LaVeu.cat
Osona
23.05.2014 . Número 45
actualitat
Marta Rovira: "el 25M hem de tornar a mobilitzar-nos!"
Esquerra Republicana va organitzar aquest dimarts 20 de maig un acte electoral per a les eleccions al Parlament Europeu a Santa Eugènia de Berga. En un teatre Àngel Guimerà ple, els ponents eren el membre del Consell Assessor per a la Transició Nacional Josep Maria Reniu, la senadora d'ERC Ester Capella, i la diputada d'Osona i Secretària General d'ERC Marta Rovira. - See more at: http://locals.esquerra.cat/osona/article/21583/marta-rovira-el-25m-hem-de-tornar-a-mobilitzar-nos#sthash.04z5TI9P.dpuf
A Olost: "hem de mobilitzar-nos per dir que no tenim cap por"
Aquest dimecres dia 21 de maig va tenir lloc a Olost l'acte electoral "Comencem el #noupaís", que era l'acte central de campanya al Lluçanès. Així, l'alcalde Josep Maria Freixanet va obrir la xerrada posant de relleu la importància de la convocatòria i de mobilitzar-se a participar-hi. Freixanet, a més, va presentar a la diputada de les JERC Marta Vilalta i al membre del Consell Assessor per a la Transició Nacional Josep Maria Reniu, que van desenvolupar el col·loqui.
A Sant Julià: "Volem una Europa nova"
Aquest dijous dia 22 la secció local d'ERC de Sant Julià de Vilatorta va organitzar una xerrada distesa al Bar Catalunya "Can Cuca".

L'acte, titulat "Vine a fer el got amb Albert Castellanos", comptà amb la presència d'aquest economista, secretari nacional de política econòmica i treball d'ERC. Davant una vintena de persones, en un ambient distès i presentat per l'alcalde Joan Carles Rodríguez, Albert Castellanos va parlar de les febleses d'Europa i de com corregir-les. - See more at: http://locals.esquerra.cat/osona/article/21608/a-sant-julia-volem-una-europa-nova#sthash.zwuz0A0o.dpuf

opinió
Marta Rovira i Vergés
»
Diputada d'Osona i Secretària General d'ERC
El 25M ens pertoca enfortir el procés
(article publicat a El 9 nou, a l'edició de divendres 23 de maig de 2014)

Imagineu-vos que som a la nit electoral del 25 de maig. La participació ha sigut molt baixa. Ningú havia considerat rellevants unes eleccions que, a Catalunya, tan sols serveixen per elegir 6 diputats de 751. Com a conseqüència del diferencial de participació amb la resta de l’Estat, els partits a favor de la consulta traiem un resultat discret.

Automàticament, tot l’aparell de l’Estat i la diplomàcia espanyola aprofiten l’avinentesa de la baixa participació per proclamar el fracàs del procés als quatre vents. Alguns actors internacionals piquen. I la moral d’alguns catalans baixa. Mentrestant, tornem a mirar la xifra de participació a Catalunya, i ens queda un regust amarg de boca... No ens perdonem de no haver anat a votar, no ens perdonem d’haver afeblit, ni que sigui una mica, el procés.

I no ens ho perdonem perquè el que hi ha en joc és massa: tenim centenars de milers d’aturats, pensionistes que no arriben al final de mes, petits i mitjans empresaris que viuen amb l’ai al cor per si han de tancar l’empresa, joves sense perspectives de futur... El procés cap a la independència és l’única forma que tenim per dotar-nos d’un Estat que, per exemple, reguli el mercat elèctric per afavorir els ciutadans i les empreses –en comptes de regalar a les elèctriques 30.000M d’euros en concepte de ‘dèficit tarifari’.

Necessitem la independència per construir el corredor mediterrani, en comptes de malgastar 100.000M d’euros per construir TGVs sense passatgers que van a parar a les arques de les constructores. I també volem un lloc al Consell de la UE per poder influenciar les polítiques europees perquè siguin més socials i més transparents, i perquè el poder financer i la gran empresa estiguin controlats en benefici de l’economia i dels ciutadans.

(article publicat a El 9 nou, a l'edició de divendres 23 de maig de 2014)

Si el que necessitem, doncs, és votar el 9N, el que hem de fer és votar el 25M. Perquè com més anem a votar el 25M, més pressió europea tindrà el Govern espanyol per autoritzar la consulta del 9N. Ens hi juguem molt: ens hi juguem tenir un Estat al servei de l’oligarquia o bé tenir un Estat al servei dels ciutadans. Anem tots a votar! - See more at: http://locals.esquerra.cat/osona/opinio/21607/el-25m-ens-pertoca-enfortir-el-proces#sthash.3pImbQcC.dpuf

campanyes

Butlletí d'informació de la Federació Comarcal d'ERC-Osona. Època 2. Edita: Secretaria de Comunicació d'ERC-Osona