Osona

Els diputats Marina Llansana i Josep Maria Freixanet a Taradell

El dissabte 4 de setembre la diputaa i portaveu d'ERC Marina Llansana i el diputat osonenc Josep Maria Freixanet van protagonitzat un acte popular a Taradell, presentat pel portaveu reublicà a la localitat Antoni Casassas.

Josep Maria Freixanet va mostrar la seva il.lusió de protagonitzar amb ERC un nou període constituent, que trenqui les amarres imposades a la transició postfranquista. També reivindicà una diada nacional reivindicativa i de més qualitat, amb pes institucional de primera, al costat dels actes cívics ja normals i imprescindibles, per caminar cap a una Catalunya lliure.

La portaveu republicana, Marina Llansana, va mostrar el desencís que li va produir veure que el Parlament de Catalunya no governa sinó que administra, el què fa que superi el desencant amb una reforçada il.lusió per obtenir més quotes de sobrania, fins a la llibertat absoluta.

També va explicar que l'arribada d'ERC al govern de la Generalitat ha fet que, amb el mateix discurs que quan no hi era, activi polítiques reals a favor d'una política de normalització efectiva de l'ús social del català i del petit i mitjà comerç, per exemple. Tampoc va ignorar els conflictes sorgits amb el PSC, doncs, com ja havia assenyalat Freixanet, "estem en un mateix govern però no som el mateix partit ni tampoc tenim el mateix projecte de país".

I a Madrid, ERC no s'ha arronsat i amb valentia i fermesa encara temes com el de lús del català al COngrés i al Senat o de la millora del finançament català.

Però per Llansana el més important és que el discurs d'ERC ocupa la centralitat política nacional: nou finançament, català a Europa, nou Estatut, etc.

També va valorar positivament l'actitut ferma d'ERC davant la proposta de Constitució Europes, essent l'únic grup que aposta des del primer moment pel no, a causa de la marginació del poble català i el reafirmament per l'Europa dels estats.

Per acabar, va animar a disfrutar d'un 11 de Setembre més lluit que mai, amb la seva part reivindicativa i, per primera vegada, la seva part institucional de primer ordre, gràcies al pes institucional d'ERC amb el President del Parlament i el Conseller en Cap, fent gestions per tenir aquesta diada completa, malgrat intents descafeinadors del PSC i de "la pallassada de Piqué".

En acabar els parlaments una seixantena de militants i simpatitzants van compartir un pa amb tomàquet.