Osona

Coincidència quasi total entre ERC i Pimec en les prioritats de les petites i mitjanes empreses en plena negociació dels Pressupostos generals de l'Estat

ERC ha iniciat avui amb la patronal de la Petita i mitjana empresa de Catalunya, Pimec, les reunions amb els agents econòmics catalans de cara a la negociació dels Pressupostos generals de l'Estat i a analitzar la situació del sector productiu i les seves normatives. A la reunió hi han assistit el secretari general, Joan Puigcercós, i el diputat al Parlament, Sergi de los Ríos, per part d'ERC, mentre que de Pimec hi era el seu president, Josep González, i el president de Pimec-Comerç, Alejandro Goñi.

Tant Puigcercós com González han destacat la sintonia i àmplia coincidència entre ERC i Pimec respecte a les necessitats de les petites i mitjanes empreses, que pel secretari general és el sector econòmic més important de Catalunya. Puigcercós ha demanat que hi hagi "un consens ampli entre els agents econòmics, els partits i el Govern de la Generalitat" mentre que González ha apel·lat als partits catalans a que no facin "una competició sinó una suma" en les demandes de Catalunya pels Pressupostos generals de l'Estat pel 2005.

Puigcercós ha explicat que "hi ha el compromís d'intentar facilitar que no hi hagi grans canvis normatius" en el sector productiu, ja que desestabilitzen les empreses i, en especial, els treballadors autònoms. Així mateix, creuen que la normativa sobre innovació ha d'estar focalitzada en la petita i mitjana empresa. Els representants d'ambdòs organitzacions també han coincidit amb la necessitat de reduir l'impost de societats per incentivar les inversions, sobretot en recerca i formació per millorar la competitivitat, així com la creació d'ocupació.

Pel que fa a la millora de les infraestructures, Puigcercós ha assenyalat com a prioritat la creació d'un enllaç logístic de l'aerioport de Barcelona als ports de l'àrea mediterrània. Així mateix, creu que "la inversió real de l'Estat a Catalunya ha d'esdevenir igual que el PIB que aporta Catalunya, és a dir, el 18,5%".

Un altre dels temes destacats ha estat el model turístic. El president de Pimec ha proposat la creació d'un observatori del turisme mediterrani que tingui una visió de conjunt del sector mentre el secretari general d'ERC ha apel·lat per la creació d'un "pla renove de millora de l'oferta turística", amb un pla integral per a la recuperació del paisatge i la millora de les inversions. En aquest sentit, ha reclamat la participació de l'Estat en la reconversió del turisme, tal i com ja va fer amb el sector miner, per exemple.

El secretari general ha anunciat que la setmana vinent es reunirà amb els representants de la Cambra de Comerç i més endavant amb Foment del Treball.