LaVeu.cat
Osona
16.10.2013 . Número 29
actualitat
Osona present a la querella contra l'estat espanyol
Coincidint amb el 73è aniversari de l'afusellament del President Lluís Companys, Esquerra Republicana de Catalunya presenta a Buenos Aires (Argentina) una querella contra l'Estat Espanyol pel Crim contra la Humanitat que representà la seva mort. La querella la presentarà el Diputat d'ERC al Congrés espanyol Joan Tardà, que estarà acompanyat del republicà militant d'ERC-Osona Toni Bou, de Muntanyola.
ERC Osona dóna suport a la "Marxa contra l'atur i pel treball digne"
El proper diumenge dia 27 d'octubre tindrà lloc la "Marxa contra l'atur i pel treball digne", una caminada de protesta que unirà les poblacions de Manlleu i Vic. Així,la sortida tindrà lloc a les 10 del matí de la Plaça Fra Bernadí de Manlleu i està previst que finalitzi a les 12 del migdia a la Rambla del Passeig de Vic.
Xerrada de les JERC sobre la viabilitat de la Catalunya independent pel 12 d'octubre
Unes 30 persones van assistir dissabte a l’acte que va organitzar les JERC Vall del Ges a la sala d’actes de la Cooperativa de Torelló sota el lema Independència de Catalunya?
Folgueroles fa botifarra a la hispanitat
ERC Folgueroles organitza la ja traidiconal botifarrada el dia de l'hispanitat Els Jardins de Can Dachs de Folgueroles van acollir de nou l'acte "FEM-LI BOTIFARRA", organitzat per ERC-Folgueroles per a mostrar el rebuig al Dia de la Hispanitat el passat 12 d'octubre.
Marta Rovira a Sant Bartomeu del Grau i Collsuspina
La Diputada d'Osona i Secretària General d'ERC, Marta Rovira, va reunir-se divendres passat dia 4 d'octubre a Sant Bartomeu del Grau i a Collsuspina amb els alcaldes d'aquestes poblacions Emili Benito, i Oriol Batlló respectivament. Acompanyats per membres dels equips de govern locals, Rovira va escoltar les principals problemàtiques i inquietuds de la gestió i polítiques d'aquests dos municipis i va poder conversar amb ells per establir línies de treball.

opinió
Àlex Garrido
»
1r tinent d'alcalde i regidor de Cultura, Educació i Jovent
La nostra llibertat serà el millor homenatge

Ahir commemoràvem el 73è aniversari de l’afusellament del nostre president Lluís Companys. Ho fèiem en un context d’esperança, davant d’un horitzó tintat d’il·lusió i enfilats en un carruatge que ens mena decididament cap a una albada centellejant de llibertat.

És per això que ahir vam girar el cap enrere i vam recordar: recordar ens fa savis, perquè ens ajuda a conèixer-nos i a no oblidar que som el que la història ens ha fet ser. Per entendre el present i per tal de construir el futur que anhelem, ens cal saber d’on venim i desentelar el vidre de la memòria històrica.

La nostra llibertat serà el millor homenatge a Lluís Companys i a tots aquells que van lluitar per la nostra nació i pels nostres drets individuals i col·lectius. Ahir commemoràvem un afusellament, però, per sort, demà junts i sabedors del nostre passat, estarem teixint la nostra victòria.

campanyes

Butlletí d'informació de la Federació Comarcal d'ERC-Osona. Època 2. Edita: Secretaria de Comunicació d'ERC-Osona
Pare Gallissà, 1 entresòl 1a
08500 Osona