Osona

Oriol Junqueras: Moltes gràcies per deixar-hi tant...moltes gràcies per donar-ho tot.

Margo Prims. Presidenta d'ERC-Centelles

Benvolgut Oriol,
Estimat President, envejable professor, incansable company de lluita...

La primera vegada que vaig sentir parlar de tu, de l'Oriol Junqueras, va ser a la UAB. Fa vint anys o més. La meva parella estudiava Història i et tenia de professor. Sempre parlava bé de tu. Un dia, només un, vaig rebre una classe teva, venies de substitut. Jo estudiava el segon cicle d' Humanitats i feia alguna assignatura d'història econòmica. Abans havia estudiat magisteri, i és al que em dedico. Mestra d'escola pública d' infants de 3 a 6 anys.

Tinc un fill que es diu Lluc. Té sis anys i en el seu moment també vam anar a veure la Trix...

Per tot el temps que dedico al poble, per ser militant d' Esquerra, per tot el que viu Catalunya des d l'1 d'octubre de 2017...per aquestes petites semblances entre la teva família i la meva, pel fet de tenir parella, un fill, una família, penso massa sovint en tots i totes vosaltres, els presos i preses polítiques.  No ens coneixem personalment, però sempre t'he sentit proper. T'he vist personalment moltes vegades: a Gallecs, a l'estiu per Collsuspina, a molts mítings i xerrades...però mai he gosat venir-te a saludar ( ara està ocupat, que ara està de vacances...). En el fons és respecte i una gran admiració el que m'apropa i alhora em fa respecte de l'Oriol Junqueras.

Em sento orgullosa de totes i cadascuna de les persones d'Esquerra, de les companyes i companys de partit que trepitgen el territori, amb qui organitzem debats, xerrades, presentacions de llibres. Des de 2017, per exemple, han passat per Centelles Carles Mundó, Josep Maria Terricabras, Ivan Morales, Gabriel Rufián,  Mirella Cortés, Pere Aragonès, Diana Riba i Joan Tardà.
Tinc l'esperança i per això treballem cada dia, de veure-us ben aviat pels carrers. Un dia, m'agradaria molt poder conèixe't, parlar i escoltar els teus consells. Hem de seguir treballant i construint una estratègia política que cada dia comparteixo més.

És tan important el que fem, com dius tu sempre, hem de ser a tot arreu i ocupar tots els espais possibles. És tan important escriure, llegir, escoltar i conversar amb tothom, sempre. No en va som els que hem forçat la taula de negociació amb el govern espanyol, perquè probablement som els únics que estem disposats a fer-ho per tirar endavant cap a la República, assumint-ne el cost polític.

T'envio records dels companys i companyes de la secció local a Centelles, la qual presideixo des de fa uns anys. Som una secció petita. Des de la meva entrada al grup, el 2011 comptavem amb 9 militants, avui, 2020, ja som 13!  Poden semblar xifres ridícules, però per a nosaltres no ho son. Saps prou bé com costa captar una sola persona per formar part de projecte d'Esquerra Republicana, imagina't doncs l'alegria que sentim cada vegada que algú es suma a treballar pel poble i pel país.

Des de jove que em sentia atreta pel projecte d'Esquerra, haviem provat de muntar la Jerc amb l'Arnau Albert fa molts, molts anys. Finalment, el 2011 em vaig engrescar a fer un cop de mà a la secció local per elaborar el programa electoral. Vam aconseguir recuperar el regidor que haviem perdut el 2007. El  2015 vam fer una llista d'esquerres independentistes que aplegava molta gent de sensibilitats diferents. Vam treure cinc regidors. Ens vam quedar a 14 vots de prendre l'alcaldia al qui l'havia sostentat durant més de vint anys. La nostra oposició, tant durament criticada, veiem que serveix perquè finalment es posin a treballar amb els temes que reivindiquem i seguim de prop: educació i cultura, residus, mobilitat i espai públic, camí escolar, i el tema més pendent: la participació.

Aqests quatre anys de regidora m'han ensenyat moltes lliçons. L'oposició és molt dura, però és necessària i útil.  Avui mateix tenim un PSC a Centelles amb un pla de mandant on es esplega un pla d'educació i cultura, es planteja de fer la recollida porta a porta, es reprèn el projecte del camí escolar, es proposa reformar espais i parcs...no deu ser pas casualitat, alguna cosa hem fet moure. I així, com sempre, seguim endavant!

Ens en sortirem, Oriol.
Moltes gràcies per deixar-hi tant...moltes gràcies per donar-ho tot.
Una gran abraçada.

Margo Prims i Damas
Presidenta d'ERC a Centelles.