Osona

Bernat Joan es mostra sorprès pel "to amenaçador" de les declaracions de Moratinos sobre el reconeixement del català a la UE

L'eurodiputat, Bernat Joan, s'ha mostrat avui sorprès per les declaracions d'ahir del ministre d'Exteriors espanyol, Miguel Ángel Moratinos, que va afirmar que si Catalunya vota no a la Constitució europea, després serà més difícil el reconeixement del català a Europa.

Joan ha explicat que el reconeixement del català es demanava precisament per poder votar que sí al referèndum sobre el Tractat europeu, per la qual cosa ha dit que li sorprèn "aquest to com amenaçador" de Moratinos "perquè no sembla deixar cap porta oberta".

Per l'eurodiputat "aquesta Constitució és descafeïnada, té més de tractat entre Estats que pròpiament de Constitució" i ha recordat que el president de la Comissió Europea, José Manuel Durão Barroso, va contestar-li respecte a l'oficialitat del català, que cada Estat ha de reconèixer les seves llengües primer.

Joan també ha explicat que no veu un encaix possible de l'euroregió que proposa Pasqual Maragall en el model actual de la UE i ha denunciat "un intent de confondre i posar en el mateix paquet els que volen el no a la Constitució perquè són ultranacionalistes o d'extrema dreta amb elks que fem una critica contundent de la Constitució perquè som europeistes".

En aquest sentit, ha proposat que "si el Tractat és així de fluix, pensem que val la pena intentar treure un projecte millor" i ha posat com a exemple les dificultats per reformar la Constitució espanyola.

D'altra banda, el president, Josep-Lluís Carod-Rovira, ha explicat que entre el 6 i el 9 de Setembre, Barcelona acollirà les Jornades Parlamentàries entre ERC i EA, a la que en la segona part s'hi afegirà la CHA. Durant les jornades es farà públic el posicionament conjunt dels tres partits respecte al referèndum sobre la Constitució europea.