Nou Barris

Totes les opinions

Montserrat Cuspinera

Tenim drets i els volem TOTS!

8M Nou Barris

Ja fa un any de l’últim 8M. Un 8M que va portar cua, per què una vegada  més, semblava que les dones teníem la culpa de la pandèmia de la Covid pel senzill fet d’haver sortit i haver-nos manifestat per reivindicar els  nostres drets. Un Any després escoltem la mateixa tonada, alguns pretenen fer-nos  callar, justament quan aquest any que hem viscut i patit totes i tots, des  de grans a petits, amb molt dolor per moltes famílies, s’ha fet més evident  que mai que les dones sostenim, en molts àmbits, la família i també la  societat.

JOSÉ RODRIGUEZ

Som a l’avantsala de la lluita per aconseguir que l’independentisme sigui hegemònic a Catalunya

Unes eleccions catalanes que són l’avantsala del conflicte entre el PSC i ERC i la lluita per aconseguir que l’independentisme sigui hegemònic a Catalunya Aquestes eleccions ERC ha aconseguit els dos objectius bàsics que s'havia plantejat. El primer és assolir entre totes les forces independentistes més del 50% dels vots. És el tercer cop que l'independentisme guanya unes eleccions catalanes per escons, i el primer que guanya per vots.

Miquel Román, conseller de Districte de Nou Barris

Parada

Aquest país no podrà ser lliure si el PSC és el partit hegemònic d'esquerres a Catalunya. I això només ho pot evitar l'única força que li disputa aquest espai, ERC. Durant molt anys hem sentit el cant "sense Convergència no hi ha independència" i s'ha demostrat ser totalment fals. Tot i que és important tenir un centre dreta independentista, el cert és que la majoria dels catalans i catalanes es defineixen com de centre-esquerra.

Cristian Agudo. Secretari d'Organització d'ERC-Nou Barris

Ara més que mai, República!

Plaça de la República

La irrupció del coronavirus a les nostres vides ho ha capgirat absolutament tot. Mentre esperem l'arribada de la vacuna, que sembla estar cada cop més a prop, encara desconeixem quin serà l'abast real de la pandèmia. Però sigui com sigui, el que podem donar per cert és que la crisi sanitària s'està traduint, i encara ho farà amb més força, en una crisi econòmica i social de la qual ens costarà molt sortir.

Irene Ferrero. Secretària d'Acció Política d'ERC Nou Barris

Ens volem vives i lliures per a decidir !!!

Seu del Districte de Nou Barris

Es fa difícil fer un article referent a un dia tan important, quan darrerament sembla que s’ha convertit en una tradició. El 25 de novembre no és un dia de celebració, perquè no hi ha res a celebrar. Estem convertint en rutina un dia, que des de fa dècades, reivindiquem el mateix : la lluita contra la violència masclista. No, no hauria de ser un dia internacional més, i no pot ser perquè parlem de dones.

Miquel Román Pérez, conseller de Districte de Nou Barris

Els i les mestres -com sempre-, al peu del canó

Escola Víctor Català

El dia 14 comença un nou curs escolar i el cos docent, com sempre, estarà al peu del canó. Jo no sóc del gremi. Tot el que sé del tema és per estar casat amb una mestra i per les persones que m'han fet de mestres. Com en tota la professió -n'hi ha de bons i d'altres que no ho són tant-, però entre els bons -que són la majoria- he descobert una actitud que només sé descriure com a «militància en l’educació».

Miquel Román

62è Aniversari de l’assassinat de Facerias a Nou Barris

Facerias

Josep Lluís Facerias va morir assassinat en una emboscada que les forces de seguretat de l'Estat li van parar el 30 d’agost de 1957 (avui fa 62 anys) a l’encreuament del carrer Pi i Molist i passeig Verdum, al que ara anomenem districte de Nou Barris i que aleshores era Sant Andreu. Al terra de la plaça la Plaza de las Madres de Mayo una placa ho recorda.   Era conegut com a “Face” o “Petronio” i fou, juntament amb Quico Sabater, un important guerriller urbà en la dècada dels 40 i 50 del segle XX.

Montserrat Cuspinera

Fa un any de l’assassinat d’Estela Izaguirre

Ni una menys

A Nou Barris avui fa un any ens despertàvem amb la notícia d'una violenta agressió a una veïna a Ciutat Meridiana per part de la seva parella, agressió que va acabar amb la vida de l'Estela Izaguirre. Després d'un any, les morts, els abusos i les violacions cap a les dones, desgraciadament, han continuat sent notícia cada setmana i ja, últimament, cada dia. Com a societat ens hauríem de plantejar si hi ha alguna cosa que no estem fent bé.

Miquel Román, Secretari d'Imatge i Comunicació

La culpa és dels polítics

culpable

La culpa és dels polítics. Sempre. La societat és pura i immaculada i els polítics són una casta extraterrestre. No viuen entre nosaltres, no tenen pares, mares, parella, fills, filles... I si van a la pressó per allò en què creuen sempre seran sospitosos d’obscurs i secrets pactes amb l’enemic, o bé patiran la síndrome d’Estocolm. Són culpables, així tot és fàcil. Fins que deixa de ser-ho! El novembre de 1918, primer l'imperi Austrohongarés i després Alemanya es van rendir a les forçes aliades donant per acabada la Primera Guerra Mundial.