Osona

Es constitueix la Secció Local d'ERC a Sant Pere de Torelló.

Una seixantena de persones van assistir aquest dimecres, a la sala Torner, a la presentació de la nova secció local d'Esquerra Republicana de Catalunya a Sant Pere de Torelló. L'acte va comptar amb l'assistència de la secretària general d'ERC, Marta Rovira, que va fer un repàs al moment polític actual i, davant de preguntes dels assistents, va assegurar que el referèndum es farà sí o sí a la segona quinzena de setembre.

'El govern espanyol espera que afluixem, però no ho farem', va insistir Rovira, que té arrels familiars a Sant Pere. Va fer notar que l'immobilisme de l'Estat és incorregible, com ho demostra el fet que dues eleccions generals en molt poc marge de temps, com van ser les de desembre de 2015 i les de juny de 2016, haurien pogut provocar una sacsejada 'però no va acabar passant res'.

Per Rovira, 'el model d'Estat que estem construint i que volem per a la futura República catalana no pot tenir res a veure amb el que estem vivint', del que va enumerar una sèrie de greuges i incompliments per part del govern espanyol, començant per la seva negativa a negociar el referèndum i acabant per la realitat de les infraestructures o una política al servei dels oligopolis 'que obliga el nostre teixit de petites i mitjanes empreses a pagar l'energia més cara d'Europa'. La secretària general d'ERC va recordar que el govern  espanyol 'sempre decideix per nosaltres, i cada dia ens toca pagar pel que decideix'.

Marta Rovira va advertir que vénen dies de soroll, 'i més que n'hi haurà', però va afegir que 'mai fins ara havia notat una diferència tan abismal entre el que visc a dins i el que llegeixo a fora', en el sentit que internament govern i majoria independentista del Parlament treballen de manera inequívoca per a la convocatòria del referèndum. Un referèndum que s'aguanta sobre tres potes, va dir: Govern, Parlament i mobilització ciutadana, que serà 'fonamental' per donar-hi legitimitat davant del món.

Aquesta mateixa crida a la mobilització l'havia fet minuts abans la presidenta de la secció local d'ERC a Sant Pere, Griselda Castells, que va recordar que el país passa 'per un dels moments més importants de la seva història'. Castells va animar tothom a comprometre's amb aquesta fase final del procés i va assegurar que una alta participació al referèndum en serà la millor prova. L'acte el va tancar el president comarcal d'ERC, Jordi Fàbrega, que va dir que la unitat d'acció 'és la clau de l'èxit' i que l'Estat només s'ha atrevit a amenaçar i combatre determinades accions quan s'han fet de manera aïllada. 'Quans els municipis ens hem coordinat i hem sumat forces, l'Estat ja no ha fet res', va dir.

La secció local d'ERC de Sant Pere neix amb una desena de militants, que Castells es proposa fer créixer ben aviat. Lourdes Guix n'és la tresorera i Quim Fité el portaveu. Irene Sánchez serà la secretària d'organització, Dolors Rustorazo la secretària de la Dona, Xavier Bardolet portarà la secretaria d'Imatge i Comunicació i Ramon Paret secretari de Poítica municipal, finalment Jordi Fàbrega en serà vocal.