Olot

Olot ja és Vila Groga a proposta d'Esquerra

olot és Vila Groga
El ple municipal va aprovar dijous la moció presentada pel grup municipal d’Esquerra Republicana demanant que Olot, com a ciutat educadora que és, formi part del mapa de ‘viles grogues’, compromeses a treballar per un model educatiu públic, en català, inclusiu, democràtic, laic, participatiu i divers per tothom. D’aquesta manera Olot s’afegeix a un moviment integrat per 22 municipis de tot el territori que va començar el març de 2014, quan Polinyà (Vallès Occidental) va declarar­se ‘Vila Groga’​. L’objectiu principal de les viles grogues és reclamar davant les administracions autonòmiques i estatals un paper més actiu i retllevant dels ajuntaments en matèria educativa, així com donar suport a altres moviments socials i educatius en contra de la LOMCE, una llei regressiva, segregadora i que redueix les competències de les administracions locals. La moció presentada pel grup municipal d’Esquerra va aprovar proposa a l’equip de govern crear espais de treball per tal que tots els agents educatius puguin reflexionar sobre el model educatiu de nostra ciutat i emplaçar a la Generalitat a declarar­se insubmissa a la LOMCE. Junts per Olot va presentar una segona moció que demanava una sèrie de compromisos pel que fa al PAES​, el Pla d’Acció d’Energia Sostenible aprovat al darrer ple. La regidora Anna Barnadas va exposar que per l’aplicació d’aquest pla caldria clarificar alguns aspectes com quin regidor o regidors el lideraran en el present quatrienni (2016­2020), quina part del pressupost del 2016 s’hi destinarà i d’on prové el valor de la inversió privada. La moció també demanava que es dediqui una part del pressupost del 2017 al PAES i es presenti un calendari actualitzat i assumible d’accions. Amb l’objectiu de poder fer un seguiment proposava la creació d’una comissió politicotècnica. Tot i comptar amb el suport de la resta de partits, va ser rebutjada amb vots contraris de l’equip de govern, que es nega a donar explicacions al ple sobre el seu propi pla per reduïr les emissions de CO2 i només les vol donar en una comissió. Tenint en compte que el PAES es va aprovar en ple, el grup municipal d’Esquerra creu que els ciutadans es mereixen totes les explicacions i no veu cap impediment perquè així sigui, si realment hi ha voluntat política de tirar el PAES endavant.