Osona

El Congrés Regional escull una nova executiva per posar la Catalunya Central a “l’agenda del país"

El Congrés Regional d’ERC de la Catalunya Central, celebrat el 31 de gener a Vic, va avalar la candidatura encapçalada per la vigatana Maria Balasch, com a presidenta, i per la manresana  Mariona Homs —que serà la Secretària General— per liderar una nova executiva que neix amb la voluntat de “posicionar la Catalunya Central a l’agenda del país”.

Es tracta d’una candidatura formada per 8 dones i 7 homes, que es van comprometre a treballar perquè la Catalunya Central “sigui més que una situació geogràfica”, en paraules de la nova presidenta, Maria Balasch, que va afegir “volem que la Catalunya Central esdevingui un territori ple de complicitats teixides entre totes i tots. I volem fer-ho amb ganes de fer una política transversal on les persones estiguin al centre, volem comptar amb tothom per portar a terme estratègies consensuades i compartides”.

Durant el congrés, també es va agrair la feina feta per l’executiva sortint, que aquests darrers anys ha estat encapçalada pel santvicentí Lluís Oliveras.

La nova executiva d’ERC Catalunya Central està formada per: Maria Balasch (presidenta); Mariona Homs (Secretària General); Roser Montané (Secretària d’Organització); Sílvia Mur (Secretària d’Imatge i Comunicació); Isaac Lozano (Secretari de Política Municipal); Roger Corominas (Secretari d’Administració i Finances); Núria Cañelles (Secretària de la Dona); Agustí Lleyda (Secretari de Polítiques Sectorials); Montse Barniol (Secretària del Món Rural); Josep Subirana (Secretari de Transició Ecològica), Joan Hernàndez (Secretari de Ciutadania i Militància) i Eudald Sellarès (Secretari de Comerç i Economia Social i Solidària). Com a vocals hi ha Sara Alarcón, Alba Camps i Xavier Castellana.