Osona

Esquerra reclama a CiU i PSC que s'abaixin el sou del Consell Comarcal tal com marca ACM i FMC

El govern sociovergent sols s'abaixa el 5%, malgrat que hi ha sous prou grans com per rebaixar-se més, tal com acorden les entitats municipalistes

El passat dijous dia 1 de juliol es va celebrar el Ple del Consell Comarcal d'Osona.
En aquest Ple, el grup comarcal d'ERC va presentar una moció de rebuig a la sentència del Tribunal Constitucional sobre l'Estat i de reafirmació sobre la realitat nacional de Catalunya i el dret a decidir. Finalment, els republicans van consensuar una moció amb CiU, PSC i ICV, de rebuig a la sentència i on, a instàncies dels independentistes, s'afirma que el Consell Comarcal només acata la voluntat del poble català i es reafirma a Catalunya com a nació, donant, a més, suport a la manifestació unitària del 10 de juliol, impulsada per Òmnium Cultural, sota el lema: "Som una nació i nosaltres decidim". La PxC es va abstenir.
En la seva intervenció, el portaveu republicà, Jordi Serra, va proclamar que la sentència suposa la fi de la via autonomista i enceta un camí de no retorn cap a l'exercici del dret a decidir per part dels catalans.
A més d'aquest punt, l'equip de govern sociovergent va aprovar les mesures de rebaixa dels sous dels treballadors del Consell, a resultes del decret del Govern Espanyol, i la rebaixa de les retribucions dels polítics. El grup d'Esquerra, però, va denunciar que els càrrecs electes de CiU i PSC no es rebaixaven el sou tal com marcava l'acord de l'ACM i la FMC, en què el % oscil.lava entre el 5 i el 8% segons el volum del sou. Els republicans van demanar a l'equip de govern una rectificació al respecte.
Finalment, es va tractar el tema de la gestió de purins, on Esquerra va aprofitar per reclamar que el Consell actui, ja que té les competències delegades pels municipis i que aquests tenen com a data límit al setembre per l'adaptació de les ordenances al decret de gestió de purins.