Osona

ERC Osona celebra un concert reivindicatiu en motiu del 8 de Març

El passat diumenge 1 de març ERC Osona va organitzar a la sala de La Canal de Tona un concert multidisciplinar per celebrar el Dia Internacional de les Dones, el 8M.

Per aquest ordre, hi van actuar: la Mariona Vilar i la seva germana, fent un recorregut per les emocions que ens connecten amb nosaltres mateixes. També la Marta Pampalona de la Seu d’Urgell, que ens va sorprendre a totes interpretant les seves cançons amb la Llengua de signes catalana, senzillament, una actuació potent i delicada al mateix temps. També vam comptar amb la Sílvia Álvarez, una mezzosoprano que va cantar per donar veu a les que ja no estan amb nosaltres. A continuació, va actuar el Cor Nebbia, 9 veus feministes i joves que, amb les seves cançons, reivindiquen aquelles injustícies socials que ens envolten. Cap a la meitat de l’acte, la Margo Prims ens va explicar un bonic conte titulat Jo vaig amb mi de Raquel Díaz Reguera i editat per Thule, per treballar l’autoconcepte, l’amor propi, l’autoestima i la personalitat amb els nens i nenes. La profunditat i personalitat de la veu de l’Helena Costa ens va impressionar i va omplir tot l’escenari amb una dolça força. I no hi podien faltar les Li·lit Trio amb els seus acordions diatònics aportant ritme i vitalitat mentre cantaven, també, cançons reivindicatives. L’experiència de la Laura Segarra dalt dels escenaris va quedar palesa quan, amb 2 temes inèdits, va emocionar-nos pels seu compromís amb les dones. Finalment, va ser el torn de la Cristina Sáez, una veu potent i enèrgica que va cloure un lluït acte amb sorpresa final inclosa, la seva filla de 7 anys, la Mia, cantant a l’escenari amb totes les dones que havien fet possible l’acte.

Aquest reguinzell de dones compromeses van fer vibrar i emocionar al públic assistent i van transmetre energia i complicitat entre dones. La tarda es va fer curta escoltant aquestes 9 dones i el cor, unes actuacions ben variades, edats i estils diferents.

Per acabar l’acte, Jordi Fàbrega president d’ERC Osona va llegir el manifest pel 8 de març simbolitzant així el compromís dels homes en favor de la lluita feminista, i assenyalant les principals desigualtats i discriminacions que les dones pateixen a dia d’avui com ara, la major precarietat laboral, una forta feminització de la pobresa, bretxa salarial o l’accès de les dones al capdavant de les direccions de les empreses. Finalment va tenir un emotiu record per les dones assassinades i maltractades en mans dels homes.