Osona

Esquerra reclama responsabilitat i sentit institucional als membres de la FUB i que es recondueixi l'elecció del nou rector de la UVic

Esquerra es posiciona per una opció de consens i que es compti amb la comunitat universitària, que va votar en contra de l'opció Montaña per prop del 90% de vots.

Davant la situació en què s'ha arribat en relació a l'elecció del nou rector de la UVic, Esquerra manifesta que la gestió portada a terme fins ara pel president del Patronat de la Fundació Universitària Balmes, l'alcalde de Vic Josep Maria Vila d'Abadal, ha estat erràtica i que ha portat a una situació de crispació que només fa que debilitar la universitat i restar-li prestigi.

La UVic és una institució central del present però sobretot del futur per la ciutat de Vic i la comarca, així com també pel país, com a pilar bàsic d'una vertebració equilibrada de Catalunya.

Des d'Esquerra, sense voluntat d'alliçonar de com ha d'actuar el Patronat, sí que demana que s'actuïr amb responsabilitat i sentit institucional per bé de la UVic i que trobi una solució de consens des del realisme que els fets de les últimes setmanes ens han portat.

No es pot menystenir de cap manera l'oposició a la candidatura de Jordi Montaña, que ratlla el 90% dels membres del claustre. No és el més assenyat continuar apostant per una candidatura amb aquest alt grau d'oposició de la comunitat universitària, que segurament s'ha sentit menystinguda a l'hora de buscar un possible candidat o candidata a ocupar la responsabilitat de rector o rectora.

Des d'Esquerra, que ja va alertar del risc de la imposició d'un rector sense el consens de la comunitat universitària en un comunicat anterior, torna ara a fer una crida a l'entesa i a la reconducció del procés, tot comminant als membres del Patronat, en especial al seu president i als representats de la Generalitat, a actuar amb responsabilitat pel bé de la UVic i el seu projecte, una iniciativa històrica per la ciutat de Vic.