Osona

Esquerra Osona anima a la ciutadania a manifestar-se el 10 de juliol

Esquerra col.labora amb Òmnium amb la organització d'autobusos

La Federació Comarcal d'Esquerra Osona rebutja la sentència del Tribunal Constitucional espanyol sobre l'Estatut ja que és un atac frontal al dret a decidir dels catalans i catalanes expressat en referèndum.
Aquesta sentència suposa un xoc de legitimitats entre el dret a decidir que té Catalunya com a nació i les estructures de l'Estat Espanyol que donen per tancat el desenvolupament autonòmic.
Aquesta sentència, a més, suposa la fi de les esperances dels que creien en un encaix de Catalunya en una Espanya plural, tant autonomista com federalista.

Esquerra, doncs, se suma a la manifestació que es portarà a terme el 10 de juliol a Barcelona sota el lema "Som una nació, nosaltres decidim". I és per això que anima a la ciutadania a participar en la manifestació i ha col.laborat amb Òmnium Cultural per l'organització d'autobusos pels assistents a la manifestació que sortiran des de Vic i Olost, entre d'altres, així com també en l'acord unitari dels grups municipals per organitzar autobusos des de diferents poblacions d'Osona.
Des d'Esquerra es creu que s'ha de donar una resposta unitària de rebuig a la sentència que agradeix el dret a decidir dels catalans i encarar el camí cap la creació d'un estat català independent.