Osona

Des de Balenyà, carta a Raül Romeva.

David Soldevila president de la Secció Local d'ERC i regidor a Balenyà

Benvolgut Raül,
Sóc David Soldevila i Senmarti,  president de la Secció Local d’ERC i regidor del nostre partit a els Hostalets de Balenya des de l’any 2015.

En primer lloc us volia donar les gràcies per tot el que heu fet i feu per la llibertat i dignitat del  nostre país, i malgrat que les conseqüències són molt dures per totes i tots vosaltres, estic segur que res serà en va.

Avui voldria parlar-te del meu municipi del qual en soc regidor, i que m’omple d’orgull. El municipi de Balenyà consta de dos nuclis de població, Hostalets de Balenyà, que és la capital municipal, i Balenyà, que és el nucli històric del municipi.

Les primeres notícies de la vila daten del 1551. Amb el temps, s’hi varen establir el ferrer, el fuster, etc. Però va ser l’any 1920 quan Hostalets de Balenyà va passar de 854 habitants fins a 1.217 el 1940. Avui en dia, 3.821 persones viuen als Hostalets de Balenyà.

En l’actualitat, la vila té un comerç ben assentat i en expansió. El polígon, amb indústries vàries, com ara fusteries, càrnies i d’embotits, dóna feina a molts habitants del municipi i de la comarca.

A nivell polític, ERC ha tingut un camí erràtic i durant força anys i no vàrem poder poder presentar n’hi candidatura municipal. Es arran del treball de formigueta iniciat ara fa cinc anys, que en les eleccions del 2015, vàrem aconseguir que jo fos regidor. En el mandat 2015-2019 vaig entrar al govern municipal, de la mà de la llavors alcaldessa, Anna Magem (independents) i que malgrat tenir majoria absoluta, va tenir la voluntat de sumar i vaig tenir l’oportunitat de ser al govern liderant la regidoria d’Obres i Manteniment al municipi.

Conjuntament amb els companys i companyes de la Secció Local, amb els anys hem vestit un projecte que creiem engrescador per el municipi i des de les darreres eleccions municipals de 2019, som dos,  la Tere i jo, els quals formen un grup municipal que treballa per construir un poble millor, ara des de l’oposició. En aquest nou mandat, intentem fer com fèiem quant érem al govern municipal, seguir amb la responsabilitat de donar veu als ciutadans i ciutadanes des d’una voluntat de servei i lleialtat al nostre programa municipal, que creiem que beneficia de tots i totes. I passats aquests anys, podem dir satisfets, que avui en dia estem plenament consolidats en la vida política i pública del nostre municipi.

I avui m’ha tocat a mi escriure’t aquesta carta , i mira que en fa d’anys que no en redactava cap, recordo que les primeres foren per aquella noia que t’agrada en l’època d’estudis.
Així que  no ser si com a president de secció local, o regidor o simplement com aquell nen que va néixer un dia de Sant Esteve de l’any 1974 i que amb 6 anys cantava a l’escala del jardí de casa, l’himne del nostre País , sense saber massa el que deia , això si sentint els pares que des de lluny em deien , DAVID CALLA !!! QUE ENS TANCARAN A TOTS !!!, avui sembla que no passa el temps i us escric jo des de casa i vosaltres aquí.

Us vull tornar agrair en nom meu i dels meus companys de grup municipal i Secció Local tot el que heu fet i feu , i espero que en breu ens podem veure a la nostra estimada població, Balenyà o per aquesta bonica comarca d’Osona i finalment dir-vos que us trobem a faltar i us volem lliures!.

Una forta abraçada !

David Soldevila i Senmarti.
President d’ERC-Balenyà