Nou Barris

El nostre equip

• Ana María Surra
    Ana María Surra Diputada al Congrés Uruguaiana de naixement i catalana d'adopció viu al barri de Roquetes i és l'única diputada de Nou Barris. Acollida com a refugiada fugint d'una dictadura, Treballa per fer de Catalunya un país lliure, divers i just.

Participà en els moviments estudiantils uruguaians relacionats amb el maig de 1968. Poc abans del cop d'estat de juny de 1973 marxà amb el seu marit a Xile, treballant en l'alfabetització d'adults a les mines d'Aconcagua (prop de Valparaíso). Després del cop d'estat de setembre de 1973 s'aixopluga a l'ambaixada de Panamà. Després de viure quatre mesos a Panamà aconsegueix marxar a Bèlgica, on després d'any i mig marxa a París, on rep asil polític. Allí estudia Assistència Social, treballa a l'ajuntament de Chelles, milita sindicat de funcionaris públics i participa activament en la defensa de la situació dels immigrants.

El 1985 torna a Uruguai, on treballa com a secretària de direcció al Liceu Francès de Montevideo i com a entrenadora i àrbitra de basquet. El 1998 es trasllada a Barcelona, on ja hi viu el seu fill, i aconsegueix treball com a àrbitra de basquet. El 2001 presideix l'associació Sí, amb Nosaltres que agrupa estrangers residents a territori català partidaris del dret a decidir.

A les eleccions al Parlament de Catalunya de 2015 va ocupar el lloc 47 a la llista de Junts pel Sí de Barcelona, i a les eleccions generals espanyoles de 2015 fou elegida diputada com independent dins les llistes d'ERC.