LaVeu.cat
Osona
03.04.2013 . Número 17
actualitat
ERC Osona organitza la Setmana de la República per explicar el seu model de país
El Vicepresident i secretari d'Organització d'ERC Osona, Jordi Casals, i la secretària de Formació, Isabel Vergés, van presentar les activitats emmarcades en la Setmana de la República, que organitza la federació comarcal d'Esquerra Republicana de Catalunya.
Marta Rovira i Alfred Bosch, a Manlleu
Marta Rovira i Alfred Bosch protagonitzaran el primer acte de la "Setmana de la República" organitzada per ERC-Osona a Manlleu, demà dijous dia 4 a les 8 del vespre a Can Puget.

"CAP A LA INDEPENDÈNCIA" és el títol de la xerrada col·loqui que la Diputada d'Osona, Portaveu al Parlament i Secretària General d'ERC compartirà amb el Diputat Portaveu d'ERC a Madrid.

L'etiqueta amb que podreu seguir i piular els actes de la setmana és #SetmanaRepública .
"Futur hipotecat", crònica de la xerrada sobre desnonaments a Vic.
El divendres dia 22 de març, tal i com estava previst, des de la Secció Local d'ERC de Vic es va organitzar una xerrada col·loqui al voltant d'un dels temes candents de la nostra actualitat aquests darrers temps: la problemàtica social derivada de l'onada de desnonaments que vivim arran de la punxada de la bombolla immobiliària.
Vivet, Casals i representants del grup ciutadà "Perquè no ens fotin el tren" es reuneix amb ADIF a Barcelona
El subdirector d’Estacions Nordest d’Adif, Armando Brigos, es va reunir aquest dilluns a Barcelona amb tres membres de la Plataforma ‘Perquè no ens fotin el tren’, amb l’alcalde de Torelló Santi Vivet, i amb el segon tinent d’alcalde, Jordi Casals. En el decurs de la trobada, Brigos va assegurar que, a mitjà termini, no es tocarà el personal de l’estació.

opinió
Lluís Argemí i Vila
»
Conseller Nacional d'ERC per Osona
Fracking aturat. Ho hem aconseguit! (de moment)
Amb el posicionament explicitat mitjançant el "Compromís d'Orís" dels nostres electes municipals, i la denegació dels permisos "Darwin' i 'Leonardo' sol•licitats per Montero Energy Coorp. SL. per part de la Generalitat , sembla que de moment entre tots plegats hem guanyat una petita batalla i l'agressió al nostre medi que representa la fracturació hidràulica o fractura hidràulica (coneguda en anglès com hydraulic fracturing o fracking) no serà de moment possible. I dic de moment, perquè les competències plenes de les llicències pertanyen a l'Estat espanyol. Alhora el PP i CiU al Congrés van de bracet en aquesta tècnica votant conjuntament diferents resolucions favorables a la tècnica del "fracking", posant en evidència els poders dels lobbys energètics i la submissió a aquests. Paradoxalment CiU fa possible un doble discurs segons si s'agafa el pont aeri, una opció que fa poc creïble en els seus posicionaments a Catalunya referent a una problemàtica mediambiental tant important com aquesta.

No hi ha cap dubte, que si ens n'hem sortit, ha estat gràcies principalment a la "Plataforma Aturem el Fracking" que va ser la que va aixecar la veu d'alarma arreu del país. Una feina de pedagogia de base i l'atenció de diferents partits d'esquerres i d'electes municipals de CiU (com per exemple el Consell Comarcal d'Osona) ha fet possible que societat civil i electes municipals forméssim un conjunt que s'ha demostrat eficaç i guanyador, que marca un full de ruta a seguir si volem reeixir en d'altres embats que sense dubte el futur ens plantejarà en la defensa del nostre país.

Com que la única lluita que es perd és la que s'abandona, des d'ERC seguirem atents els propers mesos, perquè tal i com ara s'han denegat els permisos per pressió popular i política, els lobbys energètics i els partits polítics que els hi fan el joc no descansaran en intentar-ho altra vegada ben aviat.

campanyes

Butlletí d'informació de la Federació Comarcal d'ERC-Osona. Època 2. Edita: Secretaria de Comunicació d'ERC-Osona
Pare Gallissà, 1 entresòl 1a
08500 Osona