Osona

Felicitem-nos pels resultats, i seguim treballant!

Jordi Casals. Cap de campanya ERC Osona
Jordi Casals

Benvolgudes i benvolguts companyes i companys,
 Després de 80 anys, Esquerra Republicana de Catalunya vam tornar a guanyar unes eleccions a Catalunya. Com en l'adveniment de la República, ERC tornem a concentrar els suports de l'esperança de la llibertat i la justícia a les urnes.

Els electors ens han encarregat el mandat de ser garants que el procés continuï sense defalliment i amb pas ferm, fins que el 9 de novembre puguem votar. I així ho hem d'entendre, som dipositaris de la confiança de la ciutadania davant el procés polític més important del nostre país de la història contemporània, la de la consecució de la llibertat nacional. Siguem-ne dignes, des de la humilitat, el treball i l'ambició col.lectiva.

A la nostra comarca, recollim fruits que hem sembrat des de fa temps, en la nostra tasca política des dels ajuntaments i les seccions locals, en les campanyes de "Votar és democràcia" i en aquesta campanya electoral, que com totes les europees són complicades, però que hi hem estat més que presents. Congratulem-nos dels resultats comarcals, perquè, malgrat no guanyar les eleccions en aquest comarca nostra, feu electoral tradicional i emblemàtic de CiU, hem aconseguit victòries a molts municipis com Folgueroles, Santa Eulàlia de Riuprimer, Espinelves, Olost, Sant Pere de Torelló, Lluçà, Collsuspina, Roda de Ter, Muntanyola, Manlleu, Centelles, Torelló, Balenyà, L’Esquirol, Montesquiu, Sant Vicenç de Toreló, Tavertet, Sobremunt i Montesquiu, alhora hem empatat a vots com a primera força a Sant Hipòlit de Voltregà i hem ajustat els resultats en les poblacions on han guanyat CiU, com Vic o al Voltreganès, Prats, Tona, Sant Julià de Vilatorta o Taradell. La diferència global a Osona entre CiU i ERC han estat 638 vots, inimaginable fa pocs anys.
I tot plegat, tinguem-ho en compte, no amb una pírrica participació prop del 30% com fa 5 anys, sinó superant el 50% dels vots.

Ahir ho vàrem celebrar, avui mantindrem la felicitat desbordant per tal històrica victòria. Però a partir de demà hem de tenir present quina és la nostra missió: treballar als nostres pobles i ser garants del procés, perquè es pugui votar i, no ho oblidem, per aconseguir la independència de Catalunya.

Per acabar, com a cap de campanya d'aquestes eleccions a la comarca, vull agraïr tota la feina de la gent de l'equip de campanya, de tothom qui ha participat en els actes a la comarca (Marta Rovira, Josep Maria Terricabras, Marie Kapretz, Marta Vilalta, Andreu Criquet, Ester Capella, Anna Simó, Dolors Collell, Josep Maria Reniu i Albert Castellanos), als qui heu organitzat aquests actes i heu participat en debats electorals, als que heu fet campanya activa en fires i mercats, als qui heu posat cartells i pancartes, pels qui heu estat fent campanya per les xarxes socials, als qui heu estat a la trinxera electoral de l'hora del tallat i el cafè amb gel i a tots els qui ahir vareu estar als col·legis electorals fent d'interventors i apoderats. A totes i tots, moltes gràcies!
I ara, seguim treballant!

Visca Catalunya Lliure!

Jordi Casals i Prat