Osona

Carta a Carme Forcadell des de Sant Julià de Vilatorta

Josep Torras. President d'ERC Sant Julià de Vilatorta i Vilalleons

Estimada Carme,
T’escric aquesta carta en representació de la secció local ERC de Sant Julià de Vilatorta i Vilalleons per traslladar-te  l’estima que et tenim i retornar-te la força que ens vas transmetre en un acte que ens vas venir a fer per parlar-nos del procés.

Aquell dia ens vas il·lusionar, engrescar, convèncer i donar-nos força pel camí del procés que tots estàvem començant a fer. Moltes gràcies per la teva dedicació i implicació pel procés, estem convençuts que molt de lo aconseguit és gracies a tu  i maleïm aquesta injustícia i repressió que t’ha portat a la presó, on mai, mai hauries d’haver trepitjat.

Els Vilatortins som el poble més independentista (almenys segons resultats d’eleccions ) i sinó un dels més independentistes segur!. En les darreres eleccions ERC (sota la marca AVV) vam arrasar i tenim els 11 regidors, ens hem quedat sense oposició, no sé si es bo o dolent,  però el que assegurem es continuar treballant per la llibertat del nostre país i els valors socials i republicans de tots i totes que som d’ERC.

Som nomes 3200 habitants aproximadament però no hem parat de lluitar primer per la independència i després per la repressió de l’estat espanyol. Tenim tot el poble implicat (bé suposo que em passo) sempre que es fa qualsevol acte independentista i per descomptat l’Ajuntament sempre ha recolzat qualsevol activitat o entitat que treballi per aquest objectiu. El CDR de Sant Julià organitza com cada setmana una cantada en solidaritat amb les persones preses i exiliades que tenim al nostre país.

No et vull parlar del procés o de política sinó del nostre poble, ja que esperem que sigui molt aviat el dia que tornis a casa i siguis lliure i  així podrem tornar-nos a abraçar i compartir moments junts. És aquest dia que et convidem conèixer el nostre poble.

Som un poble petit però ple de riqueses. Segurament me’n deixaré però estarem encantats de portar-te a fer una passejada pel Parc de les Set Fonts i continuar per l’entorn privilegiat que tenim cap a la font de Puigsec, la bassa de Puigsec o la bassa del Brudon . Aprofitant la ruta també podem veure un conjunt de rellotges de sol que tenim en algunes façanes i masies.
També tenim riquesa en edificis emblemàtics com Ca la Manyana, Can Pallàs, Can Menció, el Parc de les Set Fonts, l’edifici de l’antic Escorxador, Ca la Pipaire, Ca l’Anglada o Can Valls, on podem trobar estils del modernisme, estils historicistes i el noucentisme.

Ah i no t’ho creuràs però tenim un aeròdrom, al pla de la Quintana, un camp d’aviació que hi va haver durant la Guerra Civil amb varis refugis, un hangar i un polvorí.
Som coneguts també per les Caramelles del Roser que ja tenen més de 425 anys i la Fira del Tupí.

Presentat el poble només ens queda agrair-te tot el que ens has donat, tot el que has lluitat, tot el que has dedicat a Catalunya. Una molt forta abraçada, us tenim molt present a totes les preses, presos, exiliades i exiliats-

Josep Torras
President Secció Local ERC Sant Julià de Vilatorta i Vilalleons