Osona

Fàbrega, Rovira, Tardà i Nebreda encenten la Setmana de la República d'Esquerra a Osona

Aquest divendres ha tingut lloc la taula rodona sota el títol “1 mandat, 1 lluita, 4 fronts" que dóna el tret de sortida als actes de la Setmana de la República a Osona.

Esquerra Republicana de Catalunya treballa des del primer esglaó, el més proper a la ciutadania, fins a les institucions europees en la defensa del dret a decidir i la construcció de la nova República Catalana.

Aquest ha estat el fil conductor de la taula rodona celebrada aquest divendres dia 7 d'abril a la Sala “Coll i Bardolet” de l'edifici al Sucre de Vic, sota el títol “1 mandat, 1 lluita, 4 fronts” que ha comptat amb Jordi Fàbrega, alcalde de St Pere i diputat provincial; Marta Rovira, diputada al Parlament i SG d’ERC; Joan Tardà, diputat portaveu al congrés espanyol i Elisabet Nebreda, assessora d'ERC al Parlament Europeu. Amb aquest acte, ERC Osona enceta una nova Setmana de la República dedicada, enguany, als fronts institucionals des d'on el partit republicà defensa el mandat del 27S: l'europeu, l'estatal, el nacional i el local.

En el transcurs d'aquesta xerrada ha quedat palesa la importància ineludible dels representats del món local que en la campanya permanent deguda al context històric en què vivim, han d'estar a primera línia, al costat de la ciutadania, portant a terme i defensant cadascuna de les accions que prengui el govern de Catalunya a fi d'aconseguir culminar el procés d'emancipació nacional perquè “no podem defallir, no estem aquí per escalfar les cadires”, apuntava Fàbrega, “fins arribar al referèndum, el veritable punt d'inflexió”.

Marta Rovira, ha remarcat com l'actual govern de la Generalitat ja està “gestionant el mentrestant” aprofitant el petit marge existent per començar a fer canvis en aquells aspectes que no requereixen ni més competències ni més recursos per empènyer el canvi de model. "Mentre parlem del procés, queda poc espai per explicar que ja estem començant a construir la nova República”. La planificació de la gestió de la despesa, l'impuls de l'acord per la renda garantia a la ciutadania o el debat per la llei universal a la salut, són alguns dels canvis que ja s'estan portant a terme.

Des del front estatal, Tardà ha volgut deixar clar que malgrat el govern espanyol pot fer el que vulgui tot segueix depenent només de nosaltres mateixos i que hem d'intentar que el procés de convergència entre independentistes i sobiranistes acabi fent possible l'escenari que tots volem: la crida a la participació per guanyar el dret a decidir.

Elisabet Nebreda, per la seva banda, ha resumit la feina dels representats d'Esquerra a Europa amb dos compromisos: el dret a decidir i treballar per forjar aliances i sumar simpaties. Malgrat això, ha deixat clar que encara que des d'Europa no s'entén la negativa de l'estat per celebrar un referèndum, no es pot esperar res fins que Catalunya no faci el pas de declarar-se República independent.

L'acte, que ha omplert la sala del Sucre, ha seguit amb el Sopar de la República, tret de sortida a la desena d'actes que hi ha programats durant el mes d'abril en motiu de la Setmana de la República.