Osona

Tardà: "ho tenim a tocar, fem-ho!"

Ahir dimecres l’Espai Rusiñol de Manlleu va quedar petit per escoltar al diputat Joan Tardà. L’acte presentat per l’exalcalde Manlleu Pere Prat, va girar a l’entorn del referèndum del proper dia 1 d’octubre. Pere Prat va fer notar la unitat d’acció dels partits i entitats de Manlleu a l’entorn de la mobilització i participació en referèndum a Manlleu, coordinats per una “taula” on partits, entitats i sindicats s’alineen per aquest objectiu.

Va ser el diputat al Congrés Joan Tardà, qui es va centrar en el referèndum. Va defensar una democràcia "participativa, sense corrupció, i no supeditada als poders financers".

Tardà va fer un discurs tranquil i didàctic, assegurant que els propers mesos seran "vertiginosos" i afirmant "per primera vegada tenim les eines per poder aspirar a proclamar la república." Va ser contundent a l'hora de parlar d'organitzar el referèndum: "només podem perdre si som uns incompetents i no sabem organitzar un referèndum o som covards. Però com que no som ni una cosa ni l'altra, que ningú tingui cap dubte: el govern de Catalunya estarà a l’alçada A partir d'aquí, va deixar clar que "si hi ha una majoria independentista, acte seguit es convocaran eleccions constituents per elaborar la constitució de la república de Catalunya". Tardà també va dir que "si no guanya el sí, aleshores el govern també convocarà eleccions, però seran eleccions ordinàries de caràcter autonòmic".

Finalment, va fer una crida a la participació de cara al referèndum, que va assegurar que "serà legal, perquè penjarà d'una llei aprovada pel Parlament de Catalunya". Un discurs en què no va obviar dificultats: "ens ho posaran molt difícil, intentaran inhabilitar, multar i amenaçaran amb la presó" perquè "hi ha grans poders a Catalunya que estan en contra del procés". Tardà va acabar dient que "ara és el moment de la mobilització perquè la participació del proper 1O serà clau per el nostre reconeixement internacional. Ho tenim a tocar, fem-ho!".