Osona

Totes les notícies

8 DE MARÇ DIA INTERNACIONAL DE LES DONES

De nou, el 8 de març de 2018, commemorarem el Dia Internacional de les Dones, una data d’homenatge als moviments a favor dels drets de les dones i de reivindicació per continuar fent evidents les desigualtats de gènere. Una reivindicació que va més enllà d’aquesta data i impregna els 365 dies de l’any i totes i cadascuna de les persones que conformen la nostra societat. Des d’Esquerra Republicana i les JERC treballem dia a dia per garantir que els drets de les dones, siguin plenament efectius i no es vulnerin en cap circumstància. Tot i els avenços realitzats, les desigualtats i les discriminacions cap a les dones encara estan presents i són massa punyents alhora. Les situacions de vulnerabilitat són més crues per a les dones, i això es tradueix en una major precarietat laboral d’aquestes i una feminització de la pobresa, entre d’altres. De fet, un estudi recent d’Enginyeria Sense Fronteres fa evident que 7 de cada 10 víctimes de pobresa energètica són dones. Però la discriminació no queda aquí. Més d’un 70% dels contractes a temps parcials ho són de dones. I en aquesta mateixa línia l’Observatori Dona i Empresa assenyala que més del 70% de les empreses no tenen cap dona als seus Consells d’Administració. Això contrasta amb l’àmbit educatiu, a on les dones representen el 60% de les llicenciades i en canvi els càrrecs de més rellevància, en tots els sectors, continuen sent ocupats majoritàriament per homes. El sostre de vidre doncs, encara no s’ha trencat i segueix limitant les possibilitats d’ascens de les dones. Segons l’últim informe de govern, la bretxa salarial entre homes i dones se situa en un 26,6% a Catalunya tot i que darrers mesos aquesta bretxa ha crescut. Al País valencià i a les illes les dades tampoc són positives: un 24,24% i un 15,88% respectivament. Qüestió que, a diferència d’alguns, nosaltres sí que considerem que ens “hi hem de posar” per eradicar-la mentre veiem com diversos països europeus adopten noves mesures per fer-hi front.

Congrés comarcal ordinari d'ERC Osona.

Benvolgut company, benvolguda companya, D’acord amb els Estatuts, i el Reglament de Règim Intern, em plau convocar-te al  Congrés Comarcal ordinari d’ERC OSONA que celebrarem el proper  divendres dia 9 de febrer de 2018 a les 19,30h a la Sala de Cultura de l’Ajuntament de Gurb (Mas l’Esperança)  amb la següent proposta d’Ordre del dia;     Elecció de la Mesa. Aprovació si s’escau de l’ordre del dia. Lectura i aprovació, si escau, de l’acta del congrés anterior. Informe de la Presidència comarcal i informe econòmic. Torn obert de paraules. Eleccions Municipals 2019. Anàl·lisi del moment polític. Cloenda a càrrec de Carles Mundó, conseller de Justícia   Us  recordem que per poder participar amb dret a vot al Congrés Comarcal cal que estigueu al corrent de pagament una setmana abans de la data de celebració. Les persones que rebin la convocatòria però no estiguin al corrent de pagament només podran assistir-hi sense dret a vot, així com de gaudir de la condició de militant el dia de la celebració d’aquesta. Les persones no militants que vulguin assistir al congrés, s'hauràn d'inscriure previament a [email protected] Per qualsevol dubte o aclariments podeu adreçar-vos a qualsevol dels membres de la Comissió Organitzadora:   Lluís Argemí; [email protected] i 93.889.56.28 Elisabet Ferreres; [email protected] atentament, Jordi Fàbrega i Colomer President d'ERC Osona Vic, 25 de gener de 2018

Ruta històrica "La Batalla de l'Ebre"

Al llarg d’aquest any 2018 la Secció Local d’Esquerra Republicana de Vic, juntament amb les JERC de Vic i la Associació SOM Vic, continuem amb la tasca iniciada l’any passat envers la recuperació històrica del nostre país. En aquesta activitat volem homenatjar a les víctimes directes o indirectes de la Guerra Civil i de la lluita per la república, la democràcia, les llibertats i els drets individuals i col·lectius; a les víctimes que eren a la rereguarda durant el conflicte bèl·lic, i a tothom que va patir persecució a causa de les seves opcions personals, ideològiques, religioses o de consciència. Aquesta activitat forma part de les sortides culturals que organitza l’editorial Ara Llibres. Assumpta Montellà, autora del llibre 115 dies a l'Ebre. El sacrifici de la lleva del biberó ens acompanyarà al llarg de la ruta històrica anomenada “La Batalla de l’Ebre”. Itinerari de la ruta: Dissabte, 10 de febrer del 2018 - 08.00h Sortida de l'estació d' autobusos de Vic. - 09.30h Parada tècnica a l’àrea del Mèdol de l’autopista (WC, esmorzar,cafè…). - 11.00h Visita al poble vell de Corbera d'Ebre. Enmig de les ruïnes del poble bombardejat, explicació de la batalla in situ i visita a l'església enrunada i museïtzada. - 12.30h Visita al museu de la Batalla de l'Ebre, a Corbera. - 14.00h Dinar a Corbera (es pot portar carmanyola). - 16.00h Visita a les trinxeres de la Fatarella. Lectura de cartes al front. - 17.00h Visita al Memorial Les Camposines, on hi ha les restes humanes de la batalla de l'Ebre, els soldats que no van tornar... Allà hi ha unes plaques amb tots els noms i hi farem una ofrena floral, llegirem un poema dedicat als soldats de la quinta del biberó i un minut de silenci.  - 20.00h Arribada a l’estació d'autobusos de Vic. Per fer la preinscripció cal facilitar les següents dades a [email protected]   Nom Cognoms Núm. DNI Població residencia Edat Telèfon Correu electrònic   Un cop formalitzada i acceptada la vostra sol·licitud caldrà que passeu pel local d’ERC de VIC per abonar la quota corresponent.

Manual Apoderats/des i preguntes freqüents.

Per què el 21D cal la xarxa d'apoderats més gran mai vista. Perquè, per bé que imposades pel Govern espanyol i per tant il·legítimes, les eleccions al Parlament del 21 de desembre de 2017 les hem d'utilitzar per restablir el Govern legítim de Catalunya i per demostrar que no ens fan por cap mena d'urnes, cosa que sempre hem defensat. Això fa que sigui més important que mai preservar les garanties democràtiques d'aquests comicis amb apoderats a tots els col·legis electorals del país. Si cliques "Manual Apoderats-Preguntes freqüents" tindras la informació que necessitis per poder desembolupar la teva tasca d'Apoderats amb totes les garanties.

Esquerra Republicana tindrà apoderats/des a totes les meses dels col.legis electorals de la comarca de cara el 21D

La Federació Comarcal d’ERC Osona a 7 dies de les properes eleccions, ja ha aconseguit, més apoderats/des que meses electorals hi hauran a la comarca pel proper 21 de desembre. Tot i això, ERC, segueix fent més apoderats i apoderades per aconseguir fer el màxim de torns possibles a cada mesa fins aquest divendres dia 15 data límit d’incripcions. ERC Osona, també tindrà un responsable per col•legi electoral, encarregat de coordinar als apoderats/des de cada col•legi. Aquest cop, a més, els apoderats/des d'ERC faran un recompte propi, per validar a nivell nacional d’una forma ràpida i segura el resultat final d’aquestes eleccions.

ERC intensifica la campanya a Osona

El conseller de Justícia Carles Mundó i Jordi Fàbrega principals protagonistes dels actes osonencs. Aquestes eleccions són molt clares o guanya C’s i tot el que representa o guanya la democràcia. I l’única força política que pot evitar la victòria de Ciutadans a Catalunya ara mateix és Esquerra Republicana, on totes les enquestes indiquen aquesta opció. Per tal d’explicar el full de ruta d’ERC i les propostes a partir del 22D, Esquerra intensifica la campanya a la comarca per tal d’arribar al màxim de ciutadans i ciutadanes, escoltar les seves inquietuds i poder exposar les solucions que proposa per el present i futur més immediat.   Un cop realitzats els actes de campanya a Vic, Alpens i Prats de Lluçanès durant aquesta setmana que avui acaba, ERC Osona encara aquesta setmana del 11D a 17D amb actes a Torelló, Gurb, Tona, Manlleu, Rupit, l’Esquirol, Sant Quirze de Besora, Prats de Lluçanès, Montesquiu, Taradell i Viladrau   El conseller de Justícia Carles Mundó i candidat d’ERC-CatSÍ, participarà en els actes de Gurb i l’Esquirol i visitarà el mercat de Torelló i la Fira de Santa Llúcia de Taradell.   Jordi Fàbrega candidat osonenc i president d’ERC Osona participarà en la majoria dels altres actes a la comarca com els de Torelló, Tona, Manlleu, Rupit i l’Esquirol.   Isaac Peraire, vicesecretari general d’ERC, serà a Sant Quirze de Besora i Mirella Cortès també a Tona. Montse Barniol directora general d’Ecosistemes Forestals i gestió del Medi i alcaldessa d’Alpens serà també a Rupit, així com Marta Vilalta secretària general de joventut a Torelló.   A destacar els actes conjunts de les alcaldesses d'ERC d’Apens Montse Barniol de Viladrau Margarida Feliu i de Montesquiu Elisabet Ferreras, que amb el lema “Per què hem de votar ERC-CatSÍ” acostaran els arguments en clau de gènere de la candidatura tot fomentant el vot de les dones a favor de la candidatura republicana.   Podeu trobar tots els actes i ponents a: http://locals.

Moltes gràcies i seguim!

Benvolguts, benvolgudes, Moltes gràcies a tothom per fer costat a la candidatura d’Esquerra Republicana en l’acte d’inici de campanya celebrat ahir a Vic. Un acte on varem poder donar la benvinguda a la llibertat del HC Carles Mundó, tot i tenir ben presents els empresonats i trobar a faltar entre nosaltres el cap de llista i president d’ERC Oriol Junqueras.   Una disculpa sincera per les persones que es varen quedar sense poder entrar, malgrat l’aforament de 800 cadires disponibles del teatre Atlàntida.   Per copsar en paraules el que tots varem veure i sentir podeu seguir els següents enllaços i trobar diferents cròniques de l’acte d’ahir.   Podeu seguir la campanya a nivell nacional d’ERC a; www.esquerra.cat   http://el9nou.cat/osona-ripolles/actualitat/carles-mundo-emociona-latlantida/   https://www.naciodigital.cat/osona/noticia/55800/mundo/al/primer/miting/erc/cal/joc/net/exigim/llibertat/tots/candidats   http://www.elnacional.cat/ca/opinio/iu-forn-iutuber-en-campanya-carles-mundo-esquerra_218682_102.html   http://www.elnacional.cat/ca/politica/arribada-mundo-acte-erc-vic_218559_102.html     Gràcies i seguim per guanyar el 21D. Equip de campanya ERC Osona

Acte inici de campanya d'ERC a Vic

Benvolguts, benvolgudes, Dilluns 4 de desembre Esquerra Republicana celebra el seu inici de campanya a nivell nacional al teatre Atlàntida de Vic a partir de les 22h. Un acte amb l’actució humorística d’en Peyu i diversos  parlaments que ens donaran entrada a la intensa campanya electoral i que culminarà el proper 21D. En un acte tant especial, us volem convidar a tots i totes així com també a les vostres amistats a acompanyar-nos en aquesta gran festa. Adjutat us fem a mans la postal de l’acte. Les portes del teatre s’obriràn a les 21,15h. Us hi esperem! Atentament, Esquerra Republicana