Osona

Joan Ballana no optarà a la reelecció com a cap de llista d’ERC Vic a les properes eleccions municipals

Ballana pren aquesta decisió de «forma serena i reflexionada per motius familiars i professionals»

El Congrés Local que se celebrarà del 19 de setembre escollirà el proper candidat/a
Aquesta migdia Joan Ballana ha anunciat que no es presentarà a liderar la candidatura a les properes eleccions municipals. L’anunci l’ha fet en roda de premsa al local del partit acompanyat de la presidenta de la secció local, Rosa Altimiras, els membres de l’Executiva Local, Grup Municipal – SOM Vic i militants del partit.

Ballana pren aquesta decisió de forma «serena i reflexionada durant els últims mesos» i ho fa per motius familiars i professionals. Fa uns mesos va demanar el seu relleu als patronats on estava assignat perquè els compromisos professionals no li haguessin permès seguir la tasca que s’hi desenvolupa amb la responsabilitat que requereixen. La decisió que ha exposat avui és un pas més en aquesta línia.

Joan Ballana va explicar la seva decisió al Grup Municipal – SOM Vic i a l’Executiva Local, així com a la Secretària General i membre de l’executiva, Marta Rovira, aquesta setmana. Ha explicat que tant els motius personals com professionals «són irrenunciables» i que és conscient que «liderar de nou la candidatura requereix donar el millor de sí mateix» i cal que «una altra persona continuï, ampliï i millori el treball fet fins ara i estigui en disposició de dedicar-hi el temps que es mereix la ciutat i tots els seus conciutadans».

Joan Ballana seguirà com a portaveu del Grup Municipal d’ERC-SOM Vic i regidor a l’ajuntament de Vic fins acabar la legislatura, així com també seguirà formant part de l’Executiva Local. Ballana ha destacat que «hem construït un projecte de ciutat suficientment fort com perquè no depengui de cap persona sinó de molta. Aquesta fortalesa ara es converteix en una enorme oportunitat per continuar fent aquest projecte més gran i jo hi continuaré feliçment vinculat».

Per la seva banda, la presidenta de la secció local, Rosa Altimiras, ha volgut agrair «la feina i la dedicació de l’amic Joan durant tots aquests anys, on ha estat exemple de compromís, honestedat, treball i rigor, reconegut no només aquí a Vic, sinó arreu de Catalunya».

Altimiras ha informat de quin és el procés que inicia el partit en aquest moment per tal d’escollir un nou candidat/a. El dimecres dia 19 de setembre de 2018 se celebrarà el Congrés Local per escollir el cap de llista, aquesta assemblea es convocarà 15 dies abans. Durant aquest temps es podran presentar les candidatures que proposi l’Executiva Local i les que tinguin almenys el 20% dels avals de la militància municipal.

En aquesta línia, ha posat de manifest que és «un partit cohesionat internament i amb un projecte engrescador», per aquest motiu ha expressat que la voluntat de l’Executiva Local és treballar per tal que el proper candidat/a també sigui una persona de consens dins el partit.