Nou Barris

​Resum de la Reunió d’ERC Nou Barris

1. Informe de presidència El Josep Barrachina ens explica les properes activitats previstes: -Divendres 14 de juliol, a les 18:30h important acte de l’ANC Nou Barris a Virrei Amat, entre els ponents JOAN TARDÀ. -Divendres 14 de juliol, a les 20:00h Òmnium projectarà “Las Cloacas de Interior”, a l’Auditori de l’Espai Jove Les Basses al Turó de la Peira. -Dilluns 17 de juliol, a les 18:30h en Carles Garcia, Vicepresident 3r d'Estratègia, Creixement i Campanyes, visitarà el nostre Casal per parlar de la Campanya del Referèndum.  El Casal continuarà obrint tot els dilluns excepte el 7 i 14 d’agost. El 22 de setembre farem un acte al carrer conjuntament amb els Casals de Sant Andreu i Horta. Es vol trobar una ubicació limítrofe, però que sigui un lloc de pas. 2. Política Municipal En Daniel va explicar com va anar el Ple de Districte i es va fer una valoració positiva de la feina feta pel nostre Grup Municipal.  Es va decidir repassar el que havíem aconseguit que s’aprovés en altres plens per tal de fer un seguiment de l’acompliment. Vam valorar el que ens havien aprovat el 2015. 3. Secretaria de la Dona La Montserrat parla de fer material, octaveta o full per repartir a les parades, sobre temàtiques de feminisme i amb una imatge clarament noubarrienca. 4. Sopar d’Estiu Dilluns 31 de juliol, sopar de fi de curs. Es va proposar un local a Prosperitat. Es farà la reserva i es confirmarà.  5. Precs i preguntes En Miquel proposa de parlar amb l’ANC Nou Barris per tal d’aconseguir domassos de colors del Sí per fer arribar a la militància, simpatitzants/es i amics i amigues, amb l’objectiu que els pengin a finestres i balcons. En Joan Saderra fa algunes aportacions sobre els costos d’això i s’acorda mirar si és possible. Acabem la reunió a les 21:55h.

Ple de Districte

El Ple de Districte del dijous 6 de juliol ha aprovat la Resolució d’ERC Nou Barris de proposar un equipament cultural al solar de l’Ideal Flor. L’iniciativa municipal, ha estat presentada i defensada pel nostre Conseller Quim Sangrà.

Gerard Gómez Parlament

S'aprova la Proposta d'ERC sobre la retirada de les línies d'Alta Tensió a Nou Barris

El Parlament de Catalunya va debatre i aprovar aquest dijous la proposta de resolució que sobre la retirada de les línies d'Alta Tensió de Nou Barris han presentat els diputats d'ERC. A la proposta, ERC recorda que fa més de 30 anys que una cicatriu travessa el Parc Natural de Collserola: quatre línies d'alta tensió. D'aquestes línies, unes finalitzen al transformador del barri de Roquetes i altres creuen les autopistes i arriben al barri de Vallbona. Recorda també la lluita de veïnes i veïns de Roquetes, Torre Baró, Ciutat Meridiana, Trinitat Nova i Vallbona, demanant el soterrament d'aquestes línies que passen aprop dels seus habitatges, reivindicació recolzada per associacions veïnals i ecologistes. Les línies travessen zones del Parc (on han provocat algún incendi), però també zones poblades de Nou Barris. La proposició aprovada demana a Endesa que racionalitzi i agrupi les quatre línies existents i elimini les torres que estiguin obsoletes o siguin innecessàries. També demana que es faci un Pla de soterrament de les línies restants que passen pel districte de Nou Barris, tal i com Endesa ha fet en altres ocasions, per exemple amb les cinc torres que creuaven la carretera de les aigües. La proposta la va dur al Grup Parlamentari el Casal d'ERC Nou Barris de mà d'en Jordà Armengol, quan era Secretari de Política Parlamentaria d'ERC Nou Barris, i ha estat presentada i defensada al Parlament pel nostre diputat Gerard Gómez. Aquí trobareu el video amb la seva intervenció a la Comissió d’Empresa i Coneixement del Parlament: https://www.parlament.cat/web/canal-parlament/sequencia/videos/index.html?p_cp1=8047869&p_cp3=8048397

Consell de Barri Vallbona

Consell de Barri de Vallbona

El Dijous 8 de juny va tenir lloc el Consell de Barri de Vallbona. Aquest cop al carrer, a la plaça Primer de Maig (sota la pèrgola fotovoltaica) i amb l'Ordre del dia següent: 1. Informació sobre el soterrament de les vies de Rodalies al seu pas per Vallbona 2. Informació sobre la nova proposta de Reglament de Participació de l'Ajuntament de Barcelona 3. Repàs de temes d'interès per al barri 4. Precs i preguntes Al Consell de Barri, que va distar molt de ser multitudinari, van assistir per ERC el conseller-portaveu del Grup Municipal de Districte, Quim Sangrà; i el nostre secretari de política municipal Daniel Agudo.   Es va fer la presentació de la policia de barri i de la proposta de soterrament de vies ferroviàries, que aniran paral·leles al Rec Comtal gairebé fins al Camp de Futbol Municipal, i que depèn de l'aprovació de l'Estat espanyol. Els veïns van reclamar un pas de vianants al pont del carrer d'Oristà i l'optimització de la ruta del bus 83 per a millorar la cobertura del barri. També es van fer diverses intervencions relacionades amb problemàtiques d'incivisme i manca de manteniment.

Data i pregunta

Vols fer campanya pel SÍ a Nou Barris?

Ja tenim data i pregunta. És l'hora de la DEMOCRÀCIA. Podrem saber si la majoria dels catalans vol o no que Catalunya sigui un Estat indepenedent en forma de república. El diumenge 1 d'octubre els ciutadans de Nou Barris estem cridats a les urnes a votar SÍ o a votar No. ERC ho te clar: Votarem Sí i farem campanya pel Sí. ERC es un partit democràtic i respecta i anima a qui vulgui votar No, a fer campanya pel No, de fet el PP a Catalunya ja ho està fent.  Si voleu participar a la nostra Campanya, la que farem com a partit i la que farem amb col·laboració d'altres partits i entitats del Districte, us podeu adreçar a nosaltres per correu electrònic: noubarris@esquerrabcn.cat, Facebook: https://www.facebook.com/ERC9B/ i Twitter: https://twitter.com/ERC9B Tenim molt a fer i necessitem a tothom !!!

Nou Barris per la convivència ERC

Nou Barris per la convivència

El divendres 12 de maig ERC va participar al Manifestació que sota el lema NOU BARRIS PER LA CONVIVÈNCIA va recórrer els carrers del barri de Prosperitat. A la Manifestació van participar la diputada al Congrés i veïna de Roquetes, Ana Surra; la regidora de l'Ajuntament de Barcelona Montse Benedí, el nostre Conseller de Districte, Quim Sangrà, el president del Casal, Josep Barrachina i d'altres membres de l'Executiva del Casal. La Manifestació es va iniciar al monument als immigrants de Via Júlia i va acabar a la Plaça Àngel Pestanya on es va llegir un manifest.  Les veïnes i veïns de Nou Barris formem una societat complexa i plural que no s'entendria sense l’ immigració. La convivència entre els ciutadans al marge del nostre origen es el que ens permet ser una societat sana. I no podem permetre que això és posi perill.

Acte a Via Júlia amb Gabriel Rufian

El Divendres 12 de maig ERC i amb el títol "Construïm la República. FEM-HO" va fer un gran Acte Públic a la Marquesina de Via Júlia amb els diputats al Congrés GABRIEL RUFIÁN i ANA SURRA (veïna de Nou Barris), el president del Grup Municipal ALFRED BOSCH i la regidora MONTSE BENEDÍ. Entre el nombrós públic que va participar a l'acte hi havia també membres de diverses associacions del Districte, com el Pare Manel, finalista a Català de l'any de El Periodico, o Rafael Delgado, pregones de les Festa Major d'enguany. L'acte fou presentat pel company CARLES JULBE, Vicepresident del Casal.  El diputat del Congrés Gabriel Rufián ha començat la seva intervenció assegurant que Esquerra Republicana 'no estamos en esto para cambiar una bandera por otra o un partido por otro, sino para tenir un país decente, una República, la que nos robaron'. Rufián ha destacat la importància de construir 'un país del que nuestros hijos y nuestros nietos se sientan orgullosos; una República' i ha recordat que 'el referéndum no pide independentistas, solo demócratas y antifascistas'. El president del Grup Municipal d'ERC a l'Ajuntament de Barcelona, Alfred Bosch, ha explicat que 'no volem una Barcelona que paralitza les coses i atura els canvis. No volem dir que volem canviar, sinó que ho volem canviar de veritat'. El líder republicà ha assegurat que 'la capital que necessita un estat a favor és la capital que necessitem totes i tots amb escoles i hospitals millors'. 'Ajudeu-nos a fer de Barcelona aquesta capital que compleix el que promet, que avança, amb habitatge i un treball digne' ha reblat Bosch. Al seu torn, la diputada Ana Surra, ha expressat la importància de tractar la immigració a Nou Barris 'para convivir entre todas y todos de manera civilizada con papeles, trabajo y dignidad'. Ha recordat la ferma voluntat d'Esquerra Republicana de 'trabajar para una ciudad mejor dentro de la nueva República catalana que construiremos entre todos'. La regidora d'ERC a l'Ajuntament de Barcelona, Montse Benedí ha destacat que 'tenim molts reptes per assolir i cal incorporar les veïnes i veïns en aquesta lluita'.

Ple de Districte

El Dijous va tenir lloc el Consell Plenari del Districte de Nou Barris. Es va canviar l’Ordre del Dia per aprovar a l’inici i per unanimitat una Declaració Institucional recolzada per tots el grups polítics.  La Declaració defensa un Districte fraternal i compromès amb la igualtat, i rebutja i condemna la xenofòbia i el les pintades, pressions i agressions de grups xenòfobs i totalitaris. Podeu trobar el text de la Declaració aquí. L'informe de la Regidora presenta les últimes actuacions urbanístiques realitzades al Districte i la posada en marxa de la Policia de Barri per part de la Guàrdia Urbana. Totes dues coses llargament reivindicades per les entitats i veïns del Districte, tot i que manquen moltes actuacions urbanístiques que Govern no es disposa a fer. La Regidora també va anunciar les dues entitats que el Districte proposa a la Medalla d'Honor de la Ciutat: l'Associació Sociocultural 'la Indomable' i l'entitat cultural 'Vozes'. Per ERC Nou Barris, el nostre Conseller de Districte, en Quim Sangrà, hi va presentar dos precs al Govern i una proposició d'acord: La Proposició: Impulsar les mesures per a promoure la cessió de locals particulars per a entitats sense afany de lucre. Aplicar una subvenció de l'IBI del 95% per als propietaris que cedeixin aquests locals i bonificar les intervencions de millora i adaptació del local que duguin a terme les entitats. Establir un marc contractual on quedin estipulats drets, deures i terminis.  Podeu trobar la proposta de Proposició aquí. La proposició fou aprovada amb l'abstenció sorprenent del Partits del Govern, què van evitar posicionar-se a favor d'una mesura que dinamitzaria molt l'activitat social del Districte. Una de les entitat que rebrà la Medalla d'Honor, Vozes, corre el risc d'abandonar el Districte per manca d'un local per a dur a terme la seva tasca. També es van presentar dos precs: Prec 1: Que les entitats usuàries de la pista del CEM Guineueta puguin participar en el projecte de reforma i millora de la instal•lació.

Audiència Pública

Audiència Pública de Nou Barris

Aquest dilluns les veïnes i els veïns de Nou Barris teníen una nova cita a l'Audiència Pública per a expressar les seves problemàtiques, i en aquesta ocasió va respondre massivament i van fer petita la Sala de Plens del Districte, amb un aforament per a 126 persones que es va veure ampliament superat. El primer torn de paraula fou per a la representació dels veïns del carrer Japó, al barri de Prosperitat, contraris a l'obertura d'una mesquita. Van llegir un manifest on van exposarles seves reclamacions i van defensar que no per motius racistes, sinó per l'alta assistència d'usuàris que pot rebre el centre, cosa que al seu parer pot amenaçar la tranquilitat del carrer. Seguidament es va donar el torn de paraula als representants de l'entitat que vol obrir la mesquita. Van defensar la seva integració en el barri, la voluntat d'acord amb les veïnes i els veïns, la legalitat de la seva llicència d'obres i d'activitat. La tensió a la Sala de Plens va pujar mentre feien ús de la seva paraula, perquè els veïns antimesquita no aprovaven el que estaven escoltant. Per acabar els promotors de la mesquita van denunciar amenaces i pintades islamòfobes, i van expressar el seu dolor i la voluntat d'establir un pacte de convivència amb les veïnes. A continuació l'AVV de Prosperitat va llegir un manifest de suport a l'obertura de la Mesquita, defensant la diversitat del veïnat i la seva integració en el barri, i mostrant la seva repulsa davant de qualsevol actituts racista i xenòfoba, per tal de garantir la convivència als nostres barris. El manifest fou molt aplaudit a la Sala de Plens. Després d'aquest parlament, el President del Districte va decidir tancar el tema per a evitar allargar el debat, aquest fet va indignar, i molt, a les veïnes i veïns del carrer del Japó, que durant prop de mitja hora van interrompre l'Audiència Pública escridassant a Govern. La tensió va pujar molt i per tal de rebaixar la tensió la Regidora del Districte es va dirigir a les veïnes per a demanar respecte i tranquilitzar els ànims.