Nou Barris

Acte a Via Júlia amb Gabriel Rufian

Actes públics
El Divendres 12 de maig ERC i amb el títol "Construïm la República. FEM-HO" va fer un gran Acte Públic a la Marquesina de Via Júlia amb els diputats al Congrés GABRIEL RUFIÁN i ANA SURRA (veïna de Nou Barris), el president del Grup Municipal ALFRED BOSCH i la regidora MONTSE BENEDÍ. Entre el nombrós públic que va participar a l'acte hi havia també membres de diverses associacions del Districte, com el Pare Manel, finalista a Català de l'any de El Periodico, o Rafael Delgado, pregones de les Festa Major d'enguany. L'acte fou presentat pel company CARLES JULBE, Vicepresident del Casal.

El diputat del Congrés Gabriel Rufián ha començat la seva intervenció assegurant que Esquerra Republicana 'no estamos en esto para cambiar una bandera por otra o un partido por otro, sino para tenir un país decente, una República, la que nos robaron'. Rufián ha destacat la importància de construir 'un país del que nuestros hijos y nuestros nietos se sientan orgullosos; una República' i ha recordat que 'el referéndum no pide independentistas, solo demócratas y antifascistas'.

El president del Grup Municipal d'ERC a l'Ajuntament de Barcelona, Alfred Bosch, ha explicat que 'no volem una Barcelona que paralitza les coses i atura els canvis. No volem dir que volem canviar, sinó que ho volem canviar de veritat'. El líder republicà ha assegurat que 'la capital que necessita un estat a favor és la capital que necessitem totes i tots amb escoles i hospitals millors'. 'Ajudeu-nos a fer de Barcelona aquesta capital que compleix el que promet, que avança, amb habitatge i un treball digne' ha reblat Bosch.

Al seu torn, la diputada Ana Surra, ha expressat la importància de tractar la immigració a Nou Barris 'para convivir entre todas y todos de manera civilizada con papeles, trabajo y dignidad'. Ha recordat la ferma voluntat d'Esquerra Republicana de 'trabajar para una ciudad mejor dentro de la nueva República catalana que construiremos entre todos'.

La regidora d'ERC a l'Ajuntament de Barcelona, Montse Benedí ha destacat que 'tenim molts reptes per assolir i cal incorporar les veïnes i veïns en aquesta lluita'. Benedí ha assegurat que 'volem fer de Barcelona la capital de la República catalana amb homes i dones lliures, amb un somriure i fermesa. Una Barcelona que posi al centre la cura de les persones, que aculli i cuidi tothom qui arriba'. La regidora ha recordat que 'fer política és un treball quotidià i col·lectiu per a un bé comú per transformar una realitat que no és justa'.

Després de les intervencions, els oradors van respondre peguntes que el públic havia fet arribar per escrit al llarg de l'acte ens uns fulls repartits expressament per això.