Olot

Olot es fa soci de Som Energia a proposta d’ERC i podrà abastir-se d’energia 100% verda

som energia, erc olot, renovables, energia, verda,
ERC Olot presenta la moció per perquè la ciutat s'associi a Som Energia
El grup municipal d’Esquerra celebra l’aprovació per unanimitat de la moció per la promoció de producció i consum d’energies verdes presentada al ple del mes de juliol, gràcies a la qual Olot comença a caminar cap a un nou model energètic més just i democratitzador.
Amb aquest acord, l’ajuntament es compromet a iniciar els tràmits per fer-se soci de la cooperativa Som Energia i a explorar totes les possibilitats de contractació d’energia verda en instal·lacions municipals, tal com proposava ERC.
Som energia és ara mateix l’única distribuïdora que certifica energia 100% renovable, una cooperativa independent i sense ànim de lucre que compra, gestiona i factura l’electricitat que usen els seus socis, com a comercialitzadora d’energia verda. Ser-ne socis és un pas molt important cap a la sobirania energètica local de la nostra ciutat, que ja és pionera en matèria d’energies renovables amb projectes com l’illa energètica.
Així mateix, l’Ajuntament d’Olot també fa explícita la seva oposició a la política energètica de l’estat espanyol i sol·licitarà al Govern de la Generalitat que insti el Govern a eliminar els impediments a l’autoconsum i l’autogeneració d’electricitat.