Olot

Retallades: només un apunt

Quan obrirem els ulls? Quan reaccionarem?
Ens retallen tot el que poden i més: el nostre estat del benestar, aconseguit després de molts anys de dificultós treball, se`n va a en doina, però nosaltres, els ciutadans, mirem al cel i xiulem.
El pressupost de la casa reial no es pot retallar, diuen, perquè seria insostenible. De quina insostenibilitat estem parlant? Per posar un exemple: les infantes tenen un sou (a més de complements) superior al del president del govern espanyol… I “pobrets”! Insostenible! Serà possible? I hem de tenir present que aquest pressupost no inclou tot un seguit de partides que es camuflen en els pressupostos de diversos ministeris, com el de defensa o el de la presidència… I mentrestant el gendre i la seva família marxen a fer les amèriques, però no a fer fortuna com van fer els nostres avantpassats , hi van a portar la fortuna que molt polidament ens han sostret. El príncep, corre a defensar l’honorabilitat i l’honestedat de la fundació Príncep de Girona-Príncipe de Gerona. Malament!: l’honestedat no es defensa, s’exerceix. Cal remarcar que parlem d’una fundació que no fa pas massa destituïa el seu director per evitar possibles malentesos. Tot plegat, un bon “merder”.
Ahir, discurs del que serà nou president del govern espanyol, quan se li parla del concert econòmic i que el govern pagui el que deu a Catalunya, diu que ara no toca, que no tenen diners a la caixa... Mentida!
Sabíeu que a Catalunya la diferència entre les rendes altes i les baixes és d’un 11%, una de les més grans d’Europa? Això vol dir que els rics cada vegada són menys però més rics, i els pobres més i més pobres.
I el nostre govern, vinga retallades per aquí, vinga per allà, apugen bitllets del transport públic, les autopistes…; parlen de copagament en la sanitat… En resum, fotuts sempre els mateixos. I per acabar-ho d’adobar al nostre govern no se li acut res més que, per a fer front al deute (del 2008), que l’estat no ens paga, la possibilitat de demanar un crèdit a l’estat; ens deixem robar i a sobre li demanem crèdit al lladre, inaudit!
La Generalitat anuncia que els seus proveïdors cobraran amb molt més endarreriment, que els treballadors també...; això comportarà que hi hagi treballadors que hauran de ser acomiadats perquè la seva empresa no podrà fer front al pagament dels salaris; i els bancs, aquells que han estat rescatats amb els nostres diners, no donaran cap injecció creditària per ajudar a mal portar aquesta situació.
Els ajuntaments i els consells comarcals són també proveïdors de serveis al nostre govern I al govern de l’estat; també es trobaran amb situacions no desitjables I gens buscades. Sortosament, els municipis comencen a reaccionar i ja tenim una Associació de Municipis per la Independència que, sumant als esforços dels qui ja fa temps que treballem pel mateix, es va creant una bona massa ciutadana que té clar que l’únic camí a seguir, si no volem ser ofegats i aniquilats, és l’Estat propi.