Osona

Carta a la Carme, escriurem el futur amb tinta lila!

Marta Barniol, presidenta d'ERC - Roda de Ter i el Cabrerès

Benvolguda Carme,

T'escric aquesta carta en representació de la Secció Local d’Esquerra-Roda de Ter, i ho faig amb tinta lila, ho faig amb el teu bolígraf. Un bolígraf que porto sempre a sobre. Un bolígraf que també tenen les regidores del nostre grup municipal. Un bolígraf que fa que et tinguem ben present a tu, als teus i als nostres compromisos pel futur de la República Feminista que tant desitgem. Un bolígraf que em recorda que estàs, que esteu, injustament tancats a la presó o a l'exili i que em recorda que no podem deixar de lluitar.

A Roda, fa un parell d’anys que vam iniciar un projecte que hem anomenat Roda Republicana. És un projecte de treball col·lectiu i participatiu amb el qual posem en pràctica i de manera continuada la participació real i la presa de decisions cooperatives. Un projecte al servei del poble i obert a tots els rodencs i rodenques.

Una d’aquestes activitats que estem organitzant és una visita al Parlament amb un grup de rodenques. Unes dones que fa uns mesos es van trobar amb la Najat en una trobada preciosa i molt emotiva en la qual la Najat va connectar de seguida amb totes  les dones. La Najat les va engrescar a visitar el Parlament, el teu Parlament. Aquell dia la Najat, els va parlar de tu, com a exemple, els va explicar la teva lluita feminista. Segur que el dia que el visitem els podrem explicar més coses de la gran tasca que vas fer al capdavant de la institució però també fora, al carrer. I esperem que aviat tu puguis venir a Roda amb la Najat per fer una trobada amb totes aquestes dones i la gent d’Esquerra, que et llegim en les entrevistes que fas i que t’estimem.

Ara toca, com diu l’Oriol, enfortir-nos per tornar-hi i per guanyar. Hem de lluitar fins aconseguir la vostra llibertat i la llibertat i la justícia del nostre país. I estic plenament convençuda que les dones hem de ser-hi, perquè hem d’escriure el futur amb tinta lila!

Una abraçada ben forta de part de tots els companys i companyes de Roda.
Marta Barniol