Osona

Totes les notícies

Comunicat oficial d'Esquerra Republicana de Catalunya

Esquerra Republicana condemna sense pal·liatius l'acció terrorista que ha tingut lloc avui a la ciutat de Barcelona i ofereix tot l'escalf i el seu més sentit condol als familiars i amics de víctimes i ferits.  Seguint les recomanacions dels cossos de seguretat, aconsellem que tothom es mantingui informat pels canals oficials i lluny de la zona on s'han produït els fets.   Esquerra Republicana ha suspès tots els actes previstos per avui. Els responsables d'Esquerra Republicana a la Generalitat i a l'Ajuntament treballen en aquests moments perquè Barcelona recuperi la normalitat com més aviat millor.

Tardà: "ho tenim a tocar, fem-ho!"

Ahir dimecres l’Espai Rusiñol de Manlleu va quedar petit per escoltar al diputat Joan Tardà. L’acte presentat per l’exalcalde Manlleu Pere Prat, va girar a l’entorn del referèndum del proper dia 1 d’octubre. Pere Prat va fer notar la unitat d’acció dels partits i entitats de Manlleu a l’entorn de la mobilització i participació en referèndum a Manlleu, coordinats per una “taula” on partits, entitats i sindicats s’alineen per aquest objectiu. Va ser el diputat al Congrés Joan Tardà, qui es va centrar en el referèndum. Va defensar una democràcia "participativa, sense corrupció, i no supeditada als poders financers". Tardà va fer un discurs tranquil i didàctic, assegurant que els propers mesos seran "vertiginosos" i afirmant "per primera vegada tenim les eines per poder aspirar a proclamar la república." Va ser contundent a l'hora de parlar d'organitzar el referèndum: "només podem perdre si som uns incompetents i no sabem organitzar un referèndum o som covards. Però com que no som ni una cosa ni l'altra, que ningú tingui cap dubte: el govern de Catalunya estarà a l’alçada A partir d'aquí, va deixar clar que "si hi ha una majoria independentista, acte seguit es convocaran eleccions constituents per elaborar la constitució de la república de Catalunya". Tardà també va dir que "si no guanya el sí, aleshores el govern també convocarà eleccions, però seran eleccions ordinàries de caràcter autonòmic". Finalment, va fer una crida a la participació de cara al referèndum, que va assegurar que "serà legal, perquè penjarà d'una llei aprovada pel Parlament de Catalunya". Un discurs en què no va obviar dificultats: "ens ho posaran molt difícil, intentaran inhabilitar, multar i amenaçaran amb la presó" perquè "hi ha grans poders a Catalunya que estan en contra del procés". Tardà va acabar dient que "ara és el moment de la mobilització perquè la participació del proper 1O serà clau per el nostre reconeixement internacional.

Relleu de consellers comarcals d'ERC

Els consellers comarcals Xavier Rierola, alcalde de Seva; Salvador Clot, regidor de Taradell i Isabel Vergés, regidora a Sant Quirze de Besora, van presentar la seva renúncia coincidint amb l'equador del mandat a l'ens comarcal. Aquests relleus es deuen a un pacte de partit per poder donar la oportunitat que altres electes també conèguin la dinàmica del Consell Comarcal d'Osona (CCO). En el proper ple del mes de setembre, està previst que es facin els nomenaments dels nous substituts designats. Els nous representats d'ERC al CCO seràn, Rosa Puig, regidora de Centelles; Joan Manuel Claveria, alcalde d'Espinelves i Albert Mercé, alcalde de Rupit.

El conseller Mundó fa una crida a la participació en el referèndum a Santa Eugènia de Berga

Ahir dijous dia 22 de juny a la sala de plens de l’Ajuntament de Santa Eugènia de Berga, ERC va exposar les principals línies de treball del Grup Municipal i on el conseller de Justícia, Carles Mundó, en fou el ponent convidat.    Amb una presentació amena i directa, la regidora Cristina Sitjes va fer una presentació dels electes locals d’ERC  i on el portaveu d’ERC Josep Sallent va exposar les principals línies de treball del grup municipal.    Acabat el primer bloc de l’acte, el conseller Mundó va exposar dues grans idees, la convocatòria del referèndum i les pensions en un futur Estat català.    Per al conseller Carles Mundó, el referèndum es portarà a terme com un procés electoral més, com tots els altres portats a terme fins ara. Mundó assegura que “el Govern de Catalunya garantirà la plenitud de les condicions democràtiques”  i va emfatitzar que la participació serà clau per l’èxit del referèndum previst per l’1-O.    En relació amb les pensions, el conseller va recordar que Catalunya és “el motor espanyol en cotitzacions, perquè paga més del que rep, i a més hi hem de sumar l’espoli continuat dels nostres recursos que paguem a Madrid i no tornen”.    L'acte va cloure en un animat torn de paraules conduit per el president de la Secció Local d'ERC Albert Illamola.

ERC a Osona continua creixent i constitueix una nova Secció Local

S’anomena “Santa Eulàlia de Riuprimer-Muntanyola”  Esquerra Republicana, va constituir ahir dijous dia 22 de juny la dinovena Secció Local d’ERC a la comarca amb la presència del president comarcal d'ERC Jordi Fàbrega i del Secretari d'Organització Jordi Casals. Aquesta nova Secció Local agrupa les poblacions de Santa Eulàlia de Riuprimer i Muntanyola, està formada per la militància d'ERC d’ambdues poblacions i els respectius grups municipals, un al govern i l’altre a l’oposició.   Amb una única candidatura presentada, la militància de ambdues poblacions varen escollir per unanimitat a:   Presidència: Carles Sunyol Vicepresidència: Josep Benet Secretaria d’Organització: Àngel Torres Secretaria de Imatge i Comunicació; Santi Llorà Secretaria de Finances: Núria Estevan Secretaria de Política Municipal: Toni Bou Secretaria de la Dona: Cristina Uriel Portaveu del Grup Municipal: Sílvia Verdaguer i Xavier Sabata   Per Carles Sunyol regidor al govern de l’Ajuntament de Santa Eulàlia i nou president de la Secció Local “la prioritat serà eixamplar la base a favor del SÍ i aconseguir una gran mobilització en el referèndum del 1 d’octubre en els nostres municipis, mantenir la confiança de la ciutadania per conservar l’alcaldia de Santa Eulàlia de Riuprimer, guanyar la de Muntanyola i continuar creixent”.   Per cloure l’acte i amb la connexió entre el projecte nacional i el local com a eix, per el President d’ERC Osona Jordi Fàbrega “el creixement constant del nostre projecte independentista i d’esquerres arreu de la comarca és la garantia més sòlida de governs del poble i per el poble". I fent referència a 1’O “Som al costat de la democràcia i complirem el nostre compromís amb la majoria dels catalans. Les amenaces no aturaràn un poble mobilitzat”

ERC Osona inicia la precampanya pel SÍ

L’Executiva d’Esquerra Republicana Osona, ha donat el tret de sortida a la pre-campnaya pel Sí al referèndum amb una foto amb les imatges i eslogans que recullen arguments pel Sí. L’inici de la precampanya del referèndum ha estat poc després de la celebració de l’executiva comarcal a Torelló, després de la l’última reunió del Pacte Nacional pel Referèndum, al Palau de Congressos, i d’acord amb el compromís d’Esquerra Republicana de respectar la feina i el temps de les entitats que integren el Pacte. A partir d’aquest dissabte mateix ja es podrà veure la precampanya en diferents suports, tant a mitjans de comunicació com a l’espai públic i a la xarxa. La web de precampanya ja està activada: novarepublica.esquerra.cat Podeu descarregar-vos el material de campanya en aquest enllaç: www.esquerra.cat/referendum2017   Al llarg de les properes setmanes, diferents líders del partit participaran als actes programats arreu a la comarca com ara: Principals actes de precampanya previstos per a les properes setmanes:   22/6. 20h. Carles Mundó a Santa Eugènia de Berga. 05/07. 19,30h. Joan Tardà a Manlleu. 05/07. 22h. Joan Tardà a Rupi-Pruit 11/07. 19,30h. Anna Simó a Torelló 20/07. 20h. Mirella Cortés a Sant Quirze de Besora.

ERC Osona debat sobre la gestió municipal dels residus

Un dels serveis més importants que presten els nostres Ajuntaments és la recollida de residus domèstics. A ERC Osona ens hem proposat debatre'n el cost, l'eficiència i, en general, la gestió municipal dels residus. Una gestió que abasta no només l'àmbit local, sinó també el comarcal i nacional. Per debatra-ho us proposem el següent programa: Dissabte, 17 de juny de 2017 Sant Julià de Vilatorta (Aula de Cultura, pl. Marquès de la Quadra, 14)   10.00 h - Benvinguda Joan Carles Rodríguez, alcalde de Sant Julià de Vilatorta Jordi Fàbrega, president d’ERC Osona Íngrid Fortea, secretària de formació d’ERC Osona   10.15 h - Taula tècnica: “Els Ajuntaments davant la gestió dels residus domèstics” Modera: Enric Vilaregut,  tinent d’alcalde d’ERC-JFM-AM a l’Ajuntament de Manlleu Montse Bosch, gerent de Recollida de Residus d’Osona (20’, explicar recollida, tractament i retorn) Jordi Baucells, expert en residus i gerent de l’empresa Gestió de Residus i Biodiversitat, SL (20’, explicar implicació ciutadania com a eix fonamental) Jordi Pietx, gerent d’ECOEMBES a Catalunya (20’, explicar què és Ecoembes, com es fa retorn econòmic als ajuntaments, com millorar aquests ingressos per fer sostenible el sistema municipal) Pausa i esmorzar 12.00 h - Taula política: “La recollida de residus, experiències municipals” Modera: Joan Carles Rodríguez, secretari d’acció política d’ERC Osona. Jaon Ballana, regidor d’ERC-SOMVIC A L’Ajuntament de Vic Joan Manuel Claveria, alcalde d’Espinelves Glòria Borralleras, regidora d’ERC a l’Ajuntament de Prats de Lluçanès Joan Bertran, regidor d’IpR-AM a l’Ajuntament de Santa Eulàlia de Riuprimer Enric Vilaregut, regidor d’ERC-JFM-AM a l’Ajuntament de Manlleu (màx. 10’ explicar com és la recollida al municipi)   12.45 h – Debat obert, conclusions i cloenda ORGANITZA: ERC OSONA i Acord per Vilatorta i Vilalleons (AVV-AM)

ERC Osona i el Lluçanès presenten esmenes al PGE per valor de 14.181.00,00€

La portaveu al Senat Mirella Cortés, conjuntament amb el president comarcal d’ERC Jordi Fàbrega i diferents alcaldies d'ERC van presentar les iniciatives d’Osona i el Lluçanès dels municipis de Seva, Rupit-Pruit, Montesquiu, Alpens i Prats de Lluçanès. La presentació es va portar a terme a l’estació del tren de Vic, símbol per el republicans de la deixadesa de l’Estat a Catalunya.    Per Jordi Fàbrega president d’ERC Osona que va presentar l’acte “el que demanem forma part de l’esforç econòmic que realitzem els catalans i catalanes i que l’estat espanyol mitjançant l’espoli fiscal continuat, ens furta i no retorna. Cada dia surten de Catalunya 45 milions d’euros que no retornen”   La senedora Mirella Cortés va afirmar “mentre estiguem dins l’estat espanyol reclamarem fins l’últim cèntim, fins l’últim minut". Tot i reconèixer la dificultat de tirar endavant les iniciatives presentades, “no podem abandonar cap espai que ens permeti ajudar i defensar els nostres conciutadans a través de inversions que ja han pagat”    L’alcalde Prats de Lluçanès, Isaac Peraire va presentar les següents esmenes: Construcció Vestidors compartits a la zona esportiva Remodelació del Teatre Orient. Remodelació de la Plaça Nova i Carrer del Mercat Execució Pla Director d'enllumenat públic per substitució de línies i quadres elèctrics L’alcalde de Rupit-Pruit Albert Mecé va presentar les esmenes següents: Construcció de depuradora d'aigües residuals. Projecte d'interconnexió de subsistemes, posada en funcionament del pou del Bac i connexió dels dipòsits de Pruit i el Pinós Adequació del camí d'accés a l'estació depuradoraRenovació i substitució de les tuberies d'aigua potable que són de "fibraciment". Acondicionament i millora dels accessos al Castell de Rupit, consolidació. Acondicionament del campanar de l'esglèsia de Sant Miquel de Rupit. L’alcaldessa de Montesquiu Elisabet Ferreras va presentar les esmenes següents; Rehabilitació de la carretera de Ribes Ampliació de l'Escola Passera pel Pas a nivell via del tren Desplegament de Xarxa de Fibra Òptica Rehabilitació de l'edifici de les Escoles Velles SEVA: Pavimentació i adequació de la "Plaça dels Esports".

ERC Taradell aprova l'entrada al govern municipal.

El passat dilluns dia 29 de maig l’Assemblea oberta d’ERC Taradell va aprovar per àmplia majoria la proposta dels electes locals de formar part del govern municipal.   Després de mesos de converses i negociacions els grups municipals PDCAT  i ERC a Taradell han arribat a un acord  per a desenvolupar un programa de govern conjunt al municipi aportant a l’acció diària els eixos bàsics de cada programa electoral.    ERC entra a formar part del govern municipal de Taradell després de la bona entesa entre els dos grups municipals demostrada des de les eleccions del mes de maig de 2015. Per Salvador Clot portaveu d’ERC a Taradell “ha crescut la confiança i la complicitat" entre les dues forces polítiques durant aquest dos anys de mandat i creu que "la suma dels dos equips multiplica, ja que eixampla la manera d'entendre Taradell"   Per Clot “en el moment històric que estem vivint, la unitat d’acció dels independentistes a nivell municipal és fonamental per guanyar el Referèndum i donar suport amb el que calgui al govern de la Generalitat”.   En les properes setmanes és convocarà el Ple municipal on es formalitzarà l’acord i la distribució del cartipàs municipal.