ERC-Móra d'Ebre

Inauguració de l’Espai 1 d’Octubre a Móra d’Ebre

El passat 28 de setembre i en motiu de l’aniversari dels fets succeïts l’1 d’octubre de 2017, prop d’un centenar de persones es van acostar a la inauguració de l’Espai 1 d’Octubre, situat davant el Teatre Municipal La Llanterna.

Aquest acte institucional donava tret de sortida als diferents actes realitzats al llarg de tot el cap de setmana. Es va poder visitar l’exposició “mil imatges valen més que una paraula” així com una representació de la defensa del teatre mitjançant un diorama de clicks de Playmobil, expressar mitjançant missatges i cites lo viscut ara fa un any en el “Llibre 1 d’Octubre”, i també participar en un taller d’escriptura de cartes als presos i exiliats.

La iniciativa de batejar un espai públic del poble va ser proposada en una moció presentada pel grup municipal d’ERC-AM, recolzada per l’ANC i CDR i aprovada pel ple municipal, amb els vots a favor d’ERC i CiU, en contra del PSC i l’abstenció del PP. En el discurs dut a terme per Joan Piñol, alcalde de Móra d’Ebre, es va destacar la unió de la ciutadania del poble al llarg de tot el dia per defensar les urnes. També es va comptar amb la participació de l’ANC, on la seva coordinadora, Tere Fuster, va llegir el manifest unitari i va ressaltar les persones perseguides i represaliades per la votació de l’1 d’octubre. També es va demanar la llibertat dels presos polítics i el retorn del exiliats.

Tant la inauguració com els posteriors actes, van ser organitzats i acordats entre el grups d’ERC, PDCAT , l’ANC, els CDR, el Jovent Republicà i La Forja.
L’acte va finalitzar amb la descoberta de la placa que serveix com a recordatori dels fets succeïts tant a nivell local com nacional.