Osona

acte amb Marta Vilalta i Josep Mª Reniu a Olost

Aquest dimecres dia 21 de maig va tenir lloc a Olost l'acte electoral "Comencem el #noupaís", que era l'acte central de campanya al Lluçanès. Així, l'alcalde Josep Maria Freixanet va obrir la xerrada posant de relleu la importància de la convocatòria i de mobilitzar-se a participar-hi. Freixanet, a més, va presentar a la diputada de les JERC Marta Vilalta i al membre del Consell Assessor per a la Transició Nacional Josep Maria Reniu, que van desenvolupar el col·loqui.

Reniu va contextualitzar les eleccions al Parlament Europeu en el moment polític que viu el país, i va dir que "aquesta nació no només vol votar el 9 de novembre, també ho vol deixar molt clar el 25 de maig". Reniu va parlar de la convicció que el referèndum sobre la independència, amb data i pregunta pactada amb ampli suport parlamentari, i la seguretat que es portarà a terme, tot afegint que " la diferència entre un somni i un projecte, és la data: el 9N votarem!".

Per la seva banda, la diputada de les JERC Marta Vilalta va explicar que la candidatura d'ERC és "una llista de país, transversal, preparada, d'esquerres, àmplia, plural", i va dir que "tenim l'objectiu de reiniciar Europa. Volem una Europa nova" posant de relleu que la seva formació és crítica amb aquesta Europa actual. I per a fer això, per a canviar el model, va afegir que "necessitem ser un Estat. Això és com la taula d'en Bernat, qui no hi és, no hi és comptat". La diputada més jove del Parlament de Catalunya va finalitzar la seva intervenció dient que "aquest 25 de maig hem de mobilitzar-nos també per dir-los que no tenim cap por".

Per acabar, i abans del piscolabis, va ser el torn del públic que va fer nombroses preguntes. El comentari més rellevant va sorgir quan una assistent va verbalitzar en veu alta que "tota la vida he votat a CiU, sóc convergent. Però la indefinició davant el 9 de novembre i el paper de Duran i Lleida, fan que hagi perdut la confiança. Em sap molt greu pel President Mas, però votaré ERC".