País Valencià

Totes les notícies

PAÍS VALENCIÀ. LLIBERTAT. REPÚBLICA. Aquest 21 d'abril totes al carrer!

De deu, de vint, de cent anys,  ens ve la història.  I no arriba el moment  de tastar glòria.  La glòria del després  no m'és problema.  Ara per ara, què?  Res!, passar pena.  I no en volem passar,  me cague en dena!  Ovidi Montllor Als nous amos Esquerra Republicana del País Valencià s'adhereix i anima a tots els valencians i valencianes a participar en la manifestació que, un any més, convoca Acció Cultural del País Valencià ACPV amb motiu de la diada del 25 d'abril i que enguany es farà dissabte que ve dia 21 d'abril sota el lema "País Valencià, un País obert". El nostre partit anirà a la manifestació, junt amb totes les persones que vulguen acompanyar-nos, amb el lema "PAÍS VALENCIÀ. LLIBERTAT. REPÚBLICA". L'organització convocant vol palesar el tarannà obert i tolerant que sempre ha caracteritzat la societat valenciana i que cal reivindicar ara més que mai, veient el reviscolament d'actituds sectàries, excloents i violentes que massa sovint apareixen als nostres carrers. Aplaudim la decisió d'ACPV de retre homenatge a la figura de Guillem Agulló, el jove antifeixista de Burjassot assassinat ara fa 25 anys per un grup feixista que encara queda impune més enllà dels 4 anys de presó que va complir el seu assassí confés. Ara bé, lamentem la por que condiciona els qui han de prendre decisions polítiques en temps difícils com els actuals que han dut a posar el seu nom a un passatge dels jardins de Vivers. Guillem mereix un carrer amb cases, amb veïns, amb joves que es troben al bar de la cantonada, no un passatge amagat a un jardí. Esperem que algun dia arribe a la ciutat de València un govern amb menys por, que siga d'esquerres de debò i que faça justícia de debò a Guillem Agulló. No volem oblidar què commemorem cada 25 d'abril. Commemorem la pèrdua dels Furs i, amb ells, de les nostres institucions i dels nostres drets com a poble a mans del primer borbó de la dinastia espanyola, FelipV. Han passat 311 anys des que se'ns aplicara el Decret de Nova Planta, el primer sistema de gestió política i administrativa centralitzador d'aquell borbó absolutista.

Demà dissabte dia 17 el País Valencià es concentra per unes #PensionsDignes

Actualitzat 16 de març 15:30 h La Coordinadora Estatal en Defensa del Sistema de Pensions ha animat a convocar per a demà concentracions i manifestacions en defensa de les pensions i contra les retallades que ens situen a la cua en l'índex europeu. Sí, una volta més aquesta Espanya balafiadora ens posa en els darrers llocs del rànquing quan es tracta del benestar de les persones més vulnerables.  Es demana que les pensions es revaloren d'acord amb l'increment de l'Índex de Preus al Consum (IPC), petició que ja ha estat rebutjada per M.Rajoy. El de demà serà un pols entre un govern prepotent que nega el dret a una vida digna a aquells que ja han exhaurit la seua etapa productiva i la societat en el seu conjunt. Des d'Esquerra Republicana del País Valencià vos animem a acudir a les concentracions convocades arreu el País. No hem d'oblidar que les pensions ens afecten a tots, que la seua supervivència i bon estat de salut és el que farà que les generacions que ara estan en actiu puguen aspirar a una vellea digna.  El llistat de pobles que convoquen concentracions per a demà creix per moments. En aquest post anirem actualitzant la informació que rebem de totes les comarques. De moment aquestes són les concentracions convocades.  DISSABTE 17 DE FEBRER: Alacant       12 h, plaça de la Muntanyeta Alcoi           12 h, plaça de l'Ajuntament Asp             12 h, MANIFESTACIÓ des del Parc Calatayud Benicarló    12 h, passeig Ferreres Bretó Benidorm    12 h, plaça de l'Ajuntament Calp            11:30 h, plaça Colom Castelló      12 h, MANIFESTACIÓ des de plaça de Maria Agustina Elda            12 h, plaça de l'Ajuntament Elx              12 h, plaça de Baix (Ajuntament) Ontinyent    12 h, plaça de l'Ajuntament Pego           12 h, plaça de l'Ajuntament Torrevella   12 h, plaça de la Constitució  Villena        12 h, plaça Santiago Vinaròs       12 h, plaça de l'Ajuntament  D'altra banda, i per la coincidència amb les festes falleres hi ha dos ciutats que duran a terme la protesta el pròxim 22 de març, dijous de la setmana vinent.

Camps va treure el fantasma del País Valencià per defugir les respostes a Ester Capella.

Una volta més, tal com ens tenen acostumats els caps visibles del PP, treuen a passejar el fantasma de la denominació del territori valencià per amagar les seues pròpies vergonyes. En aquest cas, l'ex president de la Generalitat Francisco Camps, es va dedicar a sobreinterpretar el paper del valencià ofès que se sent insultat perquè algú diu "País Valencià". És penós veure a qui va ostentar la màxima representació del País Valencià acabat, sòl, i sense cap argument ni mig per poder respondre a les preguntes de la nostra diputada Ester Capella. Tal com es comprova al vídeo de la sessió, les nostres preguntes anaven dirigides a esbrinar qui tenia la responsabilitat del control dels comptes, preguntes clares i directes que Camps no va voler contestar, o va contestar a mitges. Novament ell "no sabia res", com si la màxima autoritat d'un partit no tingués la responsabilitat de saber en què i com es gasten i s'ingressen els recursos econòmics.

UNA MISTELA REPUBLICANA EN MEMÒRIA DE MARCO MIRANDA

Amb motiu de l'estada a València de Paco Marco, nét de Vicent Marco Miranda, Esquerra va organitzar ahir una trobada amb republicans valencians de diverses procedències per compartir informació sobre el qui fou el primer alcalde republicà. La tertúlia republicana, celebrada a la seu d'Esquerra Republicana a València, va comptar amb l'assistència de republicans i republicanes procedents del món acadèmic, polític, periodístic i de l'activisme ciutadà. El fet de tractar-se d'una trobada informal, allunyada dels cànons de partit, íntima i reduïda va propiciar la conversa fluida i desinhibida farcida d'anècdotes sobre Marco Miranda, com puga ser com va arribar Marco Miranda al valencianisme, les dificultats en aconseguir que la imatge de Marco Miranda estiguera a la galeria de l'Ajuntament de València, la vinculació a la massoneria de Marco Miranda (que trobem fins i tot en els elements de la seua tomba) o el sentit del republicanisme valencià en l'actualitat. Amb aquesta tertúlia republicana s'enceta un cicle en el qual s'abordaran temes ben diversos que van des de l'urbanisme a l'ensenyament passant pel sistema de pensions o el medi ambient, sempre des de la perspectiva republicana del País Valencià. El Secretari d'Organització Francesc Sanxis valorava positivament la primera tertúlia en la mesura què "és interessant que la gent republicana provinent d'àmbits diversos tinga l'oportunitat de raonar i debatre sense cap tipus de presió, i aquesta és la finalitat del cicle que encetavem amb aquesta primera trobada al voltant de la figura de Marco Miranda".

ESQUERRA REPUBLICANA ES PRESENTA AL CAMP DE TÚRIA.

A la Llar dels Majors, un dels edificis amb més història de La Pobla de Vallbona, ha tingut lloc l'acte de presentació d'Esquerra Republicana del País Valencià al Camp de Túria, setmanes després que es constituïra la secció local d'aquest municipi del Camp de Túria. L'acte ha comptat amb la participació de la diputada al Congrés Ester Capella, el President de la secció local de La Pobla de Vallbona Francesc Server i el President d'Esquerra Republicana del País Valencià Josep Barberà. La diputada al Congrés ha remarcat "la capacitat de suma i la voluntat transformadora que ha acompanyat Esquerra Republicana històricament, una voluntat de canvi que ens segueix fent lluitar pel dret a la vaga, el dret de les dones, el dret a l'educació, i tants altres que continuarem reivindicant. La nostra voluntat és la de la suma de les esquerres en la defensa dels principis i valors republicans i a aquest objectiu tothom hi és cridat a abocar esforços". Ester Capella ha parlat de la situació del President d'Esquerra Republicana, Oriol Junqueras, empresonat a Estremera des del mes de novembre i a qui visita cada setmana. Ha explicat que Junqueras està fort, que no li fa por la presó i és ben conscient que estarà el temps que calga perquè està prés per una qüestió política, no jurídica. "L'Oriol em diu que el que és important no som cadascú de nosaltres, que ells és circumstancialment President gràcies a un partit generós, però el rellevant és el projecte col·lectiu republicà nascut en els anys 30" Per la seua banda, Josep Barberà ha recordat la tasca que fan els diputats i senadors d'Esquerra a Madrid, entre d'altres, la petició de rehabilitació del Mas de Baló a Riba-roja de Túria, la prolongació de la via verda De Benaguasil fins al Parc del Túria, la millora i condicionament de la carretera entre La Pobla i riba-roja, i la millora del transport públic comarcal. De totes aquestes esmenes als pressupostos generals presentades pel nostre grup, cap d'elles fou acceptada pel partit que després fa promeses ací a la comarca.

Perquè si parem les dones aturem el món, aquest 8 de març vaga!

Des de la secretaria de les Dones d'ERPV-EV volem animar-vos a fer vaga el pròxim 8 de març i a participar de les diverses manifestacions que hi ha previstes arreu el País Valencià.  Aquesta vaga no és solament una vaga simbòlica. Parem-nos a pensar per un moment que si de debò pararem totes aturaríem el món i palesaríem allò que sabem: que sense nosaltres no hi ha economia, no hi ha comerç, no hi ha escola, no hi ha sanitat, no hi ha investigació, no hi ha política, no hi ha qui pare atenció a les famílies i així un  llarg etcètera.  Encara avui se'ns vol sota la invisibilitat que ens dóna la llosa del masclisme que en major o menor mesura ens envolta al treball, a la Universitat, a l'empresa, a la política. Per això hem de fer-nos visibles i una bona manera, la millor sens dubte, és parar-nos, parar el món per un dia.  Vos animem a fer vaga i a participar de les manifestacions convocades. Alacant. 19 h, manifestació Pça del Mercat. Alcoi. 12 h, concentració davant l'ajuntament. Castelló de la Plana. 12 h, concentració Pça. de maria Agustina. Cocentaina. 11 h, cercavila des de la Pça de la Vila. València. 18 h, manifestació des dels jardins del Parterre. 8 DE MARÇ DIA INTERNACIONAL DE LES DONES. MANIFEST D'ERPV-EV / JERPV. De nou, el 8 de març de 2018, commemorarem el Dia Internacional de les Dones, una data d’homenatge als moviments a favor dels drets de les dones i de reivindicació per continuar fent evidents les desigualtats de gènere. Una reivindicació que va més enllà d’aquesta data i impregna els 365 dies de l’any i totes i cadascuna de les persones que conformen la nostra societat. Des d’Esquerra Republicana i les JERPV treballem dia a dia per garantir que els drets de les dones, siguen plenament efectius i no es vulneren en cap circumstància. Tot i els avenços realitzats, les desigualtats i les discriminacions cap a les dones encara estan presents i són massa punyents alhora. Les situacions de vulnerabilitat són més crues per a les dones, i això es tradueix en una major precarietat laboral d’aquestes i una feminització de la pobresa, entre d’altres.

CAM. Modesto Crespo s'esmuny en el seu paper d'ignorant.

Joan Olòriz: Cobrar tres-cents mil euros per no fer res és cobdícia. Vostè no hauria d'acceptar cobrar tres-cents mil euros per res. Un home amb conviccions hauria demanat perdó  Modesto Crespo, qui fora president de la CAM entre el 2009 i el 2011 va comparèixer ahir davant la comissió que investiga la crisi financera. El diputat d'Esquerra Joan Olòriz va preguntar a Crespo per allò que qualsevol persona amb un mínim de sentit comú preguntaria al màxim responsable de l'entitat d'estalvi de més història del País Valencià: com es van trair els directius?, com va arribar a presidir la CAM algú que confessa davant els tribunals que no en sap res d'economia i finances?, se sent responsable de la desfeta d'aquesta institució financera carregada d'història?  Fins ací tot s'ajusta al guió previsible, és en les respostes on trobem la sobre interpretació. Modesto Crespo es presenta com un home que no sabia res, ni d'economia ni del que estava passant a la CAM. Igual com ha fet fins ara davant els jutges, pretén interpretar el paper del pobre home que no sabia rés mentre la resta dels directius falsejava informes i feia quebrar l'entitat. Però com justificar aquest personatge innocent quan se li pregunta si no ha pensat mai en les persones que van perdre els seus estalvis o sa casa, o en els que van perdre el seu treball? Qualsevol persona, amb coneixements d'economia o sense, podria respondre quan li pregunten quina necessitat tenia d'obrir més de mil oficines en territori espanyol o en l'estranger.  L'arribada de Modesto Crespo a la presidència de la CAM l'any 2009 es va vendre com un triomf de Camps enfront de Zaplana, com una derrota del zaplanisme imperant en el sud del País. Des de la seva arribada la Generalitat Valenciana de Camps es va convertir en el principal risc creditici de la caixa. Dos anys després la CAM era venuda al Banc de Sabadell pel preu simbòlic d'un euro. Abans però, demanava al FROB 2.800 milions d'euros més una línia de crèdit de 3.

Elogi de l’escola

D’ençà que les Corts Valencianes aprovaren la LUEV l’any 1983, destacats són els avanços en el camí de recuperació i de dignificació del valencià: la llengua ha tornat a tenir presència a l’Administració, va aparéixer –i ha reaparegut– als mitjans de comunicació i ha tret el cap de bell nou en el món de la cultura. Ara bé, és l’ensenyament l’àmbit en què el ressorgiment de la nostra llengua ha estat més notable i rellevant. Al llarg d’aquests 34 anys, tot i les limitacions d’una Llei que mai no ha aprofitat al màxim l’explotació dels recursos de dret de què ha disposat, l’escola en valencià s’ha convertit en l’eina més eficaç d’anivellament de la col·lectivitat. És la ferramenta que ha permés un avanç efectiu en la construcció real d’una societat més igualitària i més justa. I encara ha esdevingut un model d’integració, de pluralitat i de progrés. L’escola en valencià sempre ha treballat pel foment de la capacitat crítica i pel creixement emocional dels infants, però també en l’estima incansable a l’alumnat. En conseqüència, i en vista de les veus que en els darrers mesos malden per arrabassar-nos un model lingüístic d’èxit tot desqualificant la tasca del professorat, des d’ERPV reivindiquem el paper, la veu i la dignitat dels mestres que cada dia s’engresquen amb il·lusió incontestable a l’aula. Ras i curt. Perquè és garant d’equitat, volem l’escola pública, de tots i per a tots i en valencià. Laura Domingo, Sectorial d’Ensenyament, Cultura i Política Lingüística d’ERPV

Bellreguard: No a la imposició del castellà.

Aquests dies vivim al municipi de Bellreguard el que vam viure a la ciutat de València l’any passat: un requeriment de la Delegació govern espanyol en què li exigeix que, en el termini d’un mes, canvie la retolació dels senyals de trànsit del municipi perquè estiga també en castellà. Des d’Esquerra Republicana del País Valencià volem manifestar la solidaritat amb l’alcalde de Bellreguard, Àlex Ruiz, i ens posem al seu costat per defensar la normalització del valencià. Si la llei d’Ús i Ensenyament del Valencià anul·la la prohibició i la persecució de la nostra llengua, i per tant permet fer-ne un ús normal, no pot ser que altres lleis estatals sempre acaben marginant la legislació valenciana. De fet, la Delegació del govern espanyol altera la pau social del poble, amb una excusa artificial i amb supòsits que no han existit en gairebé trenta anys d’existència d’aquests senyals, per tal d’imposar el castellà. El govern espanyol no pot emparar-se en lleis de trànsit ni en lleis supremes, perquè en definitiva és això el que estan fent amb l’ultimàtum d’obligar a retolar en castellà: supremacisme lingüístic. Aquest cas és un més dels que patim diàriament i hem de dir prou. El poble valencià té dret a viure plenament en valencià i a que no li imposen el castellà com si fóra una colònia de Madrid. Bellreguard: Sí al valencià. València, 16 de febrer de 2018