La Veu.cat
28.03.2016 . Número 50
actualitat
ÈRIC SIBINA PRESIDENT DE LA NOVA SECCIÓ LOCAL D'ERC DE ST. VICENÇ DE TORELLÓ

Esquerra Republicana de Sant Vicenç de Torelló ha constituït, aquest passat divendres dia 4 de març, la nova Secció Local d'ERC al municipi. Fins ara, els militants d'aquest poble no disposaven d'executiva pròpia però com que actualment ja compleix tots els requisits per formar-se de manera independent i impulsats per la Secretaria de Política Municipal d'ERC a Osona que té per objectiu potenciar les diferents Seccions Locals durant aquest mandat, passen a constituir-se.

Així, reunits en assemblea de militància, la nova executiva local estarà formada pels següents membres i càrrecs:

Èric Sibina, President.

Aina Casanova, Secretària d'Organització.

Anna Solà, Secretari de Finances.

Arnau Fontserè, Secretari d'Imatge i Comunicació.

Xavier Rosanes, Secretari de Política Municipal.

Èric SIbina, Portaveu Grup Municipal

Anna Solà, Secretària de la Dona.

Arnau Fonsterè, JERC

Manifest d'ERC; DONES AMB TOTS ELS DRETS
El 8 de març de l'any 2016, any rere any celebrem el Dia Internacional de les Dones, una data d'homenatge al moviment a favor dels drets de les dones i de reivindicació per manifestar les desigualtats encara existents. Des d’Esquerra Republicana i les JERC, treballem perquè els nostres drets, conquerits gràcies als moviments feministes, associacions de dones i moltes persones a títol individual, no es qüestionin ni pateixin retrocessos com els viscuts aquests darrers temps.

S'ha fet molta feina però encara les desigualtats i la discriminació per raó de gènere, laboral, política i social que patim les dones encara són presents i massa punyents alhora. Ens cal l'eradicació de violència masclista, de la bretxa salarial i de la feminització de la pobresa. La visualització i la representació de les dones en els mitjans de comunicació i en els espais de presa de decisió públics i privats ni s'aproxima a la paritat.

Les dones som el 60% de les llicenciades i en canvi el nostre talent es va perdent perquè hi ha una tendència a ocupar càrrecs de menys influència i sense gaire possibilitats d'ascendir com a conseqüència dels sostres de vidre encara existents en moltes organitzacions empresarials i institucions. De fet, tal i com senyala l'Observatori Dona i Empresa, sols el 29% de les empreses, tenen alguna dona en el seu consell de d'administració, 13% en el cas de les empreses amb més de 250 treballadors.
Cal eliminar la diferència de guany salarial entre homes i dones que de mitjana, segons un estudi de l'UGT amb dades del 2013, és d'un 25,01 % a Catalunya; al País valencià d’un 24,24 % i a les illes d’un 15,88 %. No hi ha cap estudi ni dada que confirmi que aquesta esquerda salarial disminueix amb el temps.

Treballem per tirar endavant polítiques de conciliació de la vida laboral i personal i familiar, ja que les dones també tenim dret a gaudir de temps de lleure i participació en igualtat de condicions. Cal una organització de les tasques de cura i de la llar basada en la coresponsabilitat. I també un repensament dels temps i horaris quotidians.

Cal replantejar-nos el permís de paternitat. Hem d'apostar per permisos igualitaris com fan ja el països nòrdics. Això faria, d'una banda, que els homes es coresponsabilitzessin de la cura del fill o filles i, de l'altre, que la vida laboral de la dona no es veiés tant trencada o penalitzada pel fet de ser dona. Això implica també, acabar amb la discriminació salarial que pateixen les dones en edat de ser mares, i que es manté al llarg de la seva vida laboral.

Cal que seguim reivindicant els nostres drets com a dones a decidir sobre el nostre cos i el dret a una maternitat desitjada i segura. També hem d’assegurar que les dones joves de 16 i 17 anys puguin exercir aquest dret lliurement.

Creiem que en el procés de construcció del nou Estat, les dones hem de ser protagonistes, i per això cal disposar de lleis i normes pròpies. Apostem que totes les institucions dels Països Catalans desenvolupin lleis afavoridores de la igualtat el més aviat possible, com la Llei d'igualtat.
Les dones hem de fer sentir la nostra veu i ser protagonistes de la construcció d'una nova societat més justa i igualitària. Hem de ser una peça clau en el Procés Constituent i tenir la certesa que la nostra República parlarà també amb veu de dona.

També apel·lem a la mobilització a favor dels drets de les dones, que són per damunt de tot drets humans, a tota la nostra gent, simpatitzants, amics i amigues i la militància del nostre partit per fer sentir la nostra presència i la nostra veu als diferents actes i mobilitzacions que es realitzaran a favor de la igualtat i en contra de qualsevol discriminació envers les dones.

SOPAR-TERTÚLIA D'ERC OSONA PER A CELEBRAR EL DIA INTERNACIONAL DE LES DONES
En el marc de la celebració del Dia Internacional de les Dones del passat 8 de març, ERC d'Osona va organitzar un sopar-tertúlia amb militants, regidors i membres de les diferents seccions locals de la comarca a Vic.

El sopar, en el que hi va assistir la Secretària General d'Esquerra, Marta Rovira, i més d'una trentena de participants, va ser presidit per Jordi Fàbrega, president d'ERC Osona, qui va donar la benvinguda als assistents junt amb Nani Altimiras, Secretària de la Dona de la formació republicana a la comarca. Tot seguit, Marta Rovira, a partir del títol: “Salut Ambiental a Osona i el Lluçanès”, va contextualitzar el perquè, la motivació i “la necessitat de treballar en aquest tema de cabdal importància que, sens dubte, caldrà incloure a l’agenda política comarcal”.

La tertúlia es va centrar en el tema dels purins a Osona i el Lluçanès, l'exposició de models de gestió de purins i la viabilitat d'aquests sense haver de passar pel tancament d'explotacions però si en la necessitat de limitar-ne el seu creixement; i va comptar amb la participació d'experts com Enric Vilaregut, Toni Deseures i Ginesta Mary.

Després d'un extens debat a partir dels punts exposats, es va concloure amb la necessitat de seguir aprofundint en aquest tema amb el treball que en fa la Comissió del partit així com exposar la problemàtica al Consell d'alcaldes i alcaldesses d’Osona.

JORNADA DEBAT SOBRE EL SECTOR RAMADER I ELS PURINS
Amb motiu d'organitzar diferents jornades de debat periòdiques sobre temes sectorials i del territori destinades a militants i càrrecs electes d'ERC a Osona, s'ha organitzat per aquest proper dissabte dia 2 d'abril, la primera de totes elles dedicada al sector ramader i els purins, temes mediambientals de gran impacte a la nostra comarca.

Els ponents seran Miquel Serra, alcalde d'Alcarràs, Oriol Anson, enginyer tècnic agrícola i Enric Vilaregut, enginyer i regidor de Manlleu i estarà moderada per Carles Sanuy, membre de l'executiva nacional de la sectorial d'agricultura d'Esquerra.

La jornada, que començarà a les 2/4 de 10 del matí, s'inciarà amb les aportacions i consideracions dels ponents i seguirà amb un debat entre els assistents després del qual es pretén poder extreure'n interessants i instructives conclusions.

campanyes

Butlletí d'informació de la Federació Comarcal d'ERC-Osona. Època 2. Edita: Secretaria de Comunicació d'ERC-Osona
C. Pare Gallissà, 1 entresòl 1a
08500 Osona