Osona

ERC Osona escull la nova direcció comarcal per el periòde 2020-2024

El tàndem format per Jordi Fàbrega i Margarida Feliu obté un ampli aval de la militància.

En compliment dels estatuts i tan aviat com ho ha permès la pandèmia, la federació comarcal ha renovat la seva direcció en un congrés híbrid (presencial i telemàtic) tot seguint les recomanacions sanitàries i celebrat aquest divendres 26 de juny a Can Costa i Font de Taradell.
La presidència del Congrés va recaure en el company Jordi Casals, que va ser acompanyat a la mesa per Olga Marmol i Toni Pérez.

El congrés va començar amb unes paraules de benvinguda de l’Alcaldessa de Taradell, Mercè Cabanas. Posteriorment Jordi Fàbrega,  va presentar l’informe de la presidència sortint on va posat en valor els excel·lents resultats electorals en les diferents conteses que hi ha hagut els últims quatre anys, en especial els de les eleccions municipals de 2019. També va destacar la duresa amb què la repressió de l’estat espanyol ha afectat a la gent d’Osona com són en Txevi Buigas, en Carles Mundó, la Marta Rovira i les desenes d’electes perseguits per la justícia espanyola .

Tot seguit Margarida Feliu va presentar el programa de la única candidatura que s’havia presentat al congrés i en va destacar el seu caràcter unitari, plural, municipalista i feminista i va posar de manifest que el 66,67% de la nova direcció són cares noves.

La única candidatura presentada, encapçalada per Jordi Fàbrega a la presidència i Margarida Feliu a la secretaria general, va rebre un ampli suport de la militància, amb dos vots en blanc de 69 emesos. La resta de la candidatura està formada per:

1. PRESIDENT …………………………………………………………JORDI FÀBREGA (st pere de torelló)
2. SECRETARIA GENERAL ………………………………………… MARGARIDA FELIU (viladrau)
3. SECRETARIA D’ORGANITZACIÓ…………………………………GRISELDA CASTELLS
4. SECRETARIA DE FINANCES……………………………………..LLUÍS SABATÉS (torelló)
5. SECRETARIA DE TRANSICIÓ ECOLÒGICA.……………………JOSEP CASASSAS (gurb)
6. SECRETARIA D'EDUCACIÓ................................................. MARGO PRIMS (centelles)
7. SECRETARIA DE LES DONES ………………………………….NÚRIA CARBONÉS (tona)
8. SECRETARIA D’IMATGE i COMUNICACIÓ....………………… JAUME VIDAL (voltreganès)
9. SECRETARIA DE NOVA CIUTADANIA…………………………. ELISABET FERRERAS (Montesquiu)
10. SECRETARIA DE POLÍTICA MUNICIPAL …………………… ÀLEX GARRIDO (manlleu)
11. SECRETARIA de PETITS MUNICIPIS……………....…….…..ALBERT MARCÉ (rupit)
12. SECRETARIA DE FORMACIÓ I ENTITATS......................... ÈRIC SIBINA (sant vicenç de torelló)
13. SECRETARIA DE ACCIÓ POLÍTICA I SECTORIAL…………. NÚRIA ARAU (taradell))
14. SECRETARIA DE LA NOVA MILITÀNCIA............................ ROSA M. ALTIMIRAS (vic)
15. VOCAL……………………………………………………………..SANTI CRUSELLAS (VIC)

El company David Camacho serà el responsable de Partit en Xarxa i eines 2.0

El congrés també va escollir a Joan Manel Claveria, alcalde d’Espinelves, com a candidat a Conseller Nacional, el qual va obtenir un suport igual de rotund.
Marta Rovira va cloure el congrés des de l'exili, amb una crida a avançar en l'estratègia de reconstrucció i acumulació de forces en base als amplis consensos que hi ha a la societat catalana per estar a punt per al proper embat amb l'estat, que haurà de ser el definitiu.

La fotografia de la candidatura, per qüestions d'agenda l'Àlex Garrido no va poder ser-hi, i per la pantalla es veu a Lluís Sabatés connectat de forma telemàtica.

Taradell, 26 de juny de 2020.