Nou Barris

Fes d'apoderat d'ERC a Nou Barris

Aquestes eleccions van de decidir qui mana a Catalunya: Rajoy o els catalans i catalanes. És imperatiu pel futur del nostre país que el bloc del 155 surti derrotat de les urnes. El 21 de desembre hem de ser moltes, hem de ser molts, i hem de ser a totes les escoles de Nou Barris. Per això et necessitem! Si vols fer d'apoderat o d'apoderada d'ERC Nou Barris, només ens has de fer arribar un correu electrònic a noubarris@esquerrabcn.cat Si no pots fer d'apoderat o apoderada tot el dia, ho pots fer unes hores (al matí, al migdia, a la tarda, al recompte), tot recolzant a una altra persona.

Nou Barris

Vine a empaperar Nou Barris per la llibertat dels presos polítics

Aquest diumenge 5 de novembre a les 10h del matí, entitats i partits polítics de Nou Barris fem una convocatòria conjunta per tal d'encartellar el nostre Districte per la llibertat dels presos polítics. Tothom és convidat a participar a l'encartellada. Podeu dur cola, galledes, escombres, cinta adhesiva, cartells, o simplement venir a col·laborar. Ens trobem el diumenge a les 10h a la Plaça de la República (a l'entrada del Parc de la Guineueta).

Ajuntament Barcelona

Ara és moment per una altra cosa

La lluita per la llibertat del nostre poble fa anys que dura. Hem viscut moments d'incertesa i dubte, però ara no és un d’aquests moments. Ara no pot haver lloc pels dubtes, pel cansament, per la desídia. Ara és moment per una altra cosa.   Ara és moment per deixar clar, un altre cop, però amb més força que mai, que volem ser lliures i que tenim dret a ser lliures. És el moment per cridar ben fort que a les persones empresonades i que pateixen repressió per defensar els nostres drets, mai les deixarem soles.  Ens hem de conjurar totes i tots amb aquest objectiu, i fer-ho a Nou Barris és la nostra feina. Per això et demanem el teu suport i ajut. Et demanem que t'impliquis en la campanya electoral. Necessitem les teves idees, els teus braços, les teves mans. Necessitem apoderats i apoderades per a cada escola el dia 21 de desembre.  Et necessitem per tal de continuar fent servir la nostra millor arma per alliberar el nostre País i als nostres companys i companyes. I aquesta arma és la democràcia. Si vols col•laborar et pots posar en contacte amb nosaltres a: noubarris@esquerrabcn.cat

​Resum de la Reunió d’ERC Nou Barris

1. Informe de presidència El Josep Barrachina ens explica les properes activitats previstes: -Divendres 14 de juliol, a les 18:30h important acte de l’ANC Nou Barris a Virrei Amat, entre els ponents JOAN TARDÀ. -Divendres 14 de juliol, a les 20:00h Òmnium projectarà “Las Cloacas de Interior”, a l’Auditori de l’Espai Jove Les Basses al Turó de la Peira. -Dilluns 17 de juliol, a les 18:30h en Carles Garcia, Vicepresident 3r d'Estratègia, Creixement i Campanyes, visitarà el nostre Casal per parlar de la Campanya del Referèndum.  El Casal continuarà obrint tot els dilluns excepte el 7 i 14 d’agost. El 22 de setembre farem un acte al carrer conjuntament amb els Casals de Sant Andreu i Horta. Es vol trobar una ubicació limítrofe, però que sigui un lloc de pas. 2. Política Municipal En Daniel va explicar com va anar el Ple de Districte i es va fer una valoració positiva de la feina feta pel nostre Grup Municipal.  Es va decidir repassar el que havíem aconseguit que s’aprovés en altres plens per tal de fer un seguiment de l’acompliment. Vam valorar el que ens havien aprovat el 2015. 3. Secretaria de la Dona La Montserrat parla de fer material, octaveta o full per repartir a les parades, sobre temàtiques de feminisme i amb una imatge clarament noubarrienca. 4. Sopar d’Estiu Dilluns 31 de juliol, sopar de fi de curs. Es va proposar un local a Prosperitat. Es farà la reserva i es confirmarà.  5. Precs i preguntes En Miquel proposa de parlar amb l’ANC Nou Barris per tal d’aconseguir domassos de colors del Sí per fer arribar a la militància, simpatitzants/es i amics i amigues, amb l’objectiu que els pengin a finestres i balcons. En Joan Saderra fa algunes aportacions sobre els costos d’això i s’acorda mirar si és possible. Acabem la reunió a les 21:55h.

Ple de Districte

El Ple de Districte del dijous 6 de juliol ha aprovat la Resolució d’ERC Nou Barris de proposar un equipament cultural al solar de l’Ideal Flor. L’iniciativa municipal, ha estat presentada i defensada pel nostre Conseller Quim Sangrà.

Gerard Gómez Parlament

S'aprova la Proposta d'ERC sobre la retirada de les línies d'Alta Tensió a Nou Barris

El Parlament de Catalunya va debatre i aprovar aquest dijous la proposta de resolució que sobre la retirada de les línies d'Alta Tensió de Nou Barris han presentat els diputats d'ERC. A la proposta, ERC recorda que fa més de 30 anys que una cicatriu travessa el Parc Natural de Collserola: quatre línies d'alta tensió. D'aquestes línies, unes finalitzen al transformador del barri de Roquetes i altres creuen les autopistes i arriben al barri de Vallbona. Recorda també la lluita de veïnes i veïns de Roquetes, Torre Baró, Ciutat Meridiana, Trinitat Nova i Vallbona, demanant el soterrament d'aquestes línies que passen aprop dels seus habitatges, reivindicació recolzada per associacions veïnals i ecologistes. Les línies travessen zones del Parc (on han provocat algún incendi), però també zones poblades de Nou Barris. La proposició aprovada demana a Endesa que racionalitzi i agrupi les quatre línies existents i elimini les torres que estiguin obsoletes o siguin innecessàries. També demana que es faci un Pla de soterrament de les línies restants que passen pel districte de Nou Barris, tal i com Endesa ha fet en altres ocasions, per exemple amb les cinc torres que creuaven la carretera de les aigües. La proposta la va dur al Grup Parlamentari el Casal d'ERC Nou Barris de mà d'en Jordà Armengol, quan era Secretari de Política Parlamentaria d'ERC Nou Barris, i ha estat presentada i defensada al Parlament pel nostre diputat Gerard Gómez. Aquí trobareu el video amb la seva intervenció a la Comissió d’Empresa i Coneixement del Parlament: https://www.parlament.cat/web/canal-parlament/sequencia/videos/index.html?p_cp1=8047869&p_cp3=8048397

Consell de Barri Vallbona

Consell de Barri de Vallbona

El Dijous 8 de juny va tenir lloc el Consell de Barri de Vallbona. Aquest cop al carrer, a la plaça Primer de Maig (sota la pèrgola fotovoltaica) i amb l'Ordre del dia següent: 1. Informació sobre el soterrament de les vies de Rodalies al seu pas per Vallbona 2. Informació sobre la nova proposta de Reglament de Participació de l'Ajuntament de Barcelona 3. Repàs de temes d'interès per al barri 4. Precs i preguntes Al Consell de Barri, que va distar molt de ser multitudinari, van assistir per ERC el conseller-portaveu del Grup Municipal de Districte, Quim Sangrà; i el nostre secretari de política municipal Daniel Agudo.   Es va fer la presentació de la policia de barri i de la proposta de soterrament de vies ferroviàries, que aniran paral·leles al Rec Comtal gairebé fins al Camp de Futbol Municipal, i que depèn de l'aprovació de l'Estat espanyol. Els veïns van reclamar un pas de vianants al pont del carrer d'Oristà i l'optimització de la ruta del bus 83 per a millorar la cobertura del barri. També es van fer diverses intervencions relacionades amb problemàtiques d'incivisme i manca de manteniment.

Data i pregunta

Vols fer campanya pel SÍ a Nou Barris?

Ja tenim data i pregunta. És l'hora de la DEMOCRÀCIA. Podrem saber si la majoria dels catalans vol o no que Catalunya sigui un Estat indepenedent en forma de república. El diumenge 1 d'octubre els ciutadans de Nou Barris estem cridats a les urnes a votar SÍ o a votar No. ERC ho te clar: Votarem Sí i farem campanya pel Sí. ERC es un partit democràtic i respecta i anima a qui vulgui votar No, a fer campanya pel No, de fet el PP a Catalunya ja ho està fent.  Si voleu participar a la nostra Campanya, la que farem com a partit i la que farem amb col·laboració d'altres partits i entitats del Districte, us podeu adreçar a nosaltres per correu electrònic: noubarris@esquerrabcn.cat, Facebook: https://www.facebook.com/ERC9B/ i Twitter: https://twitter.com/ERC9B Tenim molt a fer i necessitem a tothom !!!

Nou Barris per la convivència ERC

Nou Barris per la convivència

El divendres 12 de maig ERC va participar al Manifestació que sota el lema NOU BARRIS PER LA CONVIVÈNCIA va recórrer els carrers del barri de Prosperitat. A la Manifestació van participar la diputada al Congrés i veïna de Roquetes, Ana Surra; la regidora de l'Ajuntament de Barcelona Montse Benedí, el nostre Conseller de Districte, Quim Sangrà, el president del Casal, Josep Barrachina i d'altres membres de l'Executiva del Casal. La Manifestació es va iniciar al monument als immigrants de Via Júlia i va acabar a la Plaça Àngel Pestanya on es va llegir un manifest.  Les veïnes i veïns de Nou Barris formem una societat complexa i plural que no s'entendria sense l’ immigració. La convivència entre els ciutadans al marge del nostre origen es el que ens permet ser una societat sana. I no podem permetre que això és posi perill.