Osona

ERC força la sortida del PSC del Consell Comarcal d'Osona

ERC ha forçat la sortida del PSC del Consell Comarcal d'Osona (CCO). L’aprovació per part del Senat de l’aplicació colpista de l’article 155 de la Constitució Espanyola amb els vots favorables del PP, PSOE (partit amb el qual el PSC està federat) i Ciudadanos feia impossible la continuïtat del pacte de govern al Consell d'Osona.

Aquest pacte, forjat el juliol de 2015, pretenia representar totes les alcaldies d'Osona al govern del Consell. Creiem que això és positiu: el Consell dona serveis als Ajuntaments, i un pacte que els representi a tots ha permès desenvolupar noves polítiques en àrees diferents que sense la complicitat dels ajuntaments no es podrien haver dut a terme des del Consell Comarcal. Per això estem satisfets de la feina feta aquests dos anys, especialment de la important tasca desenvolupada pel grup comarcal d'ERC.

Fins ara, les tensions per la declaració de la República al nostre país hem procurat que passessin en segon terme entre els partits del govern del CCO. Però la usurpació del govern de Catalunya el passat 27 d'octubre ho canvia tot. Si algú creu que els Ajuntaments i els Consell Comarcals no es veuran afectats per aquest fet, és que no entén que el desenvolupament de les polítiques locals a Catalunya i l'avenç en la sobirania del nostre país són sinèrgiques.

Us adjuntem el comunicat de premsa consensuat amb les forces polítiques del nou pacte al Consell Comarcal d'Osona.

Joan Carles Rodríguez / Josep Maria Freixanet
Vicepresidents 1r i 3r del Consell Comarcal d'Osona