LaVeu.cat
06.03.2013 . Número 15
actualitat
ERC-Osona i Òmnium-Osona sumen sinergies

El passat dijous dia 28 de febrer va tenir lloc a Manlleu una trobada entre la Esquerra Osona i la seu territorial d’Òmnium Cultural – Osona.

La delegació dels republicans -encapçalada pel President comarcal Pere Prat, acompanyat de Jordi Fàbrega, Lluís Argemí i Isaac Peraire- va exposar al President d’Òmnium-Osona David Colomer el pla de treball per aquest 2013.
Isaac Peraire, a l'Executiva Nacional d'ERC

El Consell Nacional d'Esquerra Republicana de Catalunya celebrat aquest dissabte dia 2 de març a Barcelona, ha aprovat uns canvis a l'Executiva Nacional del partit.

En aquest cas, un dels canvis és la incorporació del pradenc Isaac Peraire i Soler com a Secretari Nacional d'Estratègia i Anàlisi Electoral, responsabilitat que fins ara ostentava Cesc Iglésies qui alhora passa a ser Vicesecretari General d'Acció Política.
Canvis al Grup d’Esquerra del Consell Comarcal d'Osona
En el passat Ple de desembre del Consell Comarcal es va acceptar la renuncia d’en Jaume Mas com conseller comarcal, ja que a l’haver renunciat com a regidor de Calldetenes perd la condició de conseller comarcal. El grup d’Esquerra al Consell comarcal volem agrair tots aquests anys de dedicació d’en Jaume a la política i gestió del Consell Comarcal, que va inclou com a President del Consell durant la legislatura 2003-2007, una legislatura que aquest organisme comarcal va innovar i oferir nous serveis i un fort impuls en diverses accions comarcals.

opinió
Gràcia Ferrer i Codinachs
»
Metgessa psiquiatra. Secretària de la dona d’ERC Osona. Presidenta de la comissió sectorial de salut d’ERC
DONES AMB TOTS ELS DRETS!

L’altre dia em demanaven com és que celebrem el dia de la dona i com és que no fem el dia de l’home?

La resposta és molt senzilla, per què les dones tenim tots els deures com a esses humans però no tenim tots els drets. I els homes si.

Encara som minoria en els consells d’administració, en les presidències, en les gerències, en les executives dels partits, en definitiva, els llocs de decisió estan ocupats gairebé sempre per homes.

Moltes dones cobren menys que un home en treballs del mateix nivell, les dones continuen patint violència masclista sigui psicològica o física. I masses dones moren a mans d’un home.

Segur que hem avançat molt des de les sufragistes que demanaven el dret a votar, però encara hi han països en que les dones no poden exercir aquest dret.

És per tot això que continuarem reivindicant i lluitant, dones i homes, per la igualtat d’oportunitats, fins que ja no necessitem celebrar més el dia internacional de la dona.

campanyes

Butlletí d'informació de la Federació Comarcal d'ERC-Osona. Època 2. Edita: Secretaria de Comunicació d'ERC-Osona
Pare Gallissà, 1 entresòl 1a
08500 Osona