Osona

ERC endega una campanya per a promoure el No a la Constitució europea

El portaveu al Parlament, Josep Huguet, ha anunciat avui que ERC endega una campanya de divulgació del vot negatiu a la Constitució europea amb diferents actes on participaran tant els diputats d’ERC al Parlament com els del Congrés. Aquesta campanya estarà oberta a les diferents entitats socials que comparteixin la posició del vot en contra que defensa ERC.

Huguet ha reiterat que “es vota en contra d’un text que no reconeix la presència de Catalunya en els òrgans decisius europeus en un moment de globalització”. Així mateix, ha assegurat “que ens trobem en un període constituent perquè es tractaran temes tan importants com la Constitució europea, el nou Estatut i la reforma de la Constitució espanyola”.

Pel que fa a les desavinences en el si de CiU per la posició davant la Constitució europea, Huguet ha afirmat que “amb les desqualificacions mútues es demostra que a CiU li ha arribat l’hora de la veritat perquè cau el mite que tot allò que no solucioni Espanya es pugui solucionar a Europa”.

Segons Huguet, “Europa ve a dir que si des d’Espanya no es planteja un estat federal que contempli la plurinacionalitat tampoc ho farà Europa” ja que “aquest mite també ha estat alimentat pel PSC per la sobredimensió que ha donat a l’euroregió i el debat sobre aquest mite que veu possible superar fronteres hauria d’arribar al si del PSC”.

Respecte a una aproximació amb CiU, Huguet ha destacat que aquesta aproximació s’ha de fer a Madrid que “és on cal demostrar que Catalunya parla amb una sola veu”. Pel que fa al PP, ha explicat “que també s’està obert al diàleg perquè també són d’aquest món”.