Osona

Al Voltreganès no t'oblidem Dolors Bassa

Montse Mas Mauri. Presidenta de la Secció Local d'ERC i Portaveu a l'Ajuntament de les Masies de Voltregà per SOM Voltregà

Al Voltreganès no t'oblidem Dolors Bassa.
Avui t'escric una carta molt especial, plena d'agraïment, de suport i de molta d'admiració.

Primer de tot ,em voldria presentar, em dic Montse Mas Mauri , actualment presidenta de la secció local i secretaria de la dona al Volteganès. Fa dues legislatures que sóc regidora a l'oposició per Som Voltregà AM. Aquesta última gràcies a dones com tu , em vaig presentar com a candidata amb un gran equip al darrera, amb l'esperança de ser la primera dona alcaldessa de les Masies de Voltregà, però no va poder ser.

Sempre he dit que la meva trajectòria política te data de caducitat , en canvi ser activista feminista és una forma de viure personal i de lluita col·lectiva. La majoria de gent desconeixíem què passava dins de les presons. No estava entre les nostres prioritats, però arran del vostre empresonament , la presó és més present que mai als carrers. I amb els vostres ulls anem coneixent una realitat silenciada. I la més silenciada, la de les dones. Gràcies a tu Dolors i també al testimoni de la Carme, per explicar-nos les desigualtats que pateixen les dones dins de les presons. Encara recordo , la teva germana la Montse que ens comentava que; Una de les teves il·lusions quan estaves a Madrid era l'acostament de presons. Però un altre cop , et topes amb la crua realitat , comprovar que les presons catalanes són pensades per i pels homes.

En una societat masclista, el sistema penitenciari no n'és una excepció. Viure a la Presó no és fàcil, encara menys si ets dona ,entrar a la presó suposa una doble condemna. Però per vosaltres és una triple: per preses, per independentistes i per dones. La vida a la presó és dura; però, si ets dona política i feminista , encara ho és més". En els mitjans informatius no us escapeu de viure aquesta desigualtat , els homes presos i exiliats independentistes catalans han rebut més atenció mediàtica i social, mentre que les dones heu quedat relegades a un segon nivell.

Gràcies al moviment Cap Dona en l'Oblit que va néixer amb un objectiu clar: reivindicar el paper protagonista de les polítiques catalanes que avui sou a la presó o a l'exili. Organitzant actes cada 23 de cada mes, per recordar que el dia 23 de març de 2018, que és quan vàreu entrar a presó . He pogut conèixer el teu nebot , ballar la teva sardana preferida al pàrquing de la presó quan feina un munt d'anys que no ballava, els cops que hem sopat juntes separades per un maleït mur , amb fred, pluja, tramuntana, acompanyada dels companys i companyes de Som Voltregà i dones d'Esquerra.

Ja tenim a prop el dia 8 de març , tornarem a demostrar que el ressorgiment del moviment feminista no és flor d'un sol dia. Des d'Esquerra Osona Dones, cada any organitzem un acte per commemorar el 8 de març, aquest any les companyes de Tona van organitzar "Veus Empoderades pel 8M". On totes les persones protagonistes a dalt a l'escenari eren dones , i així reivindicar la participació de les dones als escenaris TOT l'any. Va ser un acte transversal, dinàmic, inclusiu, emotiu i amb molta sororitat.

Per acabar , no descriure com és el Voltreganès ni quins llocs poder visitar , amb aquesta carta t'invitem perquè el dia que dia que siguis lliures poder-t'ho ensenyar personalment .
Ens ho han tret tot, fins i tot la por. Ens volen agenollades però ens trobaran dempeus. Tossudament alçades!

Una abraçada groga i lila
Montse Mas Mauri
Portaveu i regidora a les Masies de Voltregà per SOM Voltregà