Osona

ERC Osona fa visibles les realitats i vivències "Trans"

El passat dia 28 de novembre l’espai de la Reciclària de Vic, va quedar petit per escoltar i participar en una xerrada/col.loqui en el marc dels actes de suport del 25N, Dia Internacional contra la violència masclista, on sota el títol “Contra les violències masclistes, propostes feministes” es va parlar sobre la Realitat i Vivències Trans. Aquest acte estava organitzat per l’assemblea de Dones d’ERC Osona

En l’acte hi varen participar la Mireia Mata, directora general d’Igualtat del Govern de Catalunya,  la trans Fina Campàs de la Fundació Enllaç i el Marc Parareda, president de la associació LGTB Talcomsom.

L’acte tenia el propòsit de conèixer de primera mà amb  l’experiència dels ponents, la realitat dels fets de lluitar per aconseguir viure plenament en un món, on encara, les circumstàncies de “sentir-se i ser diferents als altres” es un estigma que marca tota una vida, en paraules de Marc Parareda

Per Mireia Mata, “les persones haurien de poder ser “tal com son”, sense condicions de sexe, color de pell, religió, ni tan sols d’ideologia política. Poder mirar a la cara d’algú sense pensar si és dona, home, negre, blanc, catòlic o musulmà: això hauria de ser la nostra fita. Son en Serigne, l’Aziza, la Fina, en Marc, en Youssef, la Mireia, la Fatou, la Carme, en Bernardo, la Dolors,... persones amb nom i cognoms i la seva realitat i vivències personals.

Va tancar l’exposició prèvia a les preguntes dels assistents Fina Campàs fent esment a les dificultats del dia a dia “Desterrem mots ofensius per definir persones que lluiten per poder sentir-se lliures i plenes en el seu cos, caminem cap a la integració de tothom en un món de tots i per a tots. I encara més, fem que les condicions dels infants des de que son capaços de definir-se com el que volen ser, siguin fàcils i assequibles. Obrim els ulls a una realitat que porta des de els inicis de la vida en el planeta i deixem que sigui de ser diferent per a que sigui normal”.

Per Nani Altimiras presidenta de l’Assemblea de Dones d’ERC Osona, “debats com aquest haurien de ser una oportunitat perquè la gent pogués entendre la lluita de molts éssers humans per ser les persones que volen ser i que d’aquesta manera enriquiran la nostra societat i les nostres vides”.

Va cloure l’acte Sílvia Àlvarez Secretaria de les Dones de ERC Vic, formulant un desig “Esperem saber aprofitar l’oportunitat de moltes preguntes que es van quedar en el nostre cap i en el nostre cor per avançar fins que ja no faci falta, fins que el nom del nostre document d’identitat no hagi definir el nostre sexe”.