LaVeu.cat
02.10.2013 . Número 28
actualitat
El clam pel tren d'Osona nord, al Debat de Política General
La Resolució d'Infraestructures i Mobilitat es va aprovar durant el Debat de Política General al Parlament de Catalunya, la setmana passada, i té la voluntat de donar resposta a la reclamació ciutadana i dels municipis d'Osona Nord a la inclusió en la tarifa integrada de Vic fins a Ripoll.
Rovira i Guiteras porten al Parlament la temàtica de les dejeccions ramaderes
El Grup Parlamentari d'Esquerra Republicana de Catalunya, de mans de la diputada Marta Rovira i el diputat Dionís Guiteras, ha registrat al Parlament de Catalunya dues preguntes per a rebre resposta escrita. Són les que podeu llegir a continuació:
Gemma Calvet a Taradell "Estem donant una lliçó de democràcia al món"
El Parc de la Font Gran de Taradell va acollir aquest dissabte 28 de setembre a la tarda l'acte "Ara és l'hora de comprometre'ns", organitzat per ERC-Taradell i amb la diputada d'ERC-Catalunya Sí al Parlament de Catalunya. Amb més de 80 persones assistents, el taradellenc Toni Pérez va presentar a Calvet, repassant la trajectòria de compromís social de la diputada republicana, i el seu actual compromís polític.
Marta Rovira a Collsuspina
La diputada d'Osona i Secretària General d'ERC, Marta Rovira, serà aquest proper divendres 4 d'octubre a Collsuspina, en l'acte "El procés cap a l'estat propi i la importància de la participació ciutadana" . A les 8 del vespre, al Local Social Ramon Cabanas.
Marta Rovira a Prats de Lluçanès
Rovira participarà a la taula rodona "El Lluçanès i la Llei de Governs Locals", organitzada per aquest dijous 3 d'octubre a les 8 del vespre, a Cal Bach (Ajuntament) de Prats de Lluçanès. Hi participaran també representants de CiU, PSC, PP, ICV, i CUP.

opinió
Isaac Peraire i Soler
»
Secretari de Comunicació i Entorn
Jo em mobilitzo, tu et mobilitzes, nosaltres ens mobilitzem...
La importància d'implicar-se en afers col·lectius és tant gran que no sé trobar l'adjectiu per a definir-ho. Alhora, tenim present allò de que la política ens fa iguals, que la política la fas o te la fan, que cadascun de nosaltres pot fer política i defensar els interessos col·lectius i, evidentment, individuals. A més, en un moment que ens han fet creure que la desafecció política és elevadíssima, hem demostrat que precisament interessos polítics, socials, col·lectius són els que ens fan moure, i ens activen.
Per això, el que hem de reivindicar és la forma de fer política. Superem d'una vegada per totes les actituds retrògrades i prepotents, les que allunyen la ciutadania dels representants polítics (sovint per interès explícit d'aquests últims) i empoderem-nos tots, empoderem la ciutadania. Participem i corresponsabilitzem-nos.
Sigui en forma de marea verda, groga o agafats de les mans, a entitats, partits o institucions, però compromesos i mobilitzats per a construir el nou país que volem, i que necessitem.

campanyes

Butlletí d'informació de la Federació Comarcal d'ERC-Osona. Època 2. Edita: Secretaria de Comunicació d'ERC-Osona
Pare Gallissà, 1 entresòl 1a
08500 Osona