Osona

El Passeig de Centelles queda petit per escoltar a Gabriel Rufián i Jordi Fàbrega

El diputat al congrés Gabriel Rufián i Jordi Fàbrega, president d’ERC Osona i alcalde de Sant Pere de Torelló, varen ser els protagonistes d’un acte organitzat per ERC Centelles al Passeig de la població aquest divendres.

L’acte conduit per la regidora d’AraJunts-AM Margo Prims va començar amb un sentit record per els presos i exiliats, amb especial reconeixement a la companya i SG d’ERC la vigatana Marta Rovira.

Jordi Fàbrega va denunciar la persecució dels electes locals encara a hores d’ara per posar les urnes el passat 1-Octubre “en una democràcia plena això seria impensable, votar no es delicte”, va recordar la gran manifestació del passat 11 de setembre “aquest és el camí, el de la mobilització permanent, en defensa de la llibertat, la democràcia i els drets civils del nostre poble”

En plena polèmica al congrés per els “màsters” Rufián va exclamar “a mi també em varen ajudar per acabar el màster. Es diu Pepi, tenia dues feines, va anar al banc a demanar un préstec i és la meva mare!”  per Rufián “ens enfrontem a una maquinaria molt poderosa que ens explica que els dolents son els de les urnes i els bons son els de les porres. Qui digui que està tot està fet, menteix”

L’acte va transcórrer amb multitud de preguntes dels assistents a ambdós ponents. L'entretingut i emotiu acte va acabar amb el cants dels “Segadors” , per la llibertat dels presos i preses polítiques i pel retorn dels exiliats i exiliades.