Olot

Totes les opinions

Parc de Pedra Tosca de la Garrotxa: un compromís de ciutat

El ple municipal de la setmana passada va ser llarg, dens i tens. Molts mitjans de comunicació no disposen de prou temps o espai i, per tant, no reflecteixen tot el contingut del ple (a diferència d’aquest setmanari, que sol recollir-ne fidelment tots els punts tractats). Com que en algun cas pot haver passat desapercebuda la moció que ERC va presentar: PER LA CONFIGURACIÓ DEL PARC DE PEDRA TOSCA DE LA GARROTXA, en vull fer un petit comentari.

Retallades: només un apunt

Quan obrirem els ulls? Quan reaccionarem? Ens retallen tot el que poden i més: el nostre estat del benestar, aconseguit després de molts anys de dificultós treball, se`n va a en doina, però nosaltres, els ciutadans, mirem al cel i xiulem. El pressupost de la casa reial no es pot retallar, diuen, perquè seria insostenible. De quina insostenibilitat estem parlant? Per posar un exemple: les infantes tenen un sou (a més de complements) superior al del president del govern espanyol… I “pobrets”! Insostenible! Serà possible? I hem de tenir present que aquest pressupost no inclou tot un seguit de partides que es camuflen en els pressupostos de diversos ministeris, com el de defensa o el de la presidència… I mentrestant el gendre i la seva família marxen a fer les amèriques, però no a fer fortuna com van fer els nostres avantpassats , hi van a portar la fortuna que molt polidament ens han sostret.

Mig any de govern municipal a Olot

Quan CiU va presentar la seva anàlisi dels primers 100 dies de govern ja vam remarcar que ens semblava una valoració precipitada, especialment havent-hi els mesos d’estiu pel mig. Ara que portem mig any i que CiU ha presentat el seu Pla de Govern pensem que ja tenim prou elements per expressar la posició d’ERC sobre el nou govern olotí. Podem dir, d’entrada, que no coincidim amb les línies bàsiques dels seus plantejaments; però no volem deixar de manifestar com a positiva la voluntat de l’equip de govern d’incorporar-hi aportacions d’altres grups (com vam poder fer, per exemple, en els pressupostos per al present exercici).

Acte central d'ERC-RCat-CatSí a la Garrotxa

Dissabte passat, la coalició electoral formada per Esquerra Republicana de Catalunya, Reagrupament i Catalunya Sí (un grup de personalitats de la societat civil que donen suport a la candidatura) va fer l’acte central de campanya a la Garrotxa. El Casal Marià es va omplir per sentir els diversos parlaments que van comptar amb la presentació de Pere Gómez, portaveu del grup municipal d’Esquerra Republicana a l’Ajuntament d’Olot.

Marçal Casanovas

Heribert Barrera: el polític i l'amic

El proppassat divendres moria a Barcelona el polític i amic Heribert Barrera i Costa. Tots el mitjans informatius s’han fet eco de les grans virtuts polítiques, com a català íntegre, defensor de la seva pàtria, de la seva nítida visió sobre el país, sense caure en concessions polítiques de cap mena (ell fou l’únic polític català, que no brindà per l’aprovació a Madrid de la constitució espanyola, perquè creia que lligava els catalans de manera massa estreta a les conveniències del centralisme espanyolista).

ERC en contra de la supressió de l'Àrea de Creació Contemporània

Finalment, no ha estat el Museu dels Sants. L’equip de govern de la ciutat d’Olot ens ha comunicat la supressió de l’àrea de Creació Contemporània de l’Institut de Cultura de la Ciutat d’Olot. La justificació que donen és clara: és una àrea que basa gairebé la totalitat del seu pressupost en les aportacions d’altres administracions; amb l’actual conjuntura econòmica, moltes d’aquestes subvencions han desaparegut i l’àrea esdevé poc viable econòmicament.