Osona

ERC signa el "Compromís d'Osona"

En el marc de l’acte del Compromís de Vic del passat dia 6, se signà el “Compromís d’Osona”, un acord unitari “per la constitució d’un pacte de partits polítics i d’adhesions de càrrecs electes a títol individual per assolir el màxim suport per l’alliberament nacional del nostre país”.

Seguint l’estela marcada pel “Compromís de Vic”, els partits polítics CDC, CUP, ERC, ICV, IDO, RCat, SI, i UDC van segellar l’acord que formalitza el ferm compromís per respondre al clam d’unitat manifestat pel poble català, per a fer possible el procés per exercir el dret a decidir i aconseguir el màxim suport afirmatiu per a la independència del país.

Aquest compromís va ser signat durant l’acte del passat divendres dia 6 de setembre a l’Atlàntida de Vic. Ho van fer els mateixos partits polítics que el Compromís de Vic, a més dels Independents d’Osona. El PSC-Osona no s’hi va voler sumar, essent l'únic partit de tradició democràtica amb representació municipal que n'ha volgut quedar al marge.

Per últim, cal remarcar que el document que se signà inclou la intenció de “col·laborar i participar amb les entitats i organitzacions socials, culturals i polítiques tant de la comarca d’Osona com d’arreu del país” amb  la voluntat de continuar donant suport al procés de mobilització social per tal de generar les condicions necessàries per assolir els objectius de l’acord d’aquest compromís.

Per part d'ERC, va signar el Vicepresident d'ERC-Osona i alcalde de Sant Pere de Torelló Jordi Fàbrega.

Amb aquest acord unitari a nivell comarcal, Osona torna a liderar el procés cap a la llibertat del nostre poble.