normalització.  Per una República Catalana de persones diverses i lliures, que faci de la igualtat i la lluita contra tot tipus de discriminacions un dels seus trets bàsics. Estima com vulguis!

Comunicat d’Esquerra Móra d’Ebre arran del cas Activa Mútua

Arran de les notícies que han transcendit a diversos mitjans sobre la investigació a què està sotmès l’alcalde de Móra d’Ebre, Joan Piñol Mora, a propòsit del cobrament d’un sou a Activa Mútua quan té dedicació exclusiva a la Diputació de Tarragona, volem manifestar que és el jutge qui ha de dirimir la legalitat de tal actuació i esperem que ho faci amb la màxima celeritat possible. Esquerra de Móra d’Ebre ens mantindrem atents a totes les explicacions que faci Joan Piñol sobre aquest doble cobrament de sou, i farem les valoracions legals i ètiques pertinents del cas quan tinguem tota la informació sobre els fets.

Esquerra Republicana i les JERC retiren plaques franquistes de diversos edificis de Móra d’Ebre

El passat dissabte 10 de juny, les Joventuts d’Esquerra Republicana de les Terres, acompanyats del Grup Municipal d’Esquerra Republicana de Móra d’Ebre, van enretirar diverses plaques del Ministerio de la Vivienda de l’època franquista que encara hi havia a les façanes d’alguns edificis.   La portaveu del grup municipal republicà, Cinta Agné, va recordar que, a l’inici de la legislatura, Esquerra va presentar una moció al Ple de l’Ajuntament demanant que s’enretiressin les plaques, però l’equip de govern de CiU i PP la va rebutjar. Recentment, el grup republicà va registrar una instància i una nova moció en què en tornava a demanar l’enretirada, arran de la normativa aprovada pel Parlament de Catalunya, Llei 5/2017, del 28 de març i la Llei 18/20, on es fa referència a l’enretirada de les plaques dels habitatges que han deixat de tenir la qualificació d'habitatges protegits.   Davant del fet que l’equip de govern de CiU PP no va admetre portar a debat al darrer Ple la nova moció sobre les plaques franquistes presentada per Esquerra, els republicans i les JERC van decidir fer un gest simbòlic i treure les plaques. Abans de l’acció, havien informat els veïns dels habitatges de la nova normativa i se’ls havia demanat el seu parer sobre la retirada.   Cinta Agné va afirmar que ‘després de la transició, l’eliminació de la simbologia el nomenclàtor feixista ha estat molt lenta per la falta de voluntat i valentia política dels dirigents que ens han precedit. Una democràcia com la nostra no es pot permetre que s’honorin els símbols feixistes en l’espai públic i per això, després de consultar els veïns i davant la inacció del govern CiU PP a les nostres demandes, hem decidit enretirar aquestes plaques’.   Aleix Borràs, portaveu de les JERC de les Terres de l’Ebre, va destacar que ‘hem de conscienciar el jovent de la importància de la memòria històrica, l’educació és la millor eina per combatre el feixisme i evitar que la història es repeteixi.

Esquerra de Móra d’Ebre celebra la retirada de l’actuació prevista a la plaça de braus i lamenta la improvisació del govern CiU PP

La portaveu del grup municipal d’Esquerra Republicana de Móra d’Ebre, Cinta Agné, ha celebrat que decaigués el punt del Ple extraordinari del passat 15 de març, on es feia esment a l’actuació sobre la plaça de braus, pressupostada en 542.860 €. Agné ha recordat que el passat 27 de febrer el seu grup va votar en contra de la modificació integral del casc antic perquè dins d’aquesta estava inclòs el projecte de la plaça de braus. Al Ple va manifestar que: ‘malgrat que estem a favor de millorar uns talussos que sovint provoquen esllavissades en aquella zona, hi votarem en contra perquè el projecte de la plaça de braus té un nivell de risc important  pel que fa a inundacions, evacuacions i esllavissaments’. A més va reclamar que: ‘amb aquests diners de la llei de barris el que s’ha de fer és prioritzar actuacions d’arranjament del casc antic’. Agné ha lamentat ‘la improvisació demostrada pel govern CiU PP en aquest projecte’  il·lustrant-ho amb el fet que al Ple extraordinari del 15 de març es va modificar el contingut de la documentació de la proposta fins a dues vegades, la darrera, minuts abans de celebrar-se el Ple. Així, en la documentació facilitada als regidors el divendres 10 de març, valorava el cost de l’adequació de la plaça de braus en 350.000€, i en canvi, a la documentació facilitada el dilluns 13 de març la valoració era de 542.000€. Des del grup d’Esquerra Republicana s’ha recordat que l’alcalde va anunciar al Ple que hi havia un informe favorable d’un geòleg i que el projecte total estava aprovat per a l’execució, però que l’augment final del preu de l’obra el feien inviable, de moment. D’altra banda, el grup republicà ha tingut accés a un informe tècnic sobre la plaça de braus que determina la capacitat de l’aforament de la plaça d’entre 800 i 1000 espectadors, fet que contrasta amb les 2.000 persones de capacitat anunciada a diferents mitjans de comunicació per part del govern municipal.

17 de maig Dia contra la l'Homofòbia i la Transfòbia

El 17 de maig és el Dia Internacional contra la LGTBIfòbia. ERC-Móra d'Ebre va signar els compromisos amb LGTEbre, entre els quals, penjar la bandera de l'Arc de Sant Martí (representativa del col·lectiu LGTBI) al balcó de l'Ajuntament de la població. En la moció presentada, per tal que fos aprovada, es va posar "un lloc adient a consensuar" i se'ns va concedir penjar-la a la glorieta del passeig del pont. Enguany, estant el passeig del pont en obres, el nou lloc concedit és a la mateixa plaça en el fanal més alt. Membres del PSC i d'ERC de Móra d'Ebre hem penjat la bandera i hem llegit la Ressolució en commemoració del 17 de maig. Per una #RepúblicaCatalana de persones diverses i lliures, que faci de la igualtat i la lluita contra tot tipus de discriminacions un dels seus trets bàsics.  Estima com vulguis! #LGTBI #28J #OrgullLGTBI #Seguim

Esquerra de Móra d’Ebre denuncia l’actitud ‘caciquil’ del govern municipal de CiU i PP

El govern ha demanat a ERC pagar 110 € per utilitzar un espai municipal on la diputada Anna Simó havia de realitzar una xerrada sobre educació. La portaveu del grup municipal d’Esquerra Republicana de Móra d’Ebre, Cinta Agné, ha informat que per primera vegada  en la història de la secció local el govern municipal, format per CiU i PP, els han demanat de pagar 110 € (60 € d’ús i 50 € de fiança)  per celebrar en un espai municipal una xerrada sobre educació, a càrrec de la diputada al Parlament de Catalunya, Anna Simó.   La portaveu d’Esquerra ha lamentat ‘l’actitud caciquil i prepotent de l’equip de govern de CiU i PP, pròpia de la vella política més rància’. Agné s’ha mostrat sorpresa perquè ‘mai abans en cap presentació de llibre o acte públic organitzat en espais municipals se’ns havia demanat de pagar’.   El grup municipal d’Esquerra entén que un acte sobre l’educació de la futura república catalana s’ajusta als criteris d’exempció de cobrament per ús d’espais municipals que fixa l’ordenança fiscal número 20 de l’Ajuntament, i ‘que el govern municipal ha fet una interpretació interessada de l’ordenança municipal’. Literalment l’ordenança afirma que ‘restaran exempts del pagament d’aquesta taxa, totes les entitats socials, socio-culturals, culturals i esportives de la Vila, sempre que es justifiqui i sempre i quan la Junta de Govern Local trobi convenient l’ús de la utilització, en base a l’interès general (entitats sense ànim de lucre)’.     La portaveu republicana ha afirmat que ‘és molt greu que el govern de CiU PP no consideri d’interès general una xerrada sobre l’educació en la futura república catalana que volem construir’. Agné ha advertit que ‘els continus entrebancs del govern municipal per dificultar l’organització d’actes com aquest no van només en detriment dels organitzadors sinó del conjunt de la població’.   L’acte sobre l’educació de la nova república, amb la diputada Anna Simó, es realitzarà a la Sala d’Actes de l’Ajuntament de Móra la Nova aquest dissabte 14 de gener a les 19.

Surt L'Ideal de l'Ebre núm. 2, tercera època

Hem començat l'any publicant L'Ideal de l'Ebre en paper. El primer Ideal d'aquesta tercera època havia sortit al maig i feiem un repàs dels temés més destacats dels nou mesos anteriors que havien estat publicats al nostre web. En aquest nou Ideal aportem algunes notícies que no han estat publicades en format digital. Entre altres temes, parlem de la situació del deute municipal, de les mocions presentades que ens han aprovat i les que ens han rebutjat, i hem fet, també, un seguiment de les nostres propostes als pressupostos, entre d'altres. Podeu consultar i descarregar-vos L'Ideal de l'Ebre en l'enllaç següent: http://locals.esquerra.cat/moraebre/revista