Osona

Totes les opinions

Griselda Castells. Presidenta d'ERC-Sant Pere de Torelló i regidora per Entesa per Sant Pere

Carta a Marta Rovira des de Sant Pere de Torelló

Estimada Marta,   És moment d’escriure’t aquesta carta. No ser perquè avui i no demà o fa un mes, però segur que alguna cosa hi té a veure el recent 8 de març. T’he de confessar que personalment no m’he considerat mai una feminista extrema ja que soc de les que m’agrada creure que gairebé de totes les coses es pot parlar (excloc completament i lògica qualsevol tipus de violència, menyspreu, agressió o abús cap a ningú) i que el blanc o negre no són més que un apropament de color al radicalisme extrem.

Margarida Feliu. Vicepresidenta 3r Consell Comarcal d’Osona. Regidora Ajuntament de Viladrau SOMViladrau-ERC

Tots els dies de l'any, Municipis Feministes!

TOTES ELS DIES DE L’ANY. MUNICIPIS FEMINISTES Vivim en un món ple de desequilibris. Desequilibris ambientals produïts per una sobre explotació humana de la natura que ens porta a l’emergència climàtica. Desequilibris socials que fa que cada cop la riquesa es concentri en menys persones i augmentin els pobres. Desequilibris entre entorns demogràfics i econòmics per exemple entre el món rural i l’urbà.

Montse Mas Mauri. Presidenta de la Secció Local d'ERC i Portaveu a l'Ajuntament de les Masies de Voltregà per SOM Voltregà

Al Voltreganès no t'oblidem Dolors Bassa

Al Voltreganès no t'oblidem Dolors Bassa. Avui t'escric una carta molt especial, plena d'agraïment, de suport i de molta d'admiració. Primer de tot ,em voldria presentar, em dic Montse Mas Mauri , actualment presidenta de la secció local i secretaria de la dona al Volteganès. Fa dues legislatures que sóc regidora a l'oposició per Som Voltregà AM. Aquesta última gràcies a dones com tu , em vaig presentar com a candidata amb un gran equip al darrera, amb l'esperança de ser la primera dona alcaldessa de les Masies de Voltregà, però no va poder ser.

Josep Torras. President d'ERC Sant Julià de Vilatorta i Vilalleons

Carta a Carme Forcadell des de Sant Julià de Vilatorta

Estimada Carme, T’escric aquesta carta en representació de la secció local ERC de Sant Julià de Vilatorta i Vilalleons per traslladar-te  l’estima que et tenim i retornar-te la força que ens vas transmetre en un acte que ens vas venir a fer per parlar-nos del procés. Aquell dia ens vas il·lusionar, engrescar, convèncer i donar-nos força pel camí del procés que tots estàvem començant a fer.

David Soldevila president de la Secció Local d'ERC i regidor a Balenyà

Des de Balenyà, carta a Raül Romeva.

Benvolgut Raül, Sóc David Soldevila i Senmarti,  president de la Secció Local d’ERC i regidor del nostre partit a els Hostalets de Balenya des de l’any 2015. En primer lloc us volia donar les gràcies per tot el que heu fet i feu per la llibertat i dignitat del  nostre país, i malgrat que les conseqüències són molt dures per totes i tots vosaltres, estic segur que res serà en va. Avui voldria parlar-te del meu municipi del qual en soc regidor, i que m’omple d’orgull.

Margo Prims. Presidenta d'ERC-Centelles

Oriol Junqueras: Moltes gràcies per deixar-hi tant...moltes gràcies per donar-ho tot.

Benvolgut Oriol, Estimat President, envejable professor, incansable company de lluita... La primera vegada que vaig sentir parlar de tu, de l'Oriol Junqueras, va ser a la UAB. Fa vint anys o més. La meva parella estudiava Història i et tenia de professor. Sempre parlava bé de tu. Un dia, només un, vaig rebre una classe teva, venies de substitut. Jo estudiava el segon cicle d' Humanitats i feia alguna assignatura d'història econòmica.

Anna Alabern i Trabal, presidenta d'ERC- Tona

Carta a Carme Forcadell i Dolors Bassa

Benvolgudes Carme i Dolors,   Des de la secció local ERC Tona us escrivim aquesta carta amb una única intenció, traspassar els murs de la presó per uns moments i apropar-nos a vosaltres perquè sentiu que no esteu ni estareu mai soles.   No sabem si coneixeu Tona, per això us diem que és un poble del Sud d’Osona més que bonic, ple d’història i tradicions. El llibre Tona. Mil cent anys d’història, del doctor Antoni Pladevall és una valuosa obra on s’explica la nostra història local.

Jordi Freixas, president d'ERC - Taradell

Persistim! carta a Oriol Junqueras.

Benvolgut Oriol, Volem fer-te sentir una forta abraçada de part de tota la secció local d’ERC de Taradell, amb la intenció de que et sigui ben reconfortant. Sempre ens recordes que no hi ha ningú imprescindible en aquest camí cap a la República  que tan anhelem,  i que ara es fa tant costerut. M’hi sento amb total desacord: “redéu, com us trobem a faltar”.  I sovint decaic en l’abatiment, en la impotència de no poder fer més, en la culpabilitat col·lectiva que us ha posat en aquesta situació tan inhumana.

Marta Barniol, presidenta d'ERC - Roda de Ter i el Cabrerès

Carta a la Carme, escriurem el futur amb tinta lila!

Benvolguda Carme,   T'escric aquesta carta en representació de la Secció Local d’Esquerra-Roda de Ter, i ho faig amb tinta lila, ho faig amb el teu bolígraf. Un bolígraf que porto sempre a sobre. Un bolígraf que també tenen les regidores del nostre grup municipal. Un bolígraf que fa que et tinguem ben present a tu, als teus i als nostres compromisos pel futur de la República Feminista que tant desitgem.