Osona

ERC Osona presenta la campanya pel referèndum: "amb normalitat i amb presència a tota la comarca"

La federació comarcal d'Osona d'ERC va presentar la campanya dels republicans de cara el referèndum convocat per l'1 d'octubre, sobre la independència de Catalunya.
Jordi Casals, cap de campanya d'ERC Osona, va explicar que el partit es planteja "la campanya amb normalitat, com qualsevol altre" i que es tindrà presència "a tota la comarca, ja sigui amb actes de campanya tradicional, tertúlies, bustiades o paradetes informatives, així com amb la cartelleria pròpia de la campanya". "La normalitat és la millor resposta a les dificultats i el boicot que sotmet i sotmetrà l'Estat Espanyol al referèndum d'independència", va reblar Casals.
Casals va dir que els missatges de la campanya dels republicans osonencs serà "per una banda, el del Sí a una República Catalana independent i, per altra banda, al de fomentar a la participació" perquè tots els catalans "vulguin o no la independència decideixin el futur compartit com a país, i no que decideixin per ells el govern de Rajoy i els partits que boicotegen el referèndum i criden a no participar".

Segons el cap de campanya d'ERC Osona, la campanya pel referèndum d'ERC serà coordinada, això vol dir que a més de la campanya pròpia del partit republicà, hi haurà "una coordinació amb les entitats i els partits sobiranistes, a nivell comarcal i local", sobretot en els llocs on existeixen espais de coordinació tant de suport al referèndum com de suport al Sí.
La campanya, que comptarà amb la presència de Marta Rovira, els senadors Mirella Cortés i Bernat Picornell, a més d'Anna Simó i els electes locals d'Osona entre d'altres, començarà a Vic la nit del dijous 14 de setembre amb la tradicional enganxada de cartells a la Plaça Major.

Per la seva banda, Rosa Altimiras, secretària comarcal de la Dona, va explicar que el primer cap de setmana de campanya, la del 16 i 17 de setembre hi haurà varis actes polítics per fomentar el vot femení en el referèndum. Es faran actes a Vic, Manlleu, Torelló, Tona, Taradell, Prats de Lluçanès, Sant Pere de Torelló i Viladrau.

El de Vic, havia de ser un acte nacional a favor del vot femení i l'acte central de campanya a Osona, però per motiu de l'acció de la Fiscalia contra els alcaldes i la concentració d'aquests el dissabte a Barcelona al migdia, ha fet que es reformulés l'acte.
Altimiras ha afirmat que "les dones han de tenir un paper rellevant en la consecució de la República Catalana i que aquesta serà feminista".

També va parlar Joan Carles Rodríguez, alcalde de Sant Julià de Vilatorta i secretari comarcal de Política Institucionals, que va explicar que tots els alcaldes i alcaldesses d'ERC Osona i els governs on els republicans en formen part havien signat el decret a favor del Referèndum i que havien posat a disposició de la Generalitat els col.legis electorals on es fan les votacions normalment. "El municipalisme d'ERC a la comarca garantirà el dret a vot dels seus veïns", va concloure Rodríguez.