Nou Barris

S'aprova la Proposta d'ERC sobre la retirada de les línies d'Alta Tensió a Nou Barris

Gerard Gómez Parlament
Gerard Gómez defensant la proposta d'ERC
El Parlament de Catalunya va debatre i aprovar aquest dijous la proposta de resolució que sobre la retirada de les línies d'Alta Tensió de Nou Barris han presentat els diputats d'ERC.

A la proposta, ERC recorda que fa més de 30 anys que una cicatriu travessa el Parc Natural de Collserola: quatre línies d'alta tensió. D'aquestes línies, unes finalitzen al transformador del barri de Roquetes i altres creuen les autopistes i arriben al barri de Vallbona. Recorda també la lluita de veïnes i veïns de Roquetes, Torre Baró, Ciutat Meridiana, Trinitat Nova i Vallbona, demanant el soterrament d'aquestes línies que passen aprop dels seus habitatges, reivindicació recolzada per associacions veïnals i ecologistes. Les línies travessen zones del Parc (on han provocat algún incendi), però també zones poblades de Nou Barris.

La proposició aprovada demana a Endesa que racionalitzi i agrupi les quatre línies existents i elimini les torres que estiguin obsoletes o siguin innecessàries. També demana que es faci un Pla de soterrament de les línies restants que passen pel districte de Nou Barris, tal i com Endesa ha fet en altres ocasions, per exemple amb les cinc torres que creuaven la carretera de les aigües.

La proposta la va dur al Grup Parlamentari el Casal d'ERC Nou Barris de mà d'en Jordà Armengol, quan era Secretari de Política Parlamentaria d'ERC Nou Barris, i ha estat presentada i defensada al Parlament pel nostre diputat Gerard Gómez. Aquí trobareu el video amb la seva intervenció a la Comissió d’Empresa i Coneixement del Parlament: https://www.parlament.cat/web/canal-parlament/sequencia/videos/index.html?p_cp1=8047869&p_cp3=8048397

• Els veïns de les Roquetes demanen el soterrament de les torres de Collserola